evnor2 skrev 2018-08-03 19:31:52 följande:
Förra fredagen fick jag mina tvillingar 2 veckor förtidigt. Blev igångsatt å när det väll drog igång värkarna fick det väldigt fort. Men alla mår bra å vi lever i våran bebisbubbla till fullo. Mina första barn??
GRATTIS till dina fina barn!
En annan har varit på sitt 2a besök hos förlossningen idag, pga onda förvärkar och mensvärk i rygg & magen. Började i morse med att jag vaknade strax efter 05, gick upp och vankade, klockade men dem var ganska oregelbundna. Bestämde mig efter ca 1timma att ta 2 alvedon och försöka somna igen. Lyckades somna och när jag vaknade vid 8 så var magen lugn, inga Sd eller mensvärk. Åt frukost med familjen och började få kraftigare mensvärk i magen och ryggen igen, fick springa på toan ett antal gånger då det kändes som att jag skulle bli dålig men icke. Mensvärken gjorde dessutom ondare när Sd kom och smärtan ökade mer och mer, så bestämde mig för att ringa FL för ett besök då mina två tidigare förlossningar gått fort och jag trodde verkligen att det var på gång. Lämnade barnen hos sin morfar och vi begav oss för en undersökning och ctg-kurva. Hade verkligen kraftig mensvärk och fick andas mig genom dem.
Väl inne på FL så lugnade allt ner sig betydligt, då var kl ca 11.30, fyfan vad besviken man blev. Visade ingenting förutom en livlig bebism Helt knäckt känner jag mig nu, så snuvad och man känner sig så dum att ta upp deras tid.
Bm konstaterade att inget hänt sedan sist jag var inne för onda Sd (ca 3 veckor sedan) öppen 2 cm och 2-3 cm lång livmodertapp. Sist så bm att livmodertappen var ca 1cm och öppen 2cm ... hur går det ihop?
Känns som jag ska få pinas med detta nu, man blir bara så besviken. Vet att bebisen kommer tids nog men fyfan för dessa pinvärkar:(
Var tvungen att skriva av mig.
Hoppas det går bättre för er andra!