Znickers skrev 2018-08-26 12:34:06 följande:
Wow!! Vilken liten guldklimp. Grattis och härligt att ni mår bra trots en jobbig förlossning. Får man fråga vad det var som upplevdes jobbigt/jobbigast?
Först hade jag värkar i ca 2 dygn som gjorde att jag knappt fick någon sömn alls.. kl 13 den 24de åkte vi in till förlossningen då värkarna gjorde väldigt ont i ryggen, va då öppen 2cm och bm så att jag fick stanna om jag ville men vi bestämde oss för att åka hem o försöka vila lite o äta :)
Kl 6 åkte vi in igen och va få öppen 5cm vilket dom inte trodde jag skulle vara, fick då lustgas mot ryggen till att börja med :)
Kl 7 var jag fortfarande öppen 5cm så dom tog hål på vattnet och då började jag få brutala värkar med 2-3min i mellan, men de gick att stå ut iaf :)
Kl 9 kollade dom igen och var fortfarande bara öppen 5cm.. då sätt dom in värk stimulerande dropp vilket gjorde värkarna ännu värre och bara 1min i mellan, så fick ryggbedövning :) kl 11 var jag öppen 8cm men hade bara 10sec i mellan värkarna.. detta var vad jag tyckte gjorde förlossningen så jobbig.. då jag inte fick någon vila alls.. dom tog bort droppet men fortsatte att ha 10 sec i mellan varje värk.. sen kom hon ut kl 1:45 den 25 :)
Så var en väldigt snabb förlossning, 8timmar från att jag kom in andra gången, men just att värkarna va så nära varann och starka gjorde allt väldigt traumatiskt för mig..