Intenuintesåhär skrev 2018-08-11 21:38:20 följande:
Grattis! Gud vad roligt... Och mysigt.... Och underbart... En liten nyfödd, så ny, så liten.
Jag längtar så otroligt nu. BF+1 idag enligt mensen. BF-4 enligt ultraljud.
Hur började din förlossning?
Ja helt underbart, njuter för fullt!
Förstår att du längtar, så spännande att ha en förlossning att se fram emot också tycker jag, men också läskigt. Snart kommer du ha din bebis hos dig :)
Jag hade mycket Sd senaste 3-4 veckorna och 2 falsklarm. Men den 8/8 ca kl 22 började efter lite mys med sambon kom sammandragningar igång..som vanligt, men ganska rejäla från start. Gjorde inte ont men kunde inte sova då dem var kraftiga. Dem fortsatte att komma under hela natten och hela dagen därefter, fortfarande inte smärtsamma eller särskilt regelbundna. Dock kände jag som att bebis tryckte mycket neråt under dagen.
Kände ändå att något var på gång,fick otroligt vattniga/slemmiga flytningar under natten som fortsatte komma, dock inget blod i så var ändå tveksam till om det var slemproppen. Förstår såhär i efterhand att det var slemproppen som släppte i samband med alla Sd, då det fortsatte och blev mer och mer under dagen.
9/8 på morgonen åkte sambon ändå till jobbet som vanligt men jag förberedde honom på att det kanske kunde vara på G. Mot kvällen började vissa Sd kännas mer smärtsamma men jag var fortfarande osäker på om det skulle dra igång. Förberedde ändå min mamma om att vi eventuellt kommer lämna barnen under kvällen/natten med kort varsel.
Strax efter 23, precis när vi somnat vaknar jag av att lättare värkar men tillräckligt för att inte kunna sova. Klockar dem och det är då 9 minuter emellan, bestämmer för att ringa FL för att kolla läget utifall att det är fullt. BM rekommenderar oss till att åka in när det är 4-5min emellan värkarna.
Nåja, väcker sambon och vi packar in barnen i bilen för att lämna dem hos mormor. Vid kl 01.20 är vi inne på förlossningen och då är det 5 min mellan värkarna, med några enstaka mindre emellan. 4cm öppen och vi blir inskrivna. LYCKAN när man inser att bebis är påväg! ????? kl 05.44 den 10/8 är vår lilla Tuva ute. 49cm lång och 2900g tung, överlyckliga och stolta föräldrar.