• HannaaaE

Enkla ovanliga namn!!!

Hej! Jag är gravid för första gången och har drunknat i namnträsket. Är ute efter ovanligare namn som inte många andra kommer att heta, men med enkel stavning som är lätt att förstå. Gillar Irma, Tora, Ebba, Stella, Luna, Aron, Albin etc men vill ha fler förslag. Svenska korta unika namn!! Tack!!

• Svar på tråden Enkla ovanliga namn!!!
  • Anonym (poo)

Bert
    Otto
    Kurt
    Knut

Ulla
    Märta
    Inga
    Brita

• Anonym (poo)
    Anonym (sessan) skrev 2018-06-20 14:12:10 följande:

Lite namnförslag!

Thili, Sonja, Olga, Iris, Lea, Thea, Smilla, Molly, Tyri, Zoe, Nikki, Nike, Sofia

Tage, Axel, Loke, Vidar, Max, Adam, Elias, Eskil, Eddie, Adrian, Ossian

Anonym (R) skrev 2018-06-20 17:03:03 följande:

Milo, Caspian, Kiara, Esme, Timea, Novelia

På vilket sätt är Zoe, Caspian och Kiara korta SVENSKA namn, fan folk är inte läskunniga
  • HannaaaE

Jag vet att några av namnen jag skrev inte är jätteovanliga. Ebba är ett namn som jag gillar men som faktiskt är väldigt vanligt. Jag skrev det för att ge er en hint om vad jag gillar för namn!

• BossHoss
    HannaaaE skrev 2018-06-20 10:35:56 följande:

Hej! Jag är gravid för första gången och har drunknat i namnträsket. Är ute efter ovanligare namn som inte många andra kommer att heta, men med enkel stavning som är lätt att förstå. Gillar Irma, Tora, Ebba, Stella, Luna, Aron, Albin etc men vill ha fler förslag. Svenska korta unika namn!! Tack!!

Får jag en dotter kommer hon att heta

Elva
  • Bobno1

Stellan heter vår 3-åring! Fint, kort, svenskt och fortfarande väldigt unikt/ovanligt på yngre pojkar idag.

• 10oktober

Min son heter Folke, har hittills inte stött på någon mer i hans ålder med det namnet.

Skulle vi få barn igen så gillar jag Ture, Tage, Sixten, Gusten, Signe, Stina, Tora, Tyra, Lova.

• Kusin Krakel
    HannaaaE skrev 2018-06-21 09:20:44 följande:

Jag vet att några av namnen jag skrev inte är jätteovanliga. Ebba är ett namn som jag gillar men som faktiskt är väldigt vanligt. Jag skrev det för att ge er en hint om vad jag gillar för namn!

Svårigheten är att inte bara de specifika namn du nämner är vanliga utan också den stilen av namn. Så det är nog svårt att hitta ett namn av den typen som är ovanligt och ännu svårare om det ska upplevas som unikt.
  • Anonym (Namn)

Idun

Dante

Enya

Lilly

Adele

• Anonym (Siri)
    Anonym (Helene) skrev 2018-06-20 21:49:33 följande:

Siri heter min dotter och vi kommer aldrig in på att det finns i iPhone. Ingen frågar om det eller påpekar det. Dock önskar jag att vi valt Iris, för hon är så busig och vild att Siri är lite för gulligt.

Siri är jättefint tycker jag! Iris är fint också det är Siri stavat baklänges...
Svar på tråden Enkla ovanliga namn!!!