Kan ni sluta använda hen!?!?
Vad är det för fel på folk som inte kan lära sina barn att det finns bara han och hon, inte hen, det är ren och skär barnmisshandel
Vad är det för fel på folk som inte kan lära sina barn att det finns bara han och hon, inte hen, det är ren och skär barnmisshandel
Hur som helst är det tur att män inte gapar och protesterar när de blir kallade det!
Det va en benämning för att kunna beskriva ordet sjuksköterska
Det kommer säkert. De är ännu väldigt få och har nog fullt upp med att släcka bränder och släpa(?) folk ur rök och eld.
Nähä? Hoppas man tagit in tjejer med muskler och styrka och som kan släpa ut en och inte sådana som man själv måste hjälpa! Tjejer med muskler som vet sitt värde tjafsar kanske inte om titlar.
Jag är kvinna och jag har två vuxna döttrar. Jag är INTE feminist och inte mina döttrar heller. Jag har väl inte påstått att män passar som "sjuksköterskor" utan att det är märkligt att de låter sig kallas så. Märkligt. När det gäller brandmän så kan ju du fundera på om du vill räddas av en stark man (eller kvinna med rejäla muskler) som kan bära dig ut från eldhavet eller en kvinna som inte orkar? En liten klen blondin som gråter och skriker på hjälp och så är det ajöss