• Jennymaria84

IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF

Hej!

Jag ska påbörja IVF i höst! Har gjort utredning och ska ha startsamtal i höst!

Vore kul att följa några fler! ??

• Svar på tråden IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF
  • Mangoodream
    celiasilver skrev 2018-10-07 12:42:19 följande:

Japp vi har testdag 13/10, men nej jag kunde inte hålla mig. jag argumenterade att 14 dagar efter ÄL dvs 9 så borde man ju kunna prova. 

Men.. jag kunde inte ens vänta så länge och tog ett test imorse. Tror jag stirrade nästan en halvtimme innan jag förstod att det var positivt. Känns overkligt och min hjärna vill inte riktigt gå med på det ännu. Så jag är lite ambivalent. vill vara jätteglad men vågar inte.

Hej, grattis!!!! Jag funderar också på att tjuvtesta. Min kille tycker vi ska vänta men jag mår dåligt av ovissheten. Vilket test tog du och hur såg testet ut?
  • celiasilver
    Mangoodream skrev 2018-10-07 12:49:16 följande:
    Hej, grattis!!!! Jag funderar också på att tjuvtesta. Min kille tycker vi ska vänta men jag mår dåligt av ovissheten. Vilket test tog du och hur såg testet ut?
    Tack :) Jag är fortfarande halvt skeptisk, men det ser ju lovande ut just nu iaf.

Jag tog ett clearblue digital, jag räknar med att mensdag bör vara 14 dagar efter ÄP och enligt CB testet är det 90% säkert 3 dagar innan beräknad mens vilket isåfall bör vara den 9/10 för min del. 

Ja det är svårt att låta bli, samtidigt är man orolig för att det bara är falskt positivt och att få ett annan resultat på testdagen. Men just nu är det iaf ett litet knyte där inne. 

så här ser det ut: resultatet kan ses 24 tmmar på skärmen.
  • Mangoodream
    celiasilver skrev 2018-10-07 12:55:50 följande:

Tack :) Jag är fortfarande halvt skeptisk, men det ser ju lovande ut just nu iaf.

Jag tog ett clearblue digital, jag räknar med att mensdag bör vara 14 dagar efter ÄP och enligt CB testet är det 90% säkert 3 dagar innan beräknad mens vilket isåfall bör vara den 9/10 för min del. 

Ja det är svårt att låta bli, samtidigt är man orolig för att det bara är falskt positivt och att få ett annan resultat på testdagen. Men just nu är det iaf ett litet knyte där inne. 

Åh vad roligt !!! Man blir så glad över alla som lyckas. Jag har testdag 11/10, då kan jag testa imorgon?
  • Mangoodream
    celiasilver skrev 2018-10-07 12:55:50 följande:

Åh vad roligt !!! Man blir så glad över alla som lyckas. Jag har testdag 11/10, då kan jag testa imorgon?
  • Jooosen
    Carinrebecca skrev 2018-10-07 12:40:25 följande:

Men åh vad spännande! Vill bara skicka lite pepp inför morgondagens äggplock, det kommer gå hur bra som helst!

Tack så mycket : D
    Oförklarligt barnlös. Började med första ivf-försöket 29/9
  • Lilla Gs mamma

Hakar gärna på här. Vi provar precis vår första IVF och gjorde äggplock i måndags. Fick sju ägg och fyra begruktades, så i torsdags sattes ett åttacelligt embryo in. Testdag 17/10 och jag ver inte hur jag ska klara väntan... Är 41, så det känns som sista chansen. Har förlorat ett barn i magen innan, i vecka 26...

• celiasilver
    Mangoodream skrev 2018-10-07 14:52:47 följande:

Ja, om jag bara kan få in det i huvudet också. Känns så himla overkligt som sagt. :)

Det kan du säkert göra om du vill :) sen som.sagt väljer jag att vara lite skeptiskt eftersom.det är så tidigt. Men den här väntan är ju hopplös. Ja som sagt jag kunde ju inte hålla mig :D
  • celiasilver
    Lilla Gs mamma skrev 2018-10-07 18:49:56 följande:

Hakar gärna på här. Vi provar precis vår första IVF och gjorde äggplock i måndags. Fick sju ägg och fyra begruktades, så i torsdags sattes ett åttacelligt embryo in. Testdag 17/10 och jag ver inte hur jag ska klara väntan... Är 41, så det känns som sista chansen. Har förlorat ett barn i magen innan, i vecka 26...

Välkommen :) väntan är en Pers men förhoppningsvis är det värt det :)
  • Mangoodream
    Lilla Gs mamma skrev 2018-10-07 18:49:56 följande:

Välkommen. Åttacelligt det var bra. Där jag gick sattes tvådagars embryon in. Jag fick två tillbaka. Jag är 43 år och får veta i veckan om vi lyckas på första försöket. Tråkigt att du förlorade ditt barn, vilken mardröm kan inte tänka mig hur hemskt det var. Kram
  • Lilla Gs mamma

[quote=79118955][quote-nick]Mangoodream skrev 2018-10-07 20:02:00 följande:[/quote-nick]Välkommen. Åttacelligt det var bra. Där jag gick sattes tvådagars embryon in. Jag fick två tillbaka. Jag är 43 år och får veta i veckan om vi lyckas på första försöket. Tråkigt att du förlorade ditt barn, vilken mardröm kan inte tänka mig hur hemskt det var. Kram[/

Livet är verkligen en resa... Nu håller jag tummarna för oss! Förstod jag dig rätt att du fått två embryon insatta? Eller ett insatt och ett till frysen? Kram

Någon mer som ruvar som känner värk som påminner om mensvärk?

Svar på tråden IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF