• Padirac

SD varför är du för / emot?

klyban skrev 2018-08-14 07:07:03 följande:

Okey, så när anser du taktiken är n kör är misslyckad då?

Då under premissen dålig taktik att hindra SD framfart,  när du anser det var en dålig eller icke fungerande taktik ni kört?
    Vi förstår att 25-30% på SD inte är tillräckligt för ens ta tanken på detta, därför blir frågan än mer intressant.

Men jag förväntar mig inget svar, då jag förstår du hamnar i en situation där du bara kan förlora.
    Och även har du gjort det uppenbart med alla dina långa inlägg där du berättar att du vägrar svara också.
    Kan ha nått med det och göra.

Personligen om jag hade fått denna fråga, så hade jag nog redan vid 2010 börjat fundera på varför SD ökar så.
    I det läget kanske man kunde tro att det var till stor del rasister i SD och sätta dom på ignore.
    Men vid 2014 så borde det varit uppenbart att den taktik man kört inte fungerade så bra.
    Och när man sen är uppe och sniffar på ~25-30%, så skulle jag se det som ett enormt misslyckande så tätt in på valet.
    Men det ger ingen reaktion ens om ens nuvarande taktik är mer eller mindre fallerad.

Jag säger bara ha det skoj med SD, jag tror ni behöver detta för att prioritera om allt och rätt.
    Man kan inte strunta i folket, det borde historien sedan länge bevisat.
    Men kanske man är historielös.

Du missförstår vad premisser är och vet inte vilka premisser din fråga är byggd på. 
    nihka skrev 2018-08-13 18:52:40 följande:
    Det är inte jag smile2.gif
    Jag är också säker nu

Helt Säker
  • Padirac
    klyban skrev 2018-08-14 11:25:59 följande:

Nä, jag gav dig en premiss och det var när du anser taktiken är fallerad.

Eller försöker du berätta för mig detta aldrig kommer ske, inte ens vid 50,1%-100% av rösterna på SD?

Även skulle det vara intressant vad det är för premisser som gör taktiken man har som bra och eventuellt framgångsrik och vid dessa högre procent.

Detta är ganska enkla frågor, och svaren kan du styra upp hur du vill nästan.

Men då vet jag nu då att du aldrig kommer se denna taktik som fallerad eller dåligt.

Så det är huvudet i sanden som gäller och det senaste decenniet som fortsätter och gälla med vilken taktik man ska köra mot SD.

Du får naturligtvis tro och tolka min tystnad i fråga om din fråga hur du vill och efter egen förmåga.

Om du tittar på vd jag skrivit till dig så ser du också att det du tror är helt och hållet baserat på dina egna tankar och uppfattningar.

Frågans premisser har jag däremot gett dig både svar och förklaringar på, men dessa har jag inte sett dig kommentera.
  • Padirac
    klyban skrev 2018-08-14 11:42:30 följande:

Du har friheten att svara som du önskar på det efterfrågade, så kom inte dragandes med att jag frågar dig om mina tankar.

Utan jag frågar när du anser den taktiken är fallerad, och inget svar är samma som aldrig.

Jag gett dig den en premiss, klarar du inte ens svara på en premiss, vad ska det då vara för mening ge flera?

sv.m.wikipedia.org/wiki/Premiss

"Premisser är antaganden, som utgör förutsättningar i en härledning. Om härledningen genomförs med giltiga slutledningar och om premisserna är sanna, så sägs slutsatsen vara sann."

Du har I din fråga fler premisser som gör att din fråga inte är öppen utan har ett antagande som kan ifrågasättas. Jag har med god fog pga verkliga händelser ifrågasatt den premissen. Men det verkar du vilja slippa diskutera eller så förstår du helt enkelt inte.

Istället anser du med dina tankar något jag inte gett uttryck för.

Om du vill komma vidare så bena ut de premisser din fråga har. Hjälp finns om du ber om det.
  • Padirac
    klyban skrev 2018-08-14 16:42:46 följande:

Ja, premissen är ett antaget tillstånd där du är missnöjd med taktiken som användas mot SD.

Och vid vilken procent detta kan ske.

Finner det intressant att du inte ens tar upp någon premiss.

Och nej, det är inte mina tankar jag ska forcera på dig, utan frågan är rätt enkel.

Som när du anser att nuvarande taktik mot SD är fallerad.

Men sedan länge insett att detta är en fråga du undviker som pesten, och inte en enda sak du sagt ger någon förklaring till din vägran.

Då tex det är upp till dig och välja vilken premiss som helst och prata där.

Även så känner du nog en rädsla och dra till en siffra och sen se denna överskridas.

För det skulle betyda att du måste revidera allt du skrivit upp tills nu, det verkar finnas en patologisk rädsla för.

Jag önskar dock ni hittar en taktik som fungerar, annars sitter vi här med SD på tronen.

Sen är det ingen idé prata taktik som tillfälligt framgångsrika efter tex partiledarebyten.

Vi pratar om politisk taktik och strategi, men sure kanske man kan skicka på en ny partiledare i nått parti och få nån procent till.

Men kan lika gärna ge en signal nära ett val att nått är allvarligt fel med det partiet som måste sparka sin partiledare så nära ett val.

Var skriver jag allt det du påstår om mina tankar och känslor här?

Det är fortfarande dina egna tankar om någon och något du inte förstår eller ens ha frågat för att förstå.

Om din förklaring och ditt påstående verkar peka på en begränsad uppfattning om verkligheten så kommer den inte från mig. Kanske kommer den från dig som tydligen inte kan tänka sig att din verklighetsuppfattning inte delas av mig.

Det finns fler premisser. Vill du ha hjälp?
  • Padirac
    klyban skrev 2018-08-14 16:42:46 följande:

Ja, premissen är ett antaget tillstånd där du är missnöjd med taktiken som användas mot SD.

Och vid vilken procent detta kan ske.

Finner det intressant att du inte ens tar upp någon premiss.

Och nej, det är inte mina tankar jag ska forcera på dig, utan frågan är rätt enkel.

Som när du anser att nuvarande taktik mot SD är fallerad.

Men sedan länge insett att detta är en fråga du undviker som pesten, och inte en enda sak du sagt ger någon förklaring till din vägran.

Då tex det är upp till dig och välja vilken premiss som helst och prata där.

Även så känner du nog en rädsla och dra till en siffra och sen se denna överskridas.

För det skulle betyda att du måste revidera allt du skrivit upp tills nu, det verkar finnas en patologisk rädsla för.

Jag önskar dock ni hittar en taktik som fungerar, annars sitter vi här med SD på tronen.

Sen är det ingen idé prata taktik som tillfälligt framgångsrika efter tex partiledarebyten.

Vi pratar om politisk taktik och strategi, men sure kanske man kan skicka på en ny partiledare i nått parti och få nån procent till.

Men kan lika gärna ge en signal nära ett val att nått är allvarligt fel med det partiet som måste sparka sin partiledare så nära ett val.

Var skriver jag allt det du påstår om mina tankar och känslor här?

Det är fortfarande dina egna tankar om någon och något du inte förstår eller ens ha frågat för att förstå.

Om din förklaring och ditt påstående verkar peka på en begränsad uppfattning om verkligheten så kommer den inte från mig. Kanske kommer den från dig som tydligen inte kan tänka sig att din verklighetsuppfattning inte delas av mig.

Det finns fler premisser. Vill du ha hjälp?
  • Padirac
    klyban skrev 2018-08-14 18:54:48 följande:

Påstår inget, på sin höjd en spekulation om dom.

Som jag sagt vad, du får använda vilka premisser som du vill och inom ramen för frågan.
    Och att du en dag skulle inse att taktiken var fallerad.
    Inget svar kan inte ha en annan tolkning att detta aldrig kommer ske.

Är även perplex över ditt beteende, då du normalt svarar på det mesta.

Kanske behöver du som jag skrivit ett antal gånger se över frågan och dess premisser - även om du visat ett flertal gånger att du endera inte vill eller kan presentera dessa premisser. Drömmer

Det är du som ställt frågan, du har gett dina premisser för frågan. Presentera dem.

Du har naturligtvis en uppfattning av verkligheten som du ställer frågan utifrån. Det är den (din) uppfattade verklighet som utgör dina premisser för frågan. 

Redogör för de premisser som frågan bygger på så vi kan fortsätta diskussionen. Jag har ingen anledning att gissa vad din verklighetsuppfattning är utan du får presentera grunden för frågan.

din spekulation om vad Inget svar betyder är precis som du säger inget annat än det du kan tänka dig utifrån din uppfattning om människor, dvs din egen spekulation 

.
  • Padirac
    Anonym (Olle.P) skrev 2018-08-14 12:37:38 följande:
    Nu råder det nästan inbördeskrig i Göteborg och Trollhättan men vad gör polisen? Tar ett snack med föräldrarna som egentligen borde få betala för vad deras gangsterungar ställer till med. Enda räddningen för landet är en stark SD regering istället för dom som skapat kaoset och nu bara tävlar om vem som är mest förbannad.
    Det är enligt uppgifter ett drygt 20-tal unga i olika ålder upp till övre tonåren som håller på med detta. Polien kan tänka sig att bilbrännarna vill 'pinka in sitt revir' då polisen genom sitt arbete kommit närmare fått förtroende från de lokalt boende.

Inbördeskrig är betydligt mer än 20-talet kids som eldar. Verklighetsbeskrivningen haltar betänkligt. Är det okunskap eller en agenda som ligger bakom den grovt felaktiga beskrivningen?
  • Padirac
    klyban skrev 2018-08-14 21:00:06 följande:

Det är du som gör frågan mer avancerad och besvärlig och svara på än vad som behövs.
    Men enda slutsatsen att det inte finns någon gräns för dig.

Återupprepa premisserna är meningslöst vid denna tidpunkt, eller att du har en hel del frihet i ditt svar du kan utöva som du vill.

Men du har inte redogjort för premisserna än - och jag tycker att premisserna för din fråga är av yttersta relevans för att kunna besvara frågan.
  • Padirac
    klyban skrev 2018-08-14 21:34:00 följande:

Jag gett dig en, svara ur den då!
    Och mot punkten där du en dag är kanske skulle komma till slutsatsen att taktiken var icke fungerande.
    Och som jag sagt du får även skapa dina egna premisser inom ramen för svar på frågan.

Det finns fler premisser - rada upp dem så ska vi fortsätta diskussionen , fram till det leder vidare diskussioner uppenbarligen inte till något.  

Jag tror uppriktigt att du inte förstår vad premisser är eller vilka premisser din fråga bygger på.

Jag kan inte hjälpa dig med med detta, tyvärr.
  • Padirac
    klyban skrev 2018-08-14 21:42:57 följande:

Om du inte kan svar på en, vad är meningen med flera?

Du har frihet och svara på den hur du vill, vet inte vad som gör dig så rädd och svara på frågan med premisser eller utan.
    Enda jag hör av dig är "jag vill inte svara".'
    Du ignorerade frågan i säkert 5-7 ggr, vilket tyder på du inte gillar frågan från början.
    Då alla inlägg har varit långa berättelser ur du inte ska svara.

Det ser faktiskt väldigt konstigt ut och väldigt onormalt för dig som normalt svarar på det mesta utan uppmaning.

Svaret blir missvisande om inte du inte har förstått vilka premisser din fråga grundas på. Det är som sagt meningslöst då du endera inte vill eller kan reda ut vad du menar och varför du menar det du bygger frågan på
Svar på tråden SD varför är du för / emot?