Inlägg från: Akira Öken |Visa alla inlägg
  • Akira Öken

Kan ni sluta använda hen!?!?

Anonym (M) skrev 2018-09-06 10:42:09 följande:

Håller med om att det är jättelöjligt att kalla folk för hen! Ni vet för övrigt att hen betyder höna på engelska? Inte skulle jag vilja bli kallad för höna!

Utifrån det du skriver lär det vara svårt för dig att överhuvudtaget föra ett samtal, om du inte kan använda ord som har en annan betydelse på ett annat språk...
  • Akira Öken
    Anonym (M) skrev 2018-09-06 19:07:19 följande:

Lämna personangreppen i sandlådan va, den enda dom säger något om är dig själv! Jag vet mycket väl att det finns många ord på svenska som betyder något på ett annat språk, nu råkar jag bara tycka att just hen och sättet vi använder det på är så urbota löjligt! Antingen är man en man eller en kvinna. För övrigt godkänner inte ens den automatiska svenska stavningskollen det ordet.

Du tar det som ett personangrepp att anta att någon har svårt att kommunicera om det inte går att använda ord som har annan betydelse på annat språk? Det är noterat.

Du får tycka ordet är hur löjligt du vill och det står dig fritt att använda precis vilka ord du vill. Det är argumentet som inte håller.
  • Akira Öken
    Anonym (Håller med) skrev 2018-09-06 21:35:36 följande:

Påhittade ordet hen kom ju till pga en liten grupp personers lättkränkthet

Nämn gärna ett ord som inte är "påhittat".

På vilket sätt påverkas ditt liv av att andra människor ges möjlighet att benämnas som "hen" istället för "han" eller "hon"?
  • Akira Öken
    Anonym (Håller med) skrev 2018-09-06 21:47:29 följande:

Skrev ju det ovan om du läser. Så länge inte någon benämner mig vid hen så bryr jag mig inte så mycket

Läst alla dina inlägg och ser inte att du skrivit något om hur ordet påverkar ditt liv. För att inte bry dig särskilt mycket verkar du onekligen vara väldigt uppretad över ordets blotta existens.
Svar på tråden Kan ni sluta använda hen!?!?