Mollymums skrev 2018-07-31 16:56:17 följande:
Åh vad spännande då är vi beräknade samma dag! :D
Tror också jag kommet få pinas in i de sista haha.. just nu har jag brutal foglossning som bara blir värre, halsbränna och en överaktiv bebis som ligger o sparkar på revbenen dag som natt :|
Värmen gör de ju inte lättare häller haha..
Har varit förlossnings rädd sedan start (min första graviditet), men senaste veckorna har de varit så mycke att göra så inte hunnit tänka så mycke på de! :)
Men ny börjar de komma tillbaka igen.. så är jätte nervös haha! Hoppas på att de startar med värkar så man har ?mer tid? :) dom fick göra hål alla 3 ggr på min mamma så hoppas lite på att min blir liknande hennes :) dock är jag så otroligt trött på att vara gravid nu.. så hoppas på att inte gå över tiden haha
Känner att jag får ställa in mig på att gå över då det redan är så jobbigt att vara gravid, försöker trots det njuta då det antagligen är sista barnet för min del.
Min förstfödda kom i vecka 36+1 läckte fostervatten, därefter kom värkarna. Hon var ute på 4 timmar räknat från att vattnet börjat läcka. Krystade i 2h och 5min med henne.
2a barnet 40+6, hade förvärkar i ett helt dygn innan som sedan övergick till värkar, så var lite förberedd på att det skulle gå igång just då. Den förlossningen tog också ca 4timmar from att värkarna startade. Var sjukskriven långt innan med honom pga prematur sammandragningar. Låg i princip bara hemma i sängen/soffan då jag inte kunde göra mkt annat.
Denna graviditeten har jag inte alls haft samma problem med sammandragningar.. tack och lov. Har varit igång som en tok (inte lätt att vila med 2 vildungar hemma) trots att jag många gånger mått så illa och bara velat ligga och spy.
Nu märker man att det drar ihop sig inför fl då förvärkarna blir värre och man undrar hur länge man ska dras med det innan bebis vill komma ut.
Här också en hel del halsbränna, sedan början av sista trimester. Illamåendet är under kontroll nu. Har börjat få en del mensvärk från och till, hur är det för er andra ? Inte så värst mycket foglossning denna graviditeten, lider dock med dig! Tur att du fått en rullstol så du kan komma ut lite. 22 dagar kvar till BF idag då.. :)