• Anonym (Yuppie)

Män som är ensamma - större problem hos män än kvinnor.

Jag är rätt trött på att höra hur kvinnor har det sämre hela tiden.

Så nu behöver lite fakta komma ut.

- Män är i större grad mer ensamma än kvinnor.
    - Män som är ensamma har svårare att hitta sexuella partners.
    - Fler män begår självmord än kvinnor.
    - Män blir avvisade i större utsträckning än kvinnor.
    - Män behöver spendera mer energi och tid till att hitta en partner / sexuell partner

Finns flera studier och nyhetsartiklar om detta men ändå är det så tyst om det. Är trött på att höra att kvinnor har problem med att hitta partners när de i princip inte behöver göra något för att faktiskt få närhet. 

1:01:22 
    1:02:22 1:07:00

www.svt.se/nyheter/inrikes/man-ar-mer-ensamma-an-kvinnor-men-de-pratar-inte-om-det

Ja, det finns skillnader men i just ofrivillig ensamhet och att hitta en sexuell relation med någon så är det i större utsträckning svårare för män. 

Hur kvinnor och män bemöter detta brukar vara i stuk med "Ah men gör något åt det". Trött på hur jävla naiva och ignoranta människor kan vara.
    Samhället behöver få bukt på psykisk ohälsa och kvinnor kan sluta vara så jävla anti-män och påstå att det är så jobbigt att vara kvinna när vi har helt och hållet olika problem men i slutändan så är det männen som väljer att checka ut i större grad och mer människor bryr sig om en ensam kvinna än en ensam man.

Själv är jag så trött att höra hur människor ignorerar detta och blåser bort det  som ett litet problem. Att man bemöter människor med "Ryck upp dig" är så jävla fel att jag vill smälla till personen. 

Tack hej.

• Svar på tråden Män som är ensamma - större problem hos män än kvinnor.
  • Anonym (556)
    Banonym skrev 2018-08-08 09:32:35 följande:

Men förstår din tankegång, tex jag skulle vilja se mer att kvinnor faktiskt accepterar och inser att män har inte det så jävla bra som de kanske tänker att män har.

Jag brister lite inombords varje gång jag hör hur kvinnor förlöjligar män ifall de sagt att de mår dåligt pga saker eller att de anser att det är extremt hur män är så mycket mer ensammare än kvinnor .. speciellt när det också stämmer och man bara bortförklarar det med "ah men det är ditt eget fel osv "

Precis som många gör i den här tråden, t.om män. 

En skillnad som är biologisk men som känns extremt jävla deprimerande är ju att kvinnor har som sagt det naturliga valet att välja mellan männen medans män måste bli utvalda.

Det är naturligt men det är inte en upplyftande tanke för en man som känner sig ensam. Det borde man förstå och acceptera, att bara nonchalera att man mår dåligt och säger "ryck upp dig, annars får du skylla dig själv" är ett förenklande och ärligt talat bara oschysst. 

Att kunna peppa utan att lägga en beskyllning på varje kommentar är något människor håller på med konstant och sedan säger de "Jag ville bara vara ärlig", ja var ärlig men gör det utan att trycka ner människor då?

Att höra att man kan ta tag i det själv så länge man kämpar är ett gott råd men ett dåligt råd är att säga "Ryck upp dig, du är en man du får kämpa lite(när man väl kanske redan gjort det)" speciellt när det kommer från kvinnor som generellt inte alls har samma problematik i den graden vi män har i det området.

Att jag sitter här just nu är rätt deprimerande speciellt då jag skriver om detta, som man förstår så har jag mina egna problem och sure tack vare dem så har jag inte fått ha det mest sociala liv jag velat. 

Vill inte beskylla någon, vill bara påpeka att det är extremt jobbigt att människor totalt blåser bort problemen som män har och att kvinnor har inte alls den problematiken i samma grad.

Det är kanske inte så konstruktivt för någon som mår dåligt att få höra att de ska rycka upp sig. Men samtidigt kan det inte vara någon annans fel att du mår som du gör.

Bara för att kvinnor (enligt dig) inte har samma problem betyder det inte att du blir mer olycklig och kvinnorna blir lyckliga och bekymmersfria.

Lycka eller samhörighet är inte som en tårta där kvinnor roffar åt sig allt och på grund av det blir det inget kvar till dig.

Att försöka hitta samhörighet är svårt, speciellt om man är introvert, blyg och tillbakadragen. Men är man det är det heller tyvärr inte troligt att någon lär känna dig.

För att kunna ändra ditt mående måste du själv ta de första stegen, exempelvis skaffa en samtalskontakt.

Du kan bara ändra på dig själv och ditt eget beteende, tyvärr.
  • Banonym
    Anonym (556) skrev 2018-08-08 11:13:49 följande:
    Det är kanske inte så konstruktivt för någon som mår dåligt att få höra att de ska rycka upp sig. Men samtidigt kan det inte vara någon annans fel att du mår som du gör.

Bara för att kvinnor (enligt dig) inte har samma problem betyder det inte att du blir mer olycklig och kvinnorna blir lyckliga och bekymmersfria.

Lycka eller samhörighet är inte som en tårta där kvinnor roffar åt sig allt och på grund av det blir det inget kvar till dig.

Att försöka hitta samhörighet är svårt, speciellt om man är introvert, blyg och tillbakadragen. Men är man det är det heller tyvärr inte troligt att någon lär känna dig.

För att kunna ändra ditt mående måste du själv ta de första stegen, exempelvis skaffa en samtalskontakt.

Du kan bara ändra på dig själv och ditt eget beteende, tyvärr.
    Klart att det är upp till mig själv =) 
    Däremot så har jag mina åsikter om det samhälle jag lever i och hur kulturen förändras till något som jag tror är negativt.

Vi blir påverkade av det som sker omkring, miljön har en stor påverkan på människor. Att sedan dra trådar till hur psykisk ohälsa har ökat hos män ska ju inte komma som en chock men ändå påstår man att allt handlar om en själv när det faktiskt också finns faktorer som miljön som vi faktiskt befinner oss i.

Mår faktiskt inte så dåligt, det är mer att jag ser tydligt sådant som trycker ner människor som kanske redan mår dåligt och då tycker jag att jag säga att en faktor är hur kulturen ändrats eller dylikt och tydligen så finns det redan belägg för det. Så som statistik i psykisk ohälsa och en ökning för ensamma män och dylikt.

Hur långt det än går så märker man ju skillnader under åren.

Det tråkiga i att dela sina tankar på nätet så här är ju att människor inte bryr sig ett dugg om människor som säger sig må dåligt, istället säger man att de gnäller och dylikt.

Bara att läsa vissa inlägg här så ser man att personerna istället trycker ner en istället för något positivt.
    Haft denna diskussion tidigare här... resulterar i att man försöker ta sig ifrån stället.
    Men sedan när något dyker upp igen och man ha ett bollplank så skriver man av sig igen och så går det runt igen.
  • Anonym (feminist så klart)
    Anonym (Man 43) skrev 2018-08-06 07:45:19 följande:

Som man är även jag less på dessa ensam-man-gnällertrådar!

Men här ska du få några korta svar:

- män tar mindre ansvar för att bibehålla och utveckla sociala relationer. Därför blir många av oss ensamma vid t ex separation.

- att kvinnor får sexinviter de inte vill ha, är lika önskvärt som de flugor som flyger kring en. (Som en kvinna beskrev det.) Erbjudanden man inte vill ha är således värda noll och intet.

I grund och botten landar även mäns ensamhet i den patriarkala samhällsstrukturen. Det är därför feminismen är bra även för män (vilket få män förstått).

Så joina oss för ett mer jämställt samhälle! :)

Bästa inlägget på FL och förmodligen bästa mannen! Som dessutom citerade mitt inlägg:)
    Om fler män tänkte så här och var villiga att förändra de banala och destruktiva strukturer de är fast i och börja ta ansvar för sina relationer och hur de framstår så hade feminismen inte behövts i sin aggressiva form.

De allra flesta av oss vill ha ett nytt samhälle och skrota partriarkatet som även män får betala dyrt för..låt ett sådant växa framSkål
  • Anonym (Xx)
    Anonym (Man 43) skrev 2018-08-08 10:07:23 följande:

Forumet är som tur är inte representativt för befolkningen i stort utan en samlingsplats för EN DEL JÄVLIGT BITTRA MÄN som av olika anledningar ser KVINNOR OCH KVINNORS RÄTTIGHETER som roten till allt ont. Deras brist på självkritik är uppenbar för den som kommer hit som gäst från verkligheten.

I love you!
  • Anonym (Xx)
    Anonym (feminist så klart) skrev 2018-08-08 11:39:14 följande:

Bästa inlägget på FL och förmodligen bästa mannen! Som dessutom citerade mitt inlägg:)

Om fler män tänkte så här och var villiga att förändra de banala och destruktiva strukturer de är fast i och börja ta ansvar för sina relationer och hur de framstår så hade feminismen inte behövts i sin aggressiva form.

De allra flesta av oss vill ha ett nytt samhälle och skrota partriarkatet som även män får betala dyrt för..låt ett sådant växa fram

Sant!!
  • Anonym (grind)
    Anonym (feminist så klart) skrev 2018-08-08 11:39:14 följande:

De allra flesta av oss vill ha ett nytt samhälle och skrota partriarkatet som även män får betala dyrt för..låt ett sådant växa fram

Myter, myter och ännu fler myter. Inget av det du säger stämmer. Vi har på senare åren fått se konsekvenserna av ett feministiskt politiskt Sverige. Obefintlig pragmatism, dogmatism in i döden, känslobaserade åsikter och faktaresistens. Konsekvenser har vi bland annat fått se i flyktingkollaps i Sverige samt diverse udda genusprojekt som förvirrar befolkningen och dessutom kostar pengar .
  • smulpaj01
    Anonym (Undrar) skrev 2018-08-06 16:27:43 följande:

Med nuvarande invandring så är det ett stort överskott på män I Sverige. Samtidigt uppför sig kvinnor rent rasistiskt om en svensk man hittar en partner utomlands.

Vad spelar ett mansöverskott pga invandring för roll när de allra flesta svenska kvinnor inte vill ha dem?

Dessutom är det inte rasism kvinnor känner när äldre män köper unga ryskor/thailändskor utan man äcklas av männen och lider med flickorna!
  • Anonym (Yuppie)
    smulpaj01 skrev 2018-08-08 14:25:52 följande:
    Vad spelar ett mansöverskott pga invandring för roll när de allra flesta svenska kvinnor inte vill ha dem?

Dessutom är det inte rasism kvinnor känner när äldre män köper unga ryskor/thailändskor utan man äcklas av männen och lider med flickorna!
    Jag lider nog mer med mannen än kvinnan.
  • Anonym (anonym)
    Fennyxx skrev 2018-08-08 10:20:27 följande:
    Men vad tycker ni nätsurande män egentligen att "samhället" borde göra åt era kontaktproblem? Tvinga kvinnor att tröstknulla män som inte hittar någon?
    Skicka hem en arbetsterapeut till ensamma män som deaktiverar deras wifi och går igenom ABF-katalogen med dem?

Ja, det finns många män som har svårt med både sociala relationer och kärleksrelationer, och män begår oftare självmord än kvinnor men att skylla det faktumet på feminister är bara oerhört konstigt och långsökt.

Att grotta ner sig i olika kvinnohatsforum kommer inte leda någon vart. Ni kommer bara bli mer ensamma, eftersom ni skrämmer bort både normala män och samtliga kvinnor med er hatiska osympatiska och självömkande attityd.

Men allvarligt. Gå en promenad, skaffa en hund, res någonstans, ta en afterwork med arbetskamraterna, gå en kurs, lär dig dansa (alltid sjukt mansunderskott på danskurser..) Varken "samhället" eller feministerna kan fixa dina problem, men du kan.
    De ensamma männen lyckas ju inte heller bli attraktiva för umgänge med andra män så samhället måste ju förutom kvotera kvinnor till dessa män dessutom på något sätt tvinga andra män att umgås med dem och ge dem en social gemenskap
  • Anonym (Hyckleri i hönshuset)
    Anonym (Man 43) skrev 2018-08-08 10:07:23 följande:
    Forumet är som tur är inte representativt för befolkningen i stort utan en samlingsplats för EN DEL JÄVLIGT BITTRA MÄN som av olika anledningar ser KVINNOR OCH KVINNORS RÄTTIGHETER som roten till allt ont. Deras brist på självkritik är uppenbar för den som kommer hit som gäst från verkligheten.

Forumet är som tur är inte representativt för befolkningen i stort utan en samlingsplats för EN DEL JÄVLIGT BITTRA KVINNOR som av olika anledningar ser MÄN som roten till allt ont. Deras brist på självkritik är uppenbar för den som kommer hit som gäst från verkligheten.

Skillnaden är att då letar övriga medlemmar felet hos kvinnans man. Har hon ingen man så är det männens fel att de inte uppvaktar henne p ga av att män kräver för mycket.

När kvinnor är kräsna är det däremot positivt.

Svar på tråden Män som är ensamma - större problem hos män än kvinnor.