Inlägg från: Anonym (Anne) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anne)

Kan ni sluta använda hen!?!?

Fast man kan ju lika gärna skriva ?den personen? ist för ?hen?. Jag tycker också att det låter helt skevt och skulle aldrig få för mig att använda det ordet i varken tal eller skrift.

Många använder det ordet om tjejer med kort hår, rakad på sidorna och en lång lugg som slänger hit och dit. Många gånger har man hört ?men kolla vilken hen? och då är det alltid en tjej med det utseendet. Undrar varför det blev så..? Det kan ju inte bara vara jag som har hört det? Eller?

• Anonym (Anne)
    Anonym (mor) skrev 2018-09-08 06:08:56 följande:

Vi har ju hela HBTQ-skalan att förhålla oss till och jag är storsint.....även om jag är lite tveksam till det där nya med att man liksom inte är "ngt kön alls". Känns märkligt. Att blanda in oskyldiga barn i HBTQ-frågor känns ÄNNU märkligare. Självklart så får varje förälder i hemmet uppfostra sitt barn fritt MEN diskussion kring sexuella avvikelser ska inte in i förskolan. (gud som man gruvar sig att få barnbarn)

Jaa, det där nya att man inte har nåt kön alls? Fattar inte. Klart att man har ett kön. Man är antingen en hon eller en han.
  • Anonym (Anne)
    IceKitten skrev 2018-09-08 13:15:30 följande:

Dock finns det ett tredje kön. XY är en man, XX är en kvinna och alla andra kromosomvariationer (vilket det finns) tillhör det tredje könet. Rent vetenskapligt.

Kulturellt kan det även finnas fler än tre kön men jag har insett att den insikten är väldigt jobbigt för väldigt många att ta in. Eftersom att det har en sådan ENORM negativ effekt på ditt liv att någon annan får kalla sig själv för vilket pronomen hen själv vill.

Det har ingen effekt på mitt liv överhuvudtaget. Om det nåt jag skiter fullständigt i så är det just det.

Jag såg tråden. Och skrev. Som alla andra.
  • Anonym (Anne)
    Ignoramus skrev 2018-09-09 15:59:29 följande:

Fast för att aldrig få för dig att använda ordet i skrift så gjorde du just det två gånger. ;)

Så otroligt ointelligent sagt. Jag behöver inte förklara för dig bara för att du behagar att göra dig dum.
Svar på tråden Kan ni sluta använda hen!?!?