Inlägg från: Anonym (Hyckleri i hönshuset) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hyckleri i hönshuset)

Män som är ensamma - större problem hos män än kvinnor.

Anonym (Man 43) skrev 2018-08-08 10:07:23 följande:
    Forumet är som tur är inte representativt för befolkningen i stort utan en samlingsplats för EN DEL JÄVLIGT BITTRA MÄN som av olika anledningar ser KVINNOR OCH KVINNORS RÄTTIGHETER som roten till allt ont. Deras brist på självkritik är uppenbar för den som kommer hit som gäst från verkligheten.

Forumet är som tur är inte representativt för befolkningen i stort utan en samlingsplats för EN DEL JÄVLIGT BITTRA KVINNOR som av olika anledningar ser MÄN som roten till allt ont. Deras brist på självkritik är uppenbar för den som kommer hit som gäst från verkligheten.

Skillnaden är att då letar övriga medlemmar felet hos kvinnans man. Har hon ingen man så är det männens fel att de inte uppvaktar henne p ga av att män kräver för mycket.

När kvinnor är kräsna är det däremot positivt.

pyssel skrev 2018-08-08 10:33:55 följande:
    Det är framförallt kvinnor som privat försöker få närstående män att öppna sig, istället för att avfärda dem. Och det är väl framförallt kvinnor som även arbetar med detta? "Ryck upp dig" kommer mestadels från män som har inställningen "män löser saker själva", och fortsätter cementera den normen och upprätthåller skammen över "svag man". Rätta mig gärna.

Det problematiska på nätet med många av de män som mår dåligt är att jämte sin egen sorg/otillräcklighet/motgångar eller vad det nu är de berättar om, så spyr de ut ett enormt hat och förebråelse mot kvinnor. På ett internetforum kan man inte bli bemött som i ett terapirum när man gör de här två sakerna samtidigt.

Det är därför man ska söka riktig hjälp när man mår dåligt. Jag tror faktiskt inte att de kvinnosmädande ryggdunkarna hjälper någon mer framåt i sitt mående än den andra sidans motstånd han tycker bekräftar hans tes om onda kvinnor. I en professionell samtals/vårdsituation finns det däremot utrymme att avhandla också den orättvisa aggen mot andra utan att någon tar illa vid sig, och också att sig ur det.

Jag förutsätter att du utkräver eget ansvar av alla de kvinnor som startar trådar om att det inte finns några vettiga män att stadga sig med.

Anonym (anonym) skrev 2018-08-08 15:38:53 följande:
    De ensamma männen lyckas ju inte heller bli attraktiva för umgänge med andra män så samhället måste ju förutom kvotera kvinnor till dessa män dessutom på något sätt tvinga andra män att umgås med dem och ge dem en social gemenskap

Vad tänker du kring alla de inlägg som startas av kvinnor som klagar på att det inte finns några vettiga män att få tag på? 

Jag har noterat att då skall det peppas och stöttas. Då utkrävs minsann inget eget ansvar.

Hyckleri...

pyssel skrev 2018-08-08 16:23:16 följande:
    Människor som har fixeringar eller fastnat i cirklar råder jag definitivt att söka hjälp. Män som inte får accept för sina känslomässiga problem ens hos sina manliga vänner har oftare en än djupare ensamhet än kvinnor, vilka ofta kan prata med både nära och inte fullt så nära om det kniper. Tycker du inte är ännu viktigare att dessa män bryter barriären att söka hjälp?

Det jag reagerar på är att folk här på forumet skuldbelägger män som har problem men letar runt kvinnor som har problem.

Min teori är mycket enkel. Jag tror att det handlar om att människor har lättare för att identifiera sig med det egna könets problem och samtidigt är hemmablinda för de fördelar det egna könet innebär.

För många män är t ex jämställdhet en ickefråga.

Svar på tråden Män som är ensamma - större problem hos män än kvinnor.