• LiljaSagittarius

Kan ni sluta använda hen!?!?

Vad är det för fel på folk som inte kan lära sina barn att det finns bara han och hon, inte hen, det är ren och skär barnmisshandel

• Svar på tråden Kan ni sluta använda hen!?!?
  • Anonym (ÄlskaHen)
    Anonym (mor) skrev 2018-09-08 17:19:17 följande:

Jaså? "kvinnohat"? När jag håller på att bli innebränd och ringer brandkåren i panik så vill jag få hjälp och då gäller det att brandmannen är stark och trygg och kan hjälpa mig! Kan vara en kvinna MEN ingen liten vek speta som hostar och so jag får hjälpa ut innan det är färdigt. Du tycker annat.

Återigen, man får det jobb man är kvalificerad för!! Varför tror du annat?? Vad spelar det då gör roll om det är en kvinna?

Förklara gärna vad du menar med att kvinnor med muskler vet sitt värde.
  • Anonym (mor)
    Anonym (ÄlskaHen) skrev 2018-09-08 17:23:07 följande:
    Återigen, man får det jobb man är kvalificerad för!! Varför tror du annat?? Vad spelar det då gör roll om det är en kvinna?

Förklara gärna vad du menar med att kvinnor med muskler vet sitt värde.
    Men nu är vi så långt från ämnet som man kan komma. Vi tycker inte lika och det är vackert så. Vore ju trist om alla var likadana
  • Anonym (ÄlskaHen)
    Anonym (mor) skrev 2018-09-08 17:26:15 följande:

Men nu är vi så långt från ämnet som man kan komma. Vi tycker inte lika och det är vackert så. Vore ju trist om alla var likadana

Du kan alltså inte svara på varför du inte kan tänka dig bli räddad av en kvinnlig kvalificerad brandman? Eller varför kvinnor med muskler vet sitt värde? Varför vräker du ur dig sådana dumheter? Hör du inte själv hur dumt det låter? Nej sådana olikheter betackar jag mig. Vore extremt trist om det fanns fler med samma åsikter som du.
  • Anonym (mor)
    Anonym (ÄlskaHen) skrev 2018-09-08 17:32:26 följande:
    Du kan alltså inte svara på varför du inte kan tänka dig bli räddad av en kvinnlig kvalificerad brandman? Eller varför kvinnor med muskler vet sitt värde? Varför vräker du ur dig sådana dumheter? Hör du inte själv hur dumt det låter? Nej sådana olikheter betackar jag mig. Vore extremt trist om det fanns fler med samma åsikter som du.
    Kram
  • Anonym (ÄlskaHen)
    Anonym (mor) skrev 2018-09-08 17:36:57 följande:

Kram

Dina låtsaskramar kan inte rädda dig från hur du framställt dig själv här.
  • Anonym (mor)
    Anonym (ÄlskaHen) skrev 2018-09-08 17:39:37 följande:
    Dina låtsaskramar kan inte rädda dig från hur du framställt dig själv här.
    Jag står till 100% för hur jag "framställt" mig och ångrar inte ett ord men min erfarenhet har lärt mig att när jag snöar in i en debatt med EN person på FL så blir jag snart avstängd ett par dygn och det är ju så trist. Kram
  • Anonym (Henna)
    LiljaSagittarius skrev 2018-09-06 09:08:26 följande:

Vad är det för fel på folk som inte kan lära sina barn att det finns bara han och hon, inte hen, det är ren och skär barnmisshandel

Jag använder det ofta i vetenskapliga texter, det är väldigt praktiskt. Istället för att skriva "den respondenten som" eller liknande då kön inte får framgå. Det krånglar till det något enormt att ha upprepningen "den respondenten" i samma stycke kanske 10 ggr. Det blir nämligen otroligt tjatigt!

Jag tänker inte sluta med det.

:)
  • Anonym (ÄlskaHen)
    Anonym (mor) skrev 2018-09-08 17:45:35 följande:

Jag står till 100% för hur jag "framställt" mig och ångrar inte ett ord men min erfarenhet har lärt mig att när jag snöar in i en debatt med EN person på FL så blir jag snart avstängd ett par dygn och det är ju så trist. Kram

Du blir ju knappast avstängd för att du förklarar hur du menar.
  • Anonym (Wow)

Hen som har skrivit detta verkar tycka sig ha rätt att bestämma vad andra människor säger. Måste vara mycket tröttsamt att störa sig SÅ mycket på andras ordval (så länge som det inte är stötande eller kränkande såklart)

Live well and prosper

• Anonym (Sammansvärjning)
    Anonym (Wow) skrev 2018-09-08 18:25:57 följande:

Hen som har skrivit detta verkar tycka sig ha rätt att bestämma vad andra människor säger. Måste vara mycket tröttsamt att störa sig SÅ mycket på andras ordval (så länge som det inte är stötande eller kränkande såklart)

Live well and prosper

Tack för att du fick mig att inse att det gått så långt med många av oss att vi inte inser hur påverkade vi blivit av den könsdöljande sammansvärjningen från det genuspolitiskt korrekta maktkomplexet. Vi är ju många här i tråden som valt signaturer som är henifierade - och det är ju förskräckligt.

Jag vill härmed förklara att personen bakom min signatur är en hon eller en han - ingen hen.

Jag anser att Familjeliv borde kräva att alla signaturer på forumet måste vara genusbestämda, dvs avhenifierade - åtminstone såtillvida att man förklarar att man är en han eller en hon.

Det är skrämmande att så många låtit sig förledas till att bli nyttiga idioter för det genuspolitiska maktkomplexets agenda och detta trots att de/vi så insiktsfullt argumenterat mot henkomplotten här i tråden.

Idag har vi alla möjlighet att rösta på det enda parti som är en garant för att män tillåts vara män och för att kvinnor återigen ska hänvisas till kvinnorollen.

Sänkt abortgräns, vårdnadsbidrag och ett slut på genustrams är bara början på den väg som leder tillbaka till ett naturligt sätt att se på män och kvinnor, pojkar och flickor.
Svar på tråden Kan ni sluta använda hen!?!?