SD varför är du för / emot?
Nu vill jag att DU svarar på den här frågan:
Anser du att länder runtom i världen inte har sina egna värderingar? Dvs att det finns kulturella värderingar i Indien, Brasilien, USA osv.
Det finns vissa värderingar som är universella och det finns värderingar som är individuella.
Olika samhällen har i olika tider olika värderingar. I usa finns det så många folkgrupper att det finns en stor uppsättning olika värderingar - en del får inte raka sig eller använda teknik som skapats före en epok eller tid, det finns 'hur många religioner som helst' - till och med hemliga religioner som världskändisar är med i. Kanske är baseball och flaggan de största gemensamma kulturyttringarna, men det finns å andra sidan de som har en annan flagga, går klädda i vita heltäckande dräkter, andra har niqab som också är heltäckande. De jag gör affären med i Usa är som vanligt folk är mest, som de flesta är tmed sina värderingar och vanor
Brasislien.. en del tycker det är Ok att elda upp byar med urinvånare för att odla sockerrör eller ha boskap, andra är laid back hänger mest på stranden med sina beach buggys och skulle aldrig elda upp byar. En del är rasister och kastar sten på de europeiska bolagens europeriska chefers barn då de går ner till stranden för att surfa, andra bor i favelor . De i Brasilien jag gör affärer med är som vanligt folk de också.
Jag tror helt säkert att Indier är som folk är mest. Det är det jag har lärt mig av alla resor jag gjort de senaste 30 åren i mitt yrke eller privat. Skövdebo eller från Sao Paulo eller San Diego eller Saigon eller Havanna - folk är som folk är mest