IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF
Så glad för det, trots att väntan blev så mycket längre! Vi kör i januari igen vännen <3
Så glad för det, trots att väntan blev så mycket längre! Vi kör i januari igen vännen <3
När beräknar du kunna börja? Vet du om dom tänker ändra medicinering? Eller det kanske dom beslutar efter att din testdag varit iof..?
Då hamnar vi ungefär samma igen, jag räknar också med äggplock i slutet av januari. Så himla skönt för er att åka till Thailand! Älskar det landet! Hur länge blir ni borta?
Jag vet faktiskt inte om den gör det, frågade på första mötet hur dom räknar och tydligen gör man tre behandlingar, sen utvärderar de resultaten och ev får man fler försök. Tycker inte mitt borde räknas eftersom vi inte fick något tillbaka. Är dessutom så sjukt besviken på att de inte gjorde icsi när äggen var så få och spermierna halvdåliga. Fattar inte. Denna gång blir det icsi och menopur istället för gonal. Har varit på genomgång för ett par veckor sen, den är lite meckigare än gonal men hoppas verkligen man får bättre resultat! Skulle bli helt knäckt om samma sak hände igen :/
Jag gick in här för att önska dig en trevlig resa och hoppades på att ni fick fira ett plus! Såg dock att det verkade som att mensen var på ingång (hoppas inte!)
Julen har varit bra och jag fick min decembermens den 22a och denna månad äter jag en letrozolkur för att korta ner cykeln lite så jag gissar på att Januarimensen borde komma runt den 22a också. Det känns rätt bra för då hinner min man äta klart penicilinkuren för sin prostatit. Han har fått remiss för ett nytt spermaprov nu.
Ha nu en helt underbar resa ni två och koppla bort allt som har med barn att göra! Njut av er (förhoppningsvis) sista barnfria resa! :)
Jättetråkigt att höra, men vill även jag skicka lite pepp om att du och ni är inte ensamma om det! Jag känner igen mig i dina känslor, för mig går det i vågor och ibland blir jag bara så bottenlöst ledsen och nästa stund så kan jag känna mig helt nollställd och känslokall. Mycket går ut över min sambo.
Det som är jobbigast för mig är att vi hanterar den här situationen så olika och ibland när jag har mina dippar kastar jag ur mig saker som att han inte vill det här. Jag vill prata och ha stöd medan han väljer att vara optimist och pratar mindre om det vi går igenom. Ibland krockar det totalt.
Jag hoppas att ni åker iväg på resan och får vila och ta en paus från hemmet och vardagen.
Känner igen det där alldeles för väl. Det är en sån svår balansgång, självklart måste man få reagera och hantera situationen olika. Men samtidigt så är man på så olika platser i den här IVF-karusellen eftersom det är våra kroppar som är ska göra jobbet och ta smällar av hormoner och ingrepp. Just därför har jag sagt till min sambo att han måste anstränga sig mer. Det kanske är fel av mig men så känner jag.
Måste vara hemskt att höra honom säga så, men kan han inte ha sagt det i ren affekt, att det inte är så han känner egentligen. Men att han känner sig hjälplös som inte kan göra mer?
Ja precis, andra färska insättningen och vi har ännu inte fått besked om vi fick vårt andra ägg till frysen.
Åh så himla tråkigt att läsa vännen :( det är ett jävla helvete man går igenom, och tyvärr visar sig ju ens olikheter så himla tydligt när man utsätts för denna stress och oro. Männen pratar inte gärna om det, medan vi gärna vill diskutera och planera allt. Så vi känner oss ensamma i något som man verkligen inte ska vara ensam i. Usch vad tungt det är.
Hur blir det med resan tror du? Tänker på dig! Hoppas innerligt att ni tar er igenom detta <3
Nu är jag jag nervös!
Ska om allting går bra, göra min 5:e insättning imorgon. Jag tycker att jag blir mer och mer nervös för varje gång, då jag är livrädd att blastisen inte ska klara upptiningen!
Jag tjuvtestade imorse. Väääldigt tidigt, rd6. Men fick ett svagt positivt test. Herrgud!!!! Är nu livrädd att det ska försvinna! Har gjort en frysåterföring i ostimulrad cykel, så jag har inga andra lkm som skulle kunna ge falsk postivt test.
Ser ni strecket?
Igår ringde kliniken. Meddelande ännu ett minus som ja alltså fick under min senaste fet i december. Ska få mens typ idag/imorn. Så rent generellt skulle jag kunna börja med ivf2 typ imorn. De måste få reda på detta idag om d ska kunna skriva ut rätt dos o sprutor. Jag är så kluven. Jag vill nog vänta en månad (trodde aldrig ja skulle säga detta). Hela min tro på relationen har varit lite knas senaste ju. Fan!! Ja vet ingenting :(( ville bara skriva av mig...