• Siri88

BIM oktober-18

Startar en ny BIMtråd för oktober.

Vi försökte första gången förra nu i september men tyvärr kom mensen idag. Så nu siktar vi mot försök nummer två!

Denna månad ska jag köra med ägglossningsstickor i hopp om att bli gravid! Drömmen är ett juni-barn!

Jag har bim den 5/10.

• Svar på tråden BIM oktober-18
  • Sommaren2018
    cassandra92 skrev 2018-10-17 07:06:04 följande:

Hej! Fråga. Visst är det så att om man tempar så brukar man säga att dagen efter en ägglossning så går tempen upp? Min app sa ägglossning igår och idag gick tempen upp 0.4 grader. Vad tror ni?

Ja det tror jag :) jag kör NC och hade ägglossning i lördags hade lite högre temp i lördags men i söndags gick den upp ytterligare.
  • cassandra92
    Sommaren2018 skrev 2018-10-17 10:37:16 följande:

Ja det tror jag :) jag kör NC och hade ägglossning i lördags hade lite högre temp i lördags men i söndags gick den upp ytterligare.

Hoppas!
  • lillagullefjun

Jag har BIM 24/10. Tror jag testat svagt positivt idag på BIM - 6/7 (cykel på i genomsnitt 27 dagar enligt app, men har väl diffat några dagar åt det ena och andra hållet var och varannan månad så vet ej exakt när jag hade äl). Vi hade helt oskyddat sex 8/10 samt avbrutet 8/10 och 9/10.

Jag har en enorm barnlängtan, dock inte sambon, han har uppgett att han ?inte är redo? när jag tagit upp ämnet.

Vi blev oplanerat gravida direkt när vi träffats våren 2017 och gjorde en abort. Efter aborten började jag med Cerazette (som jag haft tidigare i flera år men slutade med i augusti 2016 då jag inte hade någon partner) men mådde superdåligt av dom. Testade därefter Mirena som jag stod ut med i ett halvår innan jag tog ut den 1 februari 2018. Därefter har vi haft avbrutet och ibland använt kondom.

Har haft ont långt ner i magen mest på vänster sida i princip konstant sedan 8-9/10 när vi hade sex. Tycker det tilltagit allt mer senaste dagarna (igår kväll kunde jag inte somna pga smärtan utan var tvungen att gå upp och ta alvedon) och strålar ned mot vänster ljumske emellanåt. Annars inte känt något avvikande mer än ömma bröst men det brukar jag alltid ha från cirka 10 dagar innan mens.

Kan ärligt talat inte tänka på något annat just nu än om jag är gravid eller inte!!!

• cilia81
    lillagullefjun skrev 2018-10-17 11:26:06 följande:

Jag har BIM 24/10. Tror jag testat svagt positivt idag på BIM - 6/7 (cykel på i genomsnitt 27 dagar enligt app, men har väl diffat några dagar åt det ena och andra hållet var och varannan månad så vet ej exakt när jag hade äl). Vi hade helt oskyddat sex 8/10 samt avbrutet 8/10 och 9/10.

Jag har en enorm barnlängtan, dock inte sambon, han har uppgett att han ?inte är redo? när jag tagit upp ämnet.

Vi blev oplanerat gravida direkt när vi träffats våren 2017 och gjorde en abort. Efter aborten började jag med Cerazette (som jag haft tidigare i flera år men slutade med i augusti 2016 då jag inte hade någon partner) men mådde superdåligt av dom. Testade därefter Mirena som jag stod ut med i ett halvår innan jag tog ut den 1 februari 2018. Därefter har vi haft avbrutet och ibland använt kondom.

Har haft ont långt ner i magen mest på vänster sida i princip konstant sedan 8-9/10 när vi hade sex. Tycker det tilltagit allt mer senaste dagarna (igår kväll kunde jag inte somna pga smärtan utan var tvungen att gå upp och ta alvedon) och strålar ned mot vänster ljumske emellanåt. Annars inte känt något avvikande mer än ömma bröst men det brukar jag alltid ha från cirka 10 dagar innan mens.

Kan ärligt talat inte tänka på något annat just nu än om jag är gravid eller inte!!!

Testa igen om några dagar, för är det svagt posetivt så är du gravid. Men vill du vara helt säker så ta en digitalt när din BMI ska vara samma dag så får du det svart på vitt..

Lycka till!!
  • cilia81
    lillagullefjun skrev 2018-10-17 11:26:06 följande:

Testa igen om några dagar, för är det svagt posetivt så är du gravid. Men vill du vara helt säker så ta en digitalt när din BMI ska vara samma dag så får du det svart på vitt..

Lycka till!!
  • Mollymus1992

Jag har bim idag 17e men inte fått mens än, haft mensvärk till å från ett par dagar. Men inte idag? Håll tummarna snälla!! :) När tror ni jag kan testa mig om jag inte får min mens idag? Testade negativt 15e.

• NervösaNatta

Jag had BIM imorgon inget plus i sikte.. vet inte om det är testerna eller så är jag bara inte gravid..

Tycker jag haft såna tydliga symptom som väldigt mycket värk i brösten. Spänningar i livmodern och liknande.

Vad tror ni? Ska man vågar testa imorgon eller på fredag igen eller ska man hålla sig å se om Tant röd kommer?

• LBP91

Hej alla!

Hoppar in i tråden här då jag har BIM 28/10 enligt NC.

Har testat mig med ÄL-test som samtliga har visat negativt (clearblue digital) och gav till slut upp att testa men har också tempar mig och hade en dipp den 11/10 så hoppas det var ÄL.

Känner redan nu av en diffus värk till och från i magen och ena (!) bröstet ömmar. Brukar ofta få ont i båda brösten 10 dagar innan mens. Temperaturen är också lite högre än normalt och inatt vaknade jag av att jag var tokhungrig och blev tvungen stiga upp och äta nåt.

Detta är vårt första försök.

• M11CK1S
    NervösaNatta skrev 2018-10-17 14:58:24 följande:

Jag had BIM imorgon inget plus i sikte.. vet inte om det är testerna eller så är jag bara inte gravid..

Tycker jag haft såna tydliga symptom som väldigt mycket värk i brösten. Spänningar i livmodern och liknande.

Vad tror ni? Ska man vågar testa imorgon eller på fredag igen eller ska man hålla sig å se om Tant röd kommer?

hej NervösaNatta
    Har också tydliga symptom, Men inget resultat imorse.
    Jag själv skulle inte kunna hålla mig från att testa. Men samtidigt bara leva i nuet som mina gravida kompisar har sagt och vänta till mensen kommer. svårt men så sant i det som säger..

Testa dig på fredag <3 
  • Anonym (Evi)
    NervösaNatta skrev 2018-10-17 14:58:24 följande:

Har samma som dig och inget plus. Har bim 20/10
Svar på tråden BIM oktober-18