• Anonym (Yuppie)

Män som är ensamma - större problem hos män än kvinnor.

Jag är rätt trött på att höra hur kvinnor har det sämre hela tiden.

Så nu behöver lite fakta komma ut.

- Män är i större grad mer ensamma än kvinnor.
    - Män som är ensamma har svårare att hitta sexuella partners.
    - Fler män begår självmord än kvinnor.
    - Män blir avvisade i större utsträckning än kvinnor.
    - Män behöver spendera mer energi och tid till att hitta en partner / sexuell partner

Finns flera studier och nyhetsartiklar om detta men ändå är det så tyst om det. Är trött på att höra att kvinnor har problem med att hitta partners när de i princip inte behöver göra något för att faktiskt få närhet. 

1:01:22 
    1:02:22 1:07:00

www.svt.se/nyheter/inrikes/man-ar-mer-ensamma-an-kvinnor-men-de-pratar-inte-om-det

Ja, det finns skillnader men i just ofrivillig ensamhet och att hitta en sexuell relation med någon så är det i större utsträckning svårare för män. 

Hur kvinnor och män bemöter detta brukar vara i stuk med "Ah men gör något åt det". Trött på hur jävla naiva och ignoranta människor kan vara.
    Samhället behöver få bukt på psykisk ohälsa och kvinnor kan sluta vara så jävla anti-män och påstå att det är så jobbigt att vara kvinna när vi har helt och hållet olika problem men i slutändan så är det männen som väljer att checka ut i större grad och mer människor bryr sig om en ensam kvinna än en ensam man.

Själv är jag så trött att höra hur människor ignorerar detta och blåser bort det  som ett litet problem. Att man bemöter människor med "Ryck upp dig" är så jävla fel att jag vill smälla till personen. 

Tack hej.

• Svar på tråden Män som är ensamma - större problem hos män än kvinnor.
  • DeathByPickles
    Anonym (Fakta.) skrev 2018-08-07 23:31:31 följande:
    Det är ett överskott av män i Sverige, det är inget svammel.
    Misstror du det så har du inte hängt med i samhällsutvecklingen då det kommit 100 000-tals män via invandringen.

Ett exempel. Bland de 9000 ensamkommande det pratas om är 99,4 % män.

De männen har samma behov som alla andra män, det vill säga ett långsiktigt behov av närhet och sex.

Det här är visserligen statistik från 2017, men SÅ stor tror jag inte skillnaden är nu, halvvägs genom 2018. 

Så ja, svammel. 

www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/befolkningspyramid/

Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
  • pyssel
    Anonym (bara undrar) skrev 2018-08-07 23:34:40 följande:

A vilka ? Männen eller kvinnorna?

Hur ställer du dig då till att var o varannan kvinna vill värna om en eller flera "mellanösterpojkar"? Pinsamt. Man fattar att när ni blev avslöjade med Afrika då löste ni det på annat sätt. Då spelade inte storleken någon roll längre, utan bara det inte är vad som finns på hemmaplan.

Hur kommer det sig att kvinnorna vill hjälpa männen men inte kvinnorna och de RIKTIGA barnen annars? 

En räcka koleriska påståenden i ett taffligt försök formulerade som frågor? Nej tack. Vill du ha svar på något du undrar över får du skriva ordentligt och utan delirium. Ditt sista pinsamma misstag kan jag dock rätta till åt dig: Jag arbetar professionellt och ideellt mot hedersrelaterat våld och förtryck. Vill du engagera dig?
    Alla hästar hemma
  • Anonym (bara undrar)
    Anonym (ats) skrev 2018-08-07 23:43:40 följande:

Att ha sociala relationer handlar om egenasvar. Vissa anstränger sej inte alls och andra passar helt enkelt inte in, tough shit. Men så enkelt är det.

tja, syrran drack te med sina kompisar medans jag var tvungen att arbeta på gården, köra traktor = ensamt slakta djur = ensamt Reparera bilen så syrran och hennes tjejkompisar kunde åka och hyra film på macken = ensamt

De man hade omkring sig var oftast bra mycket äldre män / gubbar som knappt lever idag om dom ens gör det. Jämnåriga killar höll ihop med dom andra som bodde inom tätbebyggt. Så aldrig varit med i något direkt långvarigt socialt. Sedan klickar jag bättre med kvinnor än med män. 

Men visst, fiska kunde man ju göra med någon någongång.

Tror felet är idag att kvinnan bryr sig om sitt smink och handväskor och få springa ut och in som dom vill, allt annat är fel. Säger inte att dom inte ska få göra det, men hade varit kul med lite intresse från deras håll mer än ex; prada och att kränka män.
  • njaeppkanske

Skillnaden är väll att ensamma kvinnor inte sitter och gnäller på nätforum i lika sto utsträckning som vissa män.

Kanske man ska börja med att stärka sin självkänsla istället för att sitta och gnälla på nätet om hur dumma kvinnor är och hur synd det är om män.

Kärlek är ingen rättighet och kommer dessutom oftare om man inte förväntar sig det.

• Anonym (ats)
    Anonym (bara undrar) skrev 2018-08-07 23:59:45 följande:
    tja, syrran drack te med sina kompisar medans jag var tvungen att arbeta på gården, köra traktor = ensamt slakta djur = ensamt Reparera bilen så syrran och hennes tjejkompisar kunde åka och hyra film på macken = ensamt

De man hade omkring sig var oftast bra mycket äldre män / gubbar som knappt lever idag om dom ens gör det. Jämnåriga killar höll ihop med dom andra som bodde inom tätbebyggt. Så aldrig varit med i något direkt långvarigt socialt. Sedan klickar jag bättre med kvinnor än med män. 

Tror felet är idag att kvinnan bryr sig om sitt smink och handväskor och få springa ut och in som dom vill, allt annat är fel. Säger inte att dom inte ska få göra det, men hade varit kul med lite intresse från deras håll mer än ex; prada och att kränka män.
    Visst finns det olika förutsättningar, men handlar trots allt om aktiva val. Sen är ju frågan om det är värt det.  Jag har själv en uppväxt på en gård med noll socialt umgänge, tog mej ur det runt 15 och levde rövare för att senare gå tillbaka till ruta ett.
    Aktivt egenansvar helt enkelt, det krävs en viss livstil för att passa in i andras ögon, Återligen, värt det? Jag hade lätt kunnat sitta i en stad med 100 "vänner och 1000på facebook, antar du hade kunnat göra det samma.
  • Anonym (Man 43)
    Anonym (bara undrar) skrev 2018-08-07 23:59:45 följande:

Det sista stycket gör det väldigt tydligt varför just d u är ensam.
  • Anonym (Man 43)
    pyssel skrev 2018-08-07 23:55:11 följande:

En räcka koleriska påståenden i ett taffligt försök formulerade som frågor? Nej tack. Vill du ha svar på något du undrar över får du skriva ordentligt och utan delirium. Ditt sista pinsamma misstag kan jag dock rätta till åt dig: Jag arbetar professionellt och ideellt mot hedersrelaterat våld och förtryck. Vill du engagera dig?

BAM där satt den!
  • Astrofys
    Anonym (Man 43) skrev 2018-08-06 09:23:53 följande:

Grejen är ju den att ökad jämställdhet vore bättre även för män.

Exempel:

- bättre fungerande känsloliv

- fler nära vänskapsrelationer

- bättre föräldraskap

- bättre sexliv

- bättre överlevnad för våra förhållanden/äktenskap

Ett win-win för alla, således.

Ökad jämställdhet kräver både politiska reformer och personligt mod. Men ack så värt det! :)

Det finns finns inget som gör att ökad jämställdhet medför något av ovanstående påståenden. Det gör inte att det inte är något att sträva mot, men ett universalmedikum för relationer och själsliv är det inte per automatik.  
  • Anonym (Man 43)
    Astrofys skrev 2018-08-08 03:18:17 följande:

Det finns finns inget som gör att ökad jämställdhet medför något av ovanstående påståenden. Det gör inte att det inte är något att sträva mot, men ett universalmedikum för relationer och själsliv är det inte per automatik.  

Men slipp då.
  • Astrofys
    Anonym (Man 43) skrev 2018-08-08 03:21:04 följande:
    Men slipp då.
    Inte alls, det finns så många andra goda skäl för jämställdhet. 
Svar på tråden Män som är ensamma - större problem hos män än kvinnor.