• LiljaSagittarius

Kan ni sluta använda hen!?!?

Vad är det för fel på folk som inte kan lära sina barn att det finns bara han och hon, inte hen, det är ren och skär barnmisshandel

• Svar på tråden Kan ni sluta använda hen!?!?
  • Anonym (ÄlskaHen)
    Anonym (mor) skrev 2018-09-08 15:19:08 följande:

Hur som helst är det tur att män inte gapar och protesterar när de blir kallade det!

Sån tur också att kvinnor inte gapar över att bli kallade brandmän.
  • Anonym (ÄlskaHen)
    Anonym (Håller med) skrev 2018-09-08 15:22:40 följande:

Det va en benämning för att kunna beskriva ordet sjuksköterska

Fast man kan inte säga att sjuksköterska är en kvinnlig undersköterska. Det blir ju fel.
  • Anonym (mor)
    Anonym (ÄlskaHen) skrev 2018-09-08 16:38:47 följande:
    Sån tur också att kvinnor inte gapar över att bli kallade brandmän.
    Det kommer säkert. De är ännu väldigt få och har nog fullt upp med att släcka bränder och släpa(?) folk ur rök och eld.
  • Anonym (ÄlskaHen)
    Anonym (mor) skrev 2018-09-08 16:43:22 följande:

Det kommer säkert. De är ännu väldigt få och har nog fullt upp med att släcka bränder och släpa(?) folk ur rök och eld.

De rätt verkligen inte få. Det är inget ovanligt öht.
  • Anonym (mor)
    Anonym (ÄlskaHen) skrev 2018-09-08 16:45:09 följande:
    De rätt verkligen inte få. Det är inget ovanligt öht.
    Nähä? Hoppas man tagit in tjejer med muskler och styrka och som kan släpa ut en och inte sådana som man själv måste hjälpa! Tjejer med muskler som vet sitt värde tjafsar kanske inte om titlar.
  • Anonym (ÄlskaHen)
    Anonym (mor) skrev 2018-09-08 16:49:18 följande:

Nähä? Hoppas man tagit in tjejer med muskler och styrka och som kan släpa ut en och inte sådana som man själv måste hjälpa! Tjejer med muskler som vet sitt värde tjafsar kanske inte om titlar.

Du kan omöjligt vara en kvinna. Kvinnor med muskler vet sitt värde. Var har du fått det ifrån? Anser du att kvinnor inte passar som brandmän medan män passar som sjuksköterskor. Dyrkar du män eller vad? En kvinnlig kvinnohatare. Finns det nåt värre? Du vräker ur dig det ena värre än det andra.
  • Anonym (mor)
    Anonym (ÄlskaHen) skrev 2018-09-08 16:53:13 följande:
    Du kan omöjligt vara en kvinna. Kvinnor med muskler vet sitt värde. Var har du fått det ifrån? Anser du att kvinnor inte passar som brandmän medan män passar som sjuksköterskor. Dyrkar du män eller vad? En kvinnlig kvinnohatare. Finns det nåt värre? Du vräker ur dig det ena värre än det andra.
    Jag är kvinna och jag har två vuxna döttrar. Jag är INTE feminist och inte mina döttrar heller. Jag har väl inte påstått att män passar som "sjuksköterskor" utan att det är märkligt att de låter sig kallas så. Märkligt. När det gäller brandmän så kan ju du fundera på om du vill räddas av en stark man (eller kvinna med rejäla muskler) som kan bära dig ut från eldhavet eller en kvinna som inte orkar? En liten klen blondin som gråter och skriker på hjälp och så är det ajöss
  • Anonym (ÄlskaHen)
    Anonym (mor) skrev 2018-09-08 17:04:49 följande:

Jag är kvinna och jag har två vuxna döttrar. Jag är INTE feminist och inte mina döttrar heller. Jag har väl inte påstått att män passar som "sjuksköterskor" utan att det är märkligt att de låter sig kallas så. Märkligt. När det gäller brandmän så kan ju du fundera på om du vill räddas av en stark man (eller kvinna med rejäla muskler) som kan bära dig ut från eldhavet eller en kvinna som inte orkar? En liten klen blondin som gråter och skriker på hjälp och så är det ajöss

Man får väl det jobb man är kvalificerad för. Varför tror du annat? Spelar väl ingen roll vilket kön brandmannen har som räddar mig. Huvudsaken man blir räddad, eller? Men vad menar du med att kvinnor med muskler vet sitt värde?? Sitter det nåt speciellt i muskler?? Du verkar ha en mycket märklig människosyn och ett stort kvinnohat. Att du inte är feminist är mycket tydligt. Om du är kvinna är det extremt märkligt.
  • Anonym (mor)
    Anonym (ÄlskaHen) skrev 2018-09-08 17:10:40 följande:
    Man får väl det jobb man är kvalificerad för. Varför tror du annat? Spelar väl ingen roll vilket kön brandmannen har som räddar mig. Huvudsaken man blir räddad, eller? Men vad menar du med att kvinnor med muskler vet sitt värde?? Sitter det nåt speciellt i muskler?? Du verkar ha en mycket märklig människosyn och ett stort kvinnohat. Att du inte är feminist är mycket tydligt. Om du är kvinna är det extremt märkligt.
    Jaså? "kvinnohat"? När jag håller på att bli innebränd och ringer brandkåren i panik så vill jag få hjälp och då gäller det att brandmannen är stark och trygg och kan hjälpa mig! Kan vara en kvinna MEN ingen liten vek speta som hostar och so jag får hjälpa ut innan det är färdigt. Du tycker annat.
Svar på tråden Kan ni sluta använda hen!?!?