• Padirac

SD varför är du för / emot?

Anonym (Folket.) skrev 2018-08-09 22:32:34 följande:

Har vi eller har vi inte bland europas mest liberala flyktingpolitik?

Väldigt lätt fråga med ett givet svar som du av någon anledning inte vill erkänna.

Jag tror att du inte vill erkänna att det är ursprung som du hakar upp dig på., inte antal.
  • Padirac
    Anonym (Folket.) skrev 2018-08-09 22:32:34 följande:

Har vi eller har vi inte bland europas mest liberala flyktingpolitik?

Väldigt lätt fråga med ett givet svar som du av någon anledning inte vill erkänna.

Jag ser att det redan skrivits i tråden. Men jag säger det igen. Med en extra förklaring så att det är enklare att förstå.

Detta är sant

Sverige har en restriktiv flyktingpolitik och Europas mest restriktiva anhörigsinvandringsregler.

Det du skriver om att Sverige tagit emot 27 migranter(flyktingar, studenter, arbetsinvandrare, anhöriga osv) per 10 tusen invånare första halvåret 2018 är också sant.

Nu behöver vi göra det som det tjatats om i många trådar. Två samtidiga tankar.

Det kan vara så att bägge sanningarna är sanna vid samma tidpunkt. En restriktiv migrationspolitik behöver inte vara den mest restriktiva i jämförelse med andras mottagande, den kan vara restriktiv i jämförelse med tidigare mottagning, eller restriktiv i objektiv mening, osv osv..

Självklart trodde jag att detta förstods då jag ägnade mig åt sömn, liv, arbete och annat som tog tid från att skriva uppenbara sanningar så att SDsvansen får två saker att tänka på samtidigt
  • Padirac
    klyban skrev 2018-08-11 11:55:37 följande:

Som sagt vad, är man slö ur startfållan så krävs en större insats.
    Det krävs massor för åtgärda det som retar folk ute i landet, den "obetydliga" ~30% av folket.

Och om ni inte kan greppa detta nu, så kommer ni snart stå vid en punkt det krävs än mer för reducera SD.
    Vad förväntar ni er när ni försökt tiga bort problemet i ett decennium.

Men nej, alldeles för lite är gjort, men görs inget snart så är SD allas parti sen.
    Och jag tror ni vill detta, då ni agerar inte ens i närheten tillräckligt.
    Utan det är mest rasist och annat fortfarande.

Jag tror inte att Sverige är 30-talstyskland. 

Propaganda om att ta över SDs politik för att begränsa SDs politik är uppenbart omöjligt oavsett hur många gånger det upprepas.
  • Padirac
    Anonym (Folket.) skrev 2018-08-11 12:34:48 följande:
    .....

Det är därför får SD runt 25% i opinonsundersökningarna, inte för de är rasistnazister.

...
    Du har rätt.

Både i varför SD får stöd och att de är rasistnazister.

Det är den andra delen av ditt påstående som intresserar mig här på forumet, som du säkert förstått 
  • Padirac
    Anonym (A) skrev 2018-08-11 12:39:40 följande:
    Man måste inte vara vänster för att ogilla SD.
    Sant, det finns till och med rasister och nazister som ogillar SD - i dessa fall för att de inte är tillräckligt bruna
  • Padirac
    Anonym (Folket.) skrev 2018-08-11 13:10:32 följande:

Vad har andra partier för ansvar för att de tvingar folk att rösta på SD?

Varför inte äga frågan om invandring, strypa till noll och sen vara humana på plats tills opinonen i Sverige har vänt till att bli positiva igen.

känner inte de andra partierna ett ansvar för att hindra att 1/5 av Sveriges befolkning blir rasistnazister. Tänk vad blir nästa steg, genusteori kanske.

Det är väl typiskt stackars SDröstare att vara tvingade utan att ta eget ansvar för sin val och sitt agerande. *bebbe*

Det är dags att SDsvansen slutar skylla på alla andra och stå för sitt.
  • Padirac
    Anonym (Vakna) skrev 2018-08-11 13:23:57 följande:
    Bara för att jag kommer rösta på SD så är jag ju inte rasist, det är ju bara ett jäkla påhitt!! För min del så kan jag jämföra med att , jag ger ju inte bort min lön bara för att andra inte har pengar, jag måste se till att jag och mina barn har mat och tak över huvet, exakt så enkelt är det för mig! Jag jobbar inom vården, har röstat på S hela mitt liv, men nu är måttet rågat för min del. Jag kommer lägga min röst på SD den 9/9, är det så att dom helt och hållet gör bort sig så byter jag parti nästa val... För mig är inte en röst på SD = rasist/nazist! Jag vet att V samt S gör allt för att smutskast SD men det har dom inget för, kommer aldrig rösta på dom röda igen!!
    Att du inte är nyssnazist (som SD kallats) betyder inte att SD är ett rasistiskt parti med rötter i Nazism.

SD är det tredje partiet som Vitmaktsrörselsen BSS startade. De andra två gick snabbt under på 80talet pga interna stridigheter mellan rasister och nazister.

BSS hade ett kontor i Stockholm som sedemera togs över av en av de fallerade partierna. Trots lokalen i Stockholm hade BSS sin postadress hos Gustav Ekström i Malmö. Gustav Ekström var under WWII SS-soldat som arbetade med propaganda. Ekström mfl Nazister var medlemmar och funktionärer i SDs första lokalavdelning.

SDs historia är tätt sammanbunden med vitmaktsrörelsen BSS, SD delade till och med fram till 2004 ut en skrift om BSS historia som en del av bakgrunden till SDs värderingar och politik. JÅ och MK var redan djupt insyltade under den tiden.

Så oavsett var du står på skalan främslingsfientlig/rasist så påverkar det inte verkligheten där SD faktiskt är ett rasistiskt parti med nazistiska rötter - eller nyssnazistiska som är en träffade beskrivning.    
  • Padirac
    Att du inte är nyssnazist (som SD kallats) betyder inte att SD inte är ett rasistiskt parti med rötter i Nazism.

(försvann ett inte i texten)
  • Padirac
    Anonym (A) skrev 2018-08-11 13:51:27 följande:
    Det är skrämmande.
    Det är sant

Dessa vill 15-25% av svenska röstberättigade ge inflytande i regering/riksdag för att påverka livet alla i Sverige leverKräks 
  • Padirac
    klyban skrev 2018-08-11 13:57:14 följande:

Ser inga likheter med den.

Så vilken procent på SD kommer du anse att er taktik är fallerad?
    ~25-30% var tydligen inte nog på SD för få den tanken.

Varför ska man ta över deras politik?
    Det handlar ju bara om sätta lapp på luckan tills vi som land kommit ikapp oss igen.
    Och att vi verkligen är rustade att ta in mer flyktingar.

Kanske detta är en svart och vitt för er, och att ni inbillar sig att det aldrig går ändra sig.
    Även inbilla sig detta är rasistiskt, det är makalöst konstigt.
    Detta handlar om blockeringar ni har, och kan inte förstå ni är kontraproduktiva.
    Och bästa man kunde göra för SD, det var att ta in så extremt många under ett år.
    Där gjorde ni er bort er totalt, och återhämta sig ifrån detta är väldigt svårt utan visa att nu vill vi som land bygga ikapp vår infrastruktur.
    Så vi får det att funegra igen.

Det verkliga förfallet kommer sen vid lågkonjunkturen, när kommuner inte längre kan spara som dårar.
    Och vart ska dom då hitta pengar till all idioti man hållit på med, låna? (Fy faan om det sker, för det är extremt korkat).

Själv är jag inte ens nära vänstern.

Det går inte att sätta lapp på luckan om Sverige ska följa flyktingkonventionen, men det kanske du inte tycker spelar någon roll.

www.migrationsinfo.se/migration/varlden/flyktingkonventionen/
Svar på tråden SD varför är du för / emot?