klyban skrev 2018-08-19 13:36:07 följande:
Lite roande hur man normalt förminskar och marginaliserar SD, men inte när det komerm hit då är det tvärtom.
Vi kommer troligtvis aldrig få reda på vad jag säger, då man tycker taktiken är så väl fungerande.
SD hade 0,2%, inte för jag säger man skulle vakna då, men det varit väldigt uppenbart länge och varför folk migrerar sin röst till SD.
Du har redan berättat att du inte tänker svara mig, så inbillar mig att du alltid kommer hävda taktiken var den bästa.
Jag redan förutspått dessa ökningar sedan länge, så jag har i alla fall det på fötterna.
Inte många utom SDsvansen inkl en del av moderaternas lokala företrädare förminskar SDs rasism. Nazzarna och de andra som tex AfS är väl på andra sidan av SDs rasism och tycker att den inte är nog.
Ja, SDs åsikter och människosyn förminskas då de är rasistiska, men det är inte samma sak som att förminska rasismens vidrigheter.
Jag väntar på att de premisser du ställt upp i din fråga till mig ska redovisas upp av dig - så att du förstår vad du frågar och vad din fråga implicerar.
Men du verkar inte så intresserad utan vill hellre leva i spåkulans skugga och tro saker om andras uppfattningar.
klyban skrev 2018-08-19 12:24:13 följande:
Hitintills har min spåkula slagit in, dock i underkant var gång.
Så vi får hoppas jag har fel till denna gång, och att det är under 22-24% som vi måste komma för jag ska ha fel i min prognos som redan lades för 8 år sedan.