Anonym (bara undrar) skrev 2018-08-07 23:59:45 följande:
tja, syrran drack te med sina kompisar medans jag var tvungen att arbeta på gården, köra traktor = ensamt slakta djur = ensamt Reparera bilen så syrran och hennes tjejkompisar kunde åka och hyra film på macken = ensamt
De man hade omkring sig var oftast bra mycket äldre män / gubbar som knappt lever idag om dom ens gör det. Jämnåriga killar höll ihop med dom andra som bodde inom tätbebyggt. Så aldrig varit med i något direkt långvarigt socialt. Sedan klickar jag bättre med kvinnor än med män.
Men visst, fiska kunde man ju göra med någon någongång.
Tror felet är idag att kvinnan bryr sig om sitt smink och handväskor och få springa ut och in som dom vill, allt annat är fel. Säger inte att dom inte ska få göra det, men hade varit kul med lite intresse från deras håll mer än ex; prada och att kränka män.
Visst finns det olika förutsättningar, men handlar trots allt om aktiva val. Sen är ju frågan om det är värt det. Jag har själv en uppväxt på en gård med noll socialt umgänge, tog mej ur det runt 15 och levde rövare för att senare gå tillbaka till ruta ett.
Aktivt egenansvar helt enkelt, det krävs en viss livstil för att passa in i andras ögon, Återligen, värt det? Jag hade lätt kunnat sitta i en stad med 100 "vänner och 1000på facebook, antar du hade kunnat göra det samma.