• Sommaren2018

BIM oktober-18

Hoppas också in här! ÄL 13/10 och BIM 25/10

Första riktiga försöket med första barnet med utebliven ÄL första månaden.

Så spänd och gud va man längtar till BIM så man kan ta ett test!! ????????

• Sommaren2018
    Tirin skrev 2018-10-15 22:42:24 följande:

Roligt! Då ligger vi inte så långt ifrån varandra, jag hade Lh-stegring 13-14e och BIM 28/10!

Ååh hoppas veckorna går fort!! Man är ju så nyfiken och hoppas på ett positivt test ????

Det är så jobbigt man har en känsla av att de kan bli positivt men man är verkligen inställt på negativt också. Så kluven haha!

Håller tummarna för oss alla ????
  • Sommaren2018
    Anonymlängtar skrev 2018-10-16 11:28:29 följande:

Tror jag plussat, eller är det bara spökstreck, vad tror ni? :)

Åh va underbart, stort grattis :D !!
  • Sommaren2018
    Tirin skrev 2018-10-15 22:42:24 följande:

Roligt! Då ligger vi inte så långt ifrån varandra, jag hade Lh-stegring 13-14e och BIM 28/10!

När kommer du ta ett gravtest? Hihi
  • Sommaren2018
    Tirin skrev 2018-10-16 21:01:23 följande:

Satte mig just och läste på i min gamla fysiologibok och cellerna som producerar hCG börjar med det tidigast dag 8-9 efter befruktning/ägglossning och jag hade nog Äl i måndags så tänkte börja testa tidigast på onsdag den 24e. Såååå lång tid, du då?

Åh okej men det var ju jättebra att veta :)!

Ja men samma ungefär, jag hade tänkt den 25e och hoppas att det inte är för tidigt.

Men verkligen shit va tiden kommer gå långsamt tills dess?!

Hur ska vi få tiden att gå fortare haha?
  • Sommaren2018
    cassandra92 skrev 2018-10-17 07:06:04 följande:

Hej! Fråga. Visst är det så att om man tempar så brukar man säga att dagen efter en ägglossning så går tempen upp? Min app sa ägglossning igår och idag gick tempen upp 0.4 grader. Vad tror ni?

Ja det tror jag :) jag kör NC och hade ägglossning i lördags hade lite högre temp i lördags men i söndags gick den upp ytterligare.
  • Sommaren2018
    idaisraelsson skrev 2018-10-18 09:40:27 följande:

Jag fick tyvärr min mens i förrgår. Nu undrar jag om ni använder ägglossningstest? I så fall vilka?

Har ni andra tips på att bli gravid? Husmorstips?

Jag använder CB och tycker de är hur bra som helst :)

Tar gärna emot husmorstips också
  • Sommaren2018
    Tirin skrev 2018-10-16 21:01:23 följande:

Satte mig just och läste på i min gamla fysiologibok och cellerna som producerar hCG börjar med det tidigast dag 8-9 efter befruktning/ägglossning och jag hade nog Äl i måndags så tänkte börja testa tidigast på onsdag den 24e. Såååå lång tid, du då?

Tirin hur går det?? Några symptom?
  • Sommaren2018
    Tirin skrev 2018-10-18 18:12:56 följande:

Jag räknar ner och försöker få tiden att gå! Otroligt segt. Inga symtom och känns rätt rimligt för det är ju kanske max 4-5 dagar sen ägglossning. Drömmer mycket om att föda och graviditetstest så hjärnan snurrar på med dessa tankar mest hela tiden. Själv?

Tack skönt att läsa, har läst så många som haft symptom typ direkt o jag har inga heller.

Har lite ont i magen på vänstersida men det kan ju vara inbillning eller vad som helst :)

Samma här börjar planera barnrum osv haha..!

Längtar tills nästa vecka så man vet.
Svar på tråden BIM oktober-18