Hej!
Hakar också på här, andra tråden är svår att navigera i, så många som försöker nu
Vi är inne på andra försöket för att få andra barnet. Jag är 37 år gammal och första barnet fick jag vid 34 på första försöket. Är helt inställd på att denna resa kan ta betydligt längre tid (eller kanske inte ens fungera) då jag är äldre men är grymt otålig och dessutom redan djupt nere i test-träsket. Förra månaden använde jag nog minst 10 graviditetstest och var sjukt skengravid
Denna månad är BIM runt den 28 oktober så har inte ens haft ägglossning ännu (i veckan eller till helgen) men laddat upp med LH-test och en lite modifierad sexplan enligt SMEP, kommer inte köra helt troget varannan dag från dag 8 (idag) utan försöka se till att det gått i alla fall några dagar sedan sista sexet när pluset på LH-stickan dyker upp (väldigt svårt att förutse såklart), och sen köra varje dag i 4 dagar efter plus på LH-stickan. Så gjorde vi vårt första barn utan någon "plan" och jag har tänkt att det kanske är bra att bygga upp en liten "reserv" innan det är dags för skarp läge. Förra månaden körde vi varannan dag hela fertila delen av cykeln men det kändes för glest runt ÄL.
Vi gjorde ett hemmatest för spermieantal igår och det verkar vara fint, även om det såklart inte är helt tillförlitlig kännes det roligt att se!
Vi håller tummarna nu!