• Solen2

Bf augusti 2018

Bf 20augusti. Första barnet. Försökte ta reda på könet på RUL, men det är en blyg en så den hade dragit upp benen och låg så till att vi inte fick veta.

Nu semester så den får gärna stanna inne tills i augusti. Och sen gärna komma ut innan september börjar.

Börjar kännas i värmen och att man blir tyngre. Svårt att sova på nätterna.

Vägen hit har varit lång. Det tog 3,5 år att bli gravid. Och vi plussade äntligen på fjärde behandlingen.

• Solen2

9 dagar till bf. Känner en ökad aktivitet i magen idag och ont i nedre delen av magen. Mer tryck nedåt än tidigare. Kanske något på g.

• Solen2

Är på bf+6 och har de senaste dagarna fått så ont på framsidan långt ned vid typ blygdbenet. Tror det är foglossning. Ilar ned i ena benet också så nu kan jag knappt gå. Känner mig som 100 bast och sover som en kratta. Ska till bm i morgon och hpppas hon kan bekräfta att det är foglossning och inget annat konstigt.

• Solen2

Planerat TUL imorgon, om inget hänt innan...

Så får vi se vad som händer efter det.

Bf+7 idag.

• Solen2

Nope, ligger på förlossningen sedan i onsdags. Blivit igångsatt med angusta i onsdags och har tagit två hela omgångar med 8 tabletter i varje omgång. Inväntar nu läkarbedömning igen för att se om något hänt. Och hur vi går vidare. Man får ha stort tålamod...

• Solen2

11 dagar över tiden idag. Valde att vara med i swepi studien där man blir lottad till igångsättning i v41+0/2 eller v42+0.

Hade öppnar mig 1cm och tappen mogen. Stor skillnad från igår då de knappt kunde komma åt. Så det går framåt i alla fall. Väntar nu på bard kateter för att trigga på öppningsfasen.

• Solen2

Fick en dotter i lördags efter igångsättning i v41+1, lottad i swepisstudien.

Förloppet tog lång tid. Det tog 2dygn för min kropp att svara på angustatabletterna och de satte sedan in en bard-kateter för att driva på öppningsfasen. Efter några ytterligare timmar så togs det hål på hinnorna så vattnet forsade ut. Efter det värksrimulerande dropp och vid midnatt mot lördag fick jag epidural. En sån skön känsla. Kunde slumra under natten och på morgonen hade jag gått från 5cm öppen till 10cm öppen. Dock blev dagen lång då hon inte ville slutrotera utan fick hjälp ut med sugklocka kl.15.41.

Moderkakan ville inte lossna så det blev operation för mig. Samt att de där sydde mina bristningar av grad 2.

Igår onsdag kom vi så äntligen hem efter att jag behövt extra blod och lilla tjejen gått ned för mycket i vikt så hon behöver tilläggsmatas.

Nu försöker vi landa i tillvaron och jag försöker återhämta mig fysiskt. Har så ont i ryggen.

Men vi är fantastiskt lyckliga!

Svar på tråden Bf augusti 2018