• Jooosen

IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF

lica skrev 2018-10-02 09:28:58 följande:

Lite så vi tänker också att eftersom det lär bli en del besök så kommer det underlätta om vi har nära! Vi bor norr och stan men med utgångspunkt från våra jobb ligger Livio på Kungsholmen helt klart bäst.

Men har som du hört massa gott om Sophiahemmet! Men aldrig hört talas om Livio Kungsholmen :/ 

Har du helgöppet på Sophiahemmet? Hur har väntetiderna varit för er?

Inte jag heller men hört att livio gärdet är bra. Tror faktiskt alla man får välja på är bra! Vi var på första utredningssamtalet på mama Mia 25/4. Sedan första mötet på Sophia 18/9. Började med sprutor i lördags. Så totalt 5

Månader o då har det ändå varit sommarstängt emellan. Så det har gått mycket snabbare än väntat!! De har helgöppet på Sophia. Hojta om du har flera frågor :)
    Oförklarligt barnlös. Börjar snart med första ivf försöket!
  • Jooosen

Äl flytningar dag 5 med sprutor redan!! Börjar med stop sprutan ikväll. Ingen fara va? :/

Oförklarligt barnlös. Börjar snart med första ivf försöket!
  • Jooosen
    Carinrebecca skrev 2018-10-04 17:30:52 följande:

Låter exakt som för mig. Herregud vad nervös jag var innan jag hade varit på VUL:ett hos min hemläkare. Försök att slappna av, det är säkert inga konstigheter!

Haha bra! Hur ligger du till nu? Ska på första vul imorn o se hur allt går. Min slemhinna har ju alltid varit så tunn. Hoppas sprutorna biter på den :/
    Oförklarligt barnlös. Började med första ivf-försöket 29/9
  • Jooosen
    Carinrebecca skrev 2018-10-05 15:28:10 följande:

Hoppas du fick bra besked idag på VUL! Hur ser planen ut framåt? Jag är just nu ruvare, vi fick ett 3-dagars embryo insatt förra fredagen. Vi fick ut 5 ägg, varav 4 befruktades. Men jag har fortfarande inte fått veta om vi fick något till frysen. Har en vecka kvar till testdag, jag känner mig förvånansvärt lugn. Men så klart är det en jobbig väntan.

Okej spännande!! Körde du gonal f innan? Allt såg jättefint ut! Många ägg redan o slemhinnan var 9mm :). Ska tillbaka imorn redan för att bestämma äp dagen. Stort lycka till som givare nu. Håller alla tummar jag bara kan!!
  • Jooosen
    Carinrebecca skrev 2018-10-06 17:12:23 följande:

Men vad härligt, vilket bra besked! Och 9 mm är ju jättebra på slemhinnan, då kommer den ju säkert hinna bli ännu lite tjockare. Har ni fått något preliminärt datum för äggplock? Vad skönt att ni är igång nu, hoppas att vi båda kan få med oss positiva resultat från det här!

Äggplock på måndag redan!! Ska bli skönt o få det gjort :)
  • Jooosen
    Carinrebecca skrev 2018-10-07 12:40:25 följande:

Men åh vad spännande! Vill bara skicka lite pepp inför morgondagens äggplock, det kommer gå hur bra som helst!

Tack så mycket : D
  • Jooosen
    Kawi skrev 2018-10-08 08:39:37 följande:

Grattis, vågar jag mig på ändå :) lite glad måste man ju ändå få vara.

Bestämde mig för att tjuvtesta i morse! Och se det blev ju faktiskt ett tydligt streck.. men har verkligen ingen aning om man ska våga tro..?

Känns ju som att vi gjort 200 test de här två åren så hjärtat hoppade allt till...

Grattis!! Hur många dagar efter insättning? :D
  • Jooosen

Insättning idag, OM de inte ringer då blir det femdagars på lördag. Vill att de ska ringa o bli på lördag. Fått för mig att det är bättre odds! Är jag ute o cyklar? De ringer isf mellan 10-12...

• Jooosen
    Kawi skrev 2018-10-10 13:51:52 följande:

Det de sa till oss är att om de odlar i fem dagar så är det lättare att se vilka som är de starkaste/bästa, men det kan ju förstås precis lika gärna bli att man sätter in det bästa dag två! I vilket fall får man nog tänka att de vet vad som blir bäst/ger bäst förutsättningar.. Lycka till! 

Tack! Du har helt rätt! Är Påväg nu Så blir ett två dagars om de inte skulle bli några tråkiga nyheter när vi väl kommer dit!
  • Jooosen
    Mangoodream skrev 2018-10-10 15:02:22 följande:

Lycka till idag! Det är en jobbig men spännande resa med ivf. Min klinik resonerar att embryon ska tillbaka så fort de kan i livmodern och har tvådagars som standard. De trivs bättre där. Håller tummarna.

Åh tack!!
Svar på tråden IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF