• Anonym (Yuppie)

Män som är ensamma - större problem hos män än kvinnor.

Jag är rätt trött på att höra hur kvinnor har det sämre hela tiden.

Så nu behöver lite fakta komma ut.

- Män är i större grad mer ensamma än kvinnor.
    - Män som är ensamma har svårare att hitta sexuella partners.
    - Fler män begår självmord än kvinnor.
    - Män blir avvisade i större utsträckning än kvinnor.
    - Män behöver spendera mer energi och tid till att hitta en partner / sexuell partner

Finns flera studier och nyhetsartiklar om detta men ändå är det så tyst om det. Är trött på att höra att kvinnor har problem med att hitta partners när de i princip inte behöver göra något för att faktiskt få närhet. 

1:01:22 
    1:02:22 1:07:00

www.svt.se/nyheter/inrikes/man-ar-mer-ensamma-an-kvinnor-men-de-pratar-inte-om-det

Ja, det finns skillnader men i just ofrivillig ensamhet och att hitta en sexuell relation med någon så är det i större utsträckning svårare för män. 

Hur kvinnor och män bemöter detta brukar vara i stuk med "Ah men gör något åt det". Trött på hur jävla naiva och ignoranta människor kan vara.
    Samhället behöver få bukt på psykisk ohälsa och kvinnor kan sluta vara så jävla anti-män och påstå att det är så jobbigt att vara kvinna när vi har helt och hållet olika problem men i slutändan så är det männen som väljer att checka ut i större grad och mer människor bryr sig om en ensam kvinna än en ensam man.

Själv är jag så trött att höra hur människor ignorerar detta och blåser bort det  som ett litet problem. Att man bemöter människor med "Ryck upp dig" är så jävla fel att jag vill smälla till personen. 

Tack hej.

• Svar på tråden Män som är ensamma - större problem hos män än kvinnor.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Undrar) skrev 2018-08-06 16:27:43 följande:
    Med nuvarande invandring så är det ett stort överskott på män I Sverige. Samtidigt uppför sig kvinnor rent rasistiskt om en svensk man hittar en partner utomlands.
    Det är inte rasism att titta med avsmak på de äldre ölmagade männen som för 5 gången köpt sig en 25-årig partner från fattigt land det är medömkan för kvinnan de visar inte rasism
  • Anonym (Hyckleri)
    Anonym (anonym) skrev 2018-08-07 14:56:46 följande:
    Det är inte rasism att titta med avsmak på de äldre ölmagade männen som för 5 gången köpt sig en 25-årig partner från fattigt land det är medömkan för kvinnan de visar inte rasism
    Men att kvinnor åker till Gambia är det tyst om....
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Hyckleri) skrev 2018-08-07 17:35:07 följande:
    Är väl inte tyst om detta har ju gjorts stora reportage och dokumentärer som visats på tv. Dessa kvinnor är ju dessutom så gamla att de är pensionärer och dessa män besparar samhället kostnaderna för hemtjänst och särskilt boende eftersom de kvinnor som varit med i är multisjuka som inte klarar sig själva utan hjälp
  • pyssel
    Anonym (Hyckleri) skrev 2018-08-07 17:35:07 följande:

Konstigt att det är allmänt känt då och ses på med avsky
    Alla hästar hemma
  • Anonym (Mx)

Jag (kvinna) har varit ensam/utfryst hela livet hittills, ingen har brytt sig bara för att jag är tjej. Varför försöker ni, både ''feminister'' och ''anti-feminister'' alltid göra allt till könsfrågor? Otroligt tröttsamt att höra vad man som kvinna är och inte är när inget ändå stämmer. Individer är ensamma, individer har det svårt, inte män/kvinnor.

• Anonym (Ragnbert)
    Anonym (Man 43) skrev 2018-08-06 09:23:53 följande:

Grejen är ju den att ökad jämställdhet vore bättre även för män.

Exempel:

- bättre fungerande känsloliv

- fler nära vänskapsrelationer

- bättre föräldraskap

- bättre sexliv

- bättre överlevnad för våra förhållanden/äktenskap

Ett win-win för alla, således.

Ökad jämställdhet kräver både politiska reformer och personligt mod. Men ack så värt det! :)

Ge det några år så är alla män som kvinnor. Kärnfamiljen och män kommer förpassas till historieböckerna.
  • Anonym (Ragnbert)
    No Logo skrev 2018-08-06 09:35:42 följande:

Detta är en stor anledning till att jag tycker det är viktigt med genustänk både hemma och i skolan. Jag vill inte att min son ska hamna i ensam, tyst & stark-fällan utan få tillgång till lika mycket känslor, upplevelser och möjligheter att uttrycka sig som sin syster.

Manligt är fel och kvinnligt är rätt.
  • Anonym (Ragnbert)
    pyssel skrev 2018-08-07 18:08:04 följande:
    Konstigt att det är allmänt känt då och ses på med avsky
    Det är snarare ett växande intresse. 
  • Anonym (Man 43)
    Anonym (Ragnbert) skrev 2018-08-07 20:17:53 följande:

Ge det några år så är alla män som kvinnor. Kärnfamiljen och män kommer förpassas till historieböckerna.

Kärnfamiljen ja.

Män nej.

Men kvinnor kommer inte behöva vara ihop med män av några som helst andra skäl än kärlek. = total frihet för både män och kvinnor! ????
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Ragnbert) skrev 2018-08-07 20:20:34 följande:
    Det är snarare ett växande intresse. 
    Det är inget växande intresse eftersom de flesta ålderspensionärer inte åker till Gambia och skaffar sig en personlig assistent också därför företeelsen hamnar i kategorin program som tar upp udda människors sätt att leva.
Svar på tråden Män som är ensamma - större problem hos män än kvinnor.