• Padirac

SD varför är du för / emot?

klyban skrev 2018-08-18 22:25:15 följande:

Då måste ju svaret vara lika enkelt som en fråga, den frågan som gjorde de kom dit från början.
    Men det lustiga är att denna förkastas per automatik varje gång, för då är frågan helt plötsligt väldigt komplicerad.

Känns som förutsättningarna ändras efter agendan, känns är nog för försiktigt sagt.

Ja, ditt svar är lika enkelt som din fråga är enkel. Det betyder dock inte att SDs ENDA politiska målsättning har en enkel konsekvens, förklaring  eller lösning.

Om du tycker att förutsättningarna förändras så beror de kanske på att du ser för enkelsidigt på de svar jag gett dig.
  • Padirac
    klyban skrev 2018-08-19 10:32:03 följande:

Men ändå ser vi samma taktik mot SD som vanligt, den är väldigt lyckad tydligen.

Vilka belägg har du för att din taktik skulle göra det annorlunda?

Har du exempel från andra länder i nutid eller historiskt som visar att du sitter på lösningen?
  • Padirac
    klyban skrev 2018-08-19 11:35:31 följande:

Finns det ens någon som testat?
    Men du har din framgångsrika taktik mot SD, så det måste existera en nöjdhet där.

Så det är en oprövad hypotes alltihop

Då behövs åtminstone en teoretisk underbyggnad för din hypotes.

Det är en förenkling att tro att bara för att A och B korrelerar så upphör A om B upphör Solig
  • Padirac
    klyban skrev 2018-08-19 11:41:49 följande:

Jag tycker du gör bäst i att fortsätta denna taktik, då den verkar så framgångsrik.
    Och finns inget som kan få dig att ändra på den har du berättat för mig, fast på ditt sätt.

Det är märkligt att inte ha koll på ett grannland som gjort precis det du föreslår.

sv.wikipedia.org/wiki/Dansk_Folkeparti

Har det minskat partiets inflytande? Har det mildrat partiets främligsfientlihet? Har det påverkat Danmark till en mindre främlingsfientlighet i politik, samhälle och vardag?

Ja det finns de som provat. Din hypotes har visat sig vara INTE framgångsrik .
  • Padirac
    klyban skrev 2018-08-19 12:00:57 följande:

Som jag säger går det för långt, så måste man tävla som man gjorde i DK om vem som har mest saker och göra mot I IP.
    Vi kommer komma till detta till nästa val, och alldeles för sent.

Vi behöver inte ens vara främlingsfientliga idag för ändra IP radikalt.
    Men det kommer bli mer uppenbart för dig längre fram.

Det är märklig, vilken spåkula har du egentligen, att du kan förutse andra människors uppenbarelser.

Men jag förstår att du egentligen försöker uttala dig om ett framtida skeende snarare än om de uppenbarelser du tror jag ska få, även om det är klumpigt uttryckt.

Redogör gärna på vilket sätt du menar att exemplet i danmark skiljer sig från SDs framfart så kommer vi framåt i diskussionen
  • Padirac
    klyban skrev 2018-08-19 12:24:13 följande:

Hitintills har min spåkula slagit in, dock i underkant var gång.

Så vi får hoppas jag har fel till denna gång, och att det är under 22-24% som vi måste komma för jag ska ha fel i min prognos som redan lades för 8 år sedan.

Och vad kan den magiska spåkulan säga om det som blev i danmark där din taktik använts?

Du behöver naturligtvis mer på fötterna än spåkulanför attargumentera för din hypotes, speciellt som din hypotes verkar vara helt motbevisad av exemplet Danmark.
  • Padirac
    klyban skrev 2018-08-19 12:34:16 följande:

Tänker inte hoppa till nästa näckrosblad med dig.

Det är min prognos sedan 8 år sedan, och kusligt hur nära verkligheten den varit.

Men nuvarande taktik är bra enligt dig, så finner ingen idé att fortsätta prata om detta.

Då inget jag säger bryr du dig om överhuvudtaget.

Så det är bara titta på denna extremt långsamma krasch som sker.

Jag nämnde Danmark för många i lägg sedan. Den taktik du pratar om är en förenkling som DU tror är andras taktik.

när du nu får ett svar på din fråga så droppar du det för att du enligt dig själv nu inte vill diskutera premisserna för din fråga.

Jag tror inte att det du vill ha gjort stoppar SDs framfart, jag tror inte heller att det du tror är andras taktik stoppar SDs framfart.

Inget av det som rör sig i spåkulan stoppar SDs framfart.
  • Padirac
    klyban skrev 2018-08-19 13:36:07 följande:

Lite roande hur man normalt förminskar och marginaliserar SD, men inte när det komerm hit då är det tvärtom.

Vi kommer troligtvis aldrig få reda på vad jag säger, då man tycker taktiken är så väl fungerande.
    SD hade 0,2%, inte för jag säger man skulle vakna då, men det varit väldigt uppenbart länge och varför folk migrerar sin röst till SD.

Du har redan berättat att du inte tänker svara mig, så inbillar mig att du alltid kommer hävda taktiken var den bästa.
    Jag redan förutspått dessa ökningar sedan länge, så jag har i alla fall det på fötterna.

Inte många utom SDsvansen inkl en del av moderaternas lokala företrädare förminskar SDs rasism. Nazzarna och de andra som tex AfS är väl på andra sidan av SDs rasism och tycker att den inte är nog.

Ja, SDs åsikter och människosyn förminskas då de är rasistiska, men det är inte samma sak som att förminska rasismens vidrigheter. 

Jag väntar på att de premisser du ställt upp i din fråga till mig ska redovisas upp av dig - så att du förstår vad du frågar och vad din fråga implicerar. 

Men du verkar inte så intresserad utan vill hellre leva i spåkulans skugga och tro saker om andras uppfattningar.
    klyban skrev 2018-08-19 12:24:13 följande:

Hitintills har min spåkula slagit in, dock i underkant var gång.
    Så vi får hoppas jag har fel till denna gång, och att det är under 22-24% som vi måste komma för jag ska ha fel i min prognos som redan lades för 8 år sedan.

• Padirac
    klyban skrev 2018-08-19 12:34:16 följande:

Tänker inte hoppa till nästa näckrosblad med dig.
    Det är min prognos sedan 8 år sedan, och kusligt hur nära verkligheten den varit.

Men nuvarande taktik är bra enligt dig, så finner ingen idé att fortsätta prata om detta.
    Då inget jag säger bryr du dig om överhuvudtaget.

Så det är bara titta på denna extremt långsamma krasch som sker.

Jag väntar på att de premisser du ställt upp i din fråga till mig ska redovisas upp av dig - så att du förstår vad du frågar och vad din fråga implicerar. 

Men du verkar inte så intresserad utan vill hellre leva i spåkulans skugga och tro saker om andras uppfattningar.
  • Padirac
    Anonym (xyz) skrev 2018-08-19 16:38:44 följande:

Ditt mål är att svenska folket ska "uppfostras" till att inte rösta på SD.

I en demokrati fungerar det så att partierna kan välja att anpassa sin politik till folkets vilja eller acceptera ett minskat väljarunderlag.

En majoritet av svenska folket anser att SD's migrationspolitik är bäst.

Alla "taktiker" som bygger på att övriga partier ska föra en generös migrarionspolitik kommer på sikt att misslyckas.

De flesta som röstar på SD gör det inte för att de är rasister, utan för att det inte finns något alternativ. Moderaterna har svängt 180 grader i frågan efter att Reinfeldt försvann, men det tar tid att bygga förtroende i en fråga. Att Kristersson avvisar allt samarbete med SD gör att inga väljare går tillbaka till M från SD.

Politiken kommer bli underhållande efter valet.

SD kommer dubbla det förra valresultatet.

Den konstellation som presenterar den mest restriktiva flyktingpolitiken kommer bilda regering, om inte S och M överraskande börjar samarbeta. Det mest sannolika är en ren M-regering. M kan ju presentera en restriktiv flyktingpolitik utan att samarbeta med SD. Problemet är att SD är vågmästare, så utan samarbete kommer SD avgöra alla frågor där blocken inte har samma åsikt.

Socialdemokraternas kärnväljare verkar lämna det sjunkande skeppet:

www.youtube.com/channel/UC2aPOjxR97xpp6ccnsLdpUg

(OBS! Varning för icke-PK-innehåll som kan verka stötande för känsliga tittare)..

Nä, SDs politik går ut på att alla ska tänka, röra sig och agera som SD anser är svenskt. Att media ska presentera verkligheten som SD ser de, med halvsanninhar, propaganda och lögner.

Oavsett vilka skäl olika personer har för att rösta på SD eller om de är rasister, nazister eller inte så förändrar det inte saken att SD är ett rasistiskt parti med rötter i nazism.

SD talar inte för folket, SD talar för en del av folket. Undersökningr visar att två tredjedelar av alla röstberättigade i Sverige anser att SD är det vidrigaste partiet i riksdagen.

SD lever på sitt påstådda abtietablissemang, på sina lögner om andra partier, på sina lögner om andra partiers politik.

SDs politiska mål är tydliga. Läs principprogrammet.
Svar på tråden SD varför är du för / emot?