Kan ni sluta använda hen!?!?
Vad är det för fel på folk som inte kan lära sina barn att det finns bara han och hon, inte hen, det är ren och skär barnmisshandel
Vad är det för fel på folk som inte kan lära sina barn att det finns bara han och hon, inte hen, det är ren och skär barnmisshandel
Alltså jag tycker det används på fel sätt många gånger. Själv avskyr jag ordet. Speciellt när en anonym person sitter när på Fl och skriver hen om sina barn tex. Precis som det skulle göra att man inte blir igenkänd som man typ(inte) skulle blivit annars.
Eller när chefen skrev ett mail till samtliga kollegor och sa att vi hade en ny vikarie i sommar. Det namnet kommer jag aldrig kunna uttala. Chefen skrev hen och vi visste inte om vi kunde förvänta oss en man eller kvinna :)
En han är en han, en hon är en hon.
Men om en person själv inte känner sig bekväm i sin kropp och inte känner sig hemma nånstans och vill kalla sig hen. Vem har eg rätt att bry sig?
Mm hen till vardags är bara fånigt när man VET könet.
Vem har sagt att du skulle kallas hen mot din vilja?
Lämna personangreppen i sandlådan va, den enda dom säger något om är dig själv! Jag vet mycket väl att det finns många ord på svenska som betyder något på ett annat språk, nu råkar jag bara tycka att just hen och sättet vi använder det på är så urbota löjligt! Antingen är man en man eller en kvinna. För övrigt godkänner inte ens den automatiska svenska stavningskollen det ordet.
Lämna personangreppen i sandlådan va, den enda dom säger något om är dig själv! Jag vet mycket väl att det finns många ord på svenska som betyder något på ett annat språk, nu råkar jag bara tycka att just hen och sättet vi använder det på är så urbota löjligt! Antingen är man en man eller en kvinna. För övrigt godkänner inte ens den automatiska svenska stavningskollen det ordet.
Håller helt med TS. Det där ordet är inget annat än en konstruerad styggelse.
Tycker "det" funkar bra.