• HannaaaE

Enkla ovanliga namn!!!

Hej! Jag är gravid för första gången och har drunknat i namnträsket. Är ute efter ovanligare namn som inte många andra kommer att heta, men med enkel stavning som är lätt att förstå. Gillar Irma, Tora, Ebba, Stella, Luna, Aron, Albin etc men vill ha fler förslag. Svenska korta unika namn!! Tack!!

• Svar på tråden Enkla ovanliga namn!!!
  • Anonym (R)
    Anonym (poo) skrev 2018-06-21 00:22:57 följande:
    Anonym (R) skrev 2018-06-20 17:03:03 följande:

Milo, Caspian, Kiara, Esme, Timea, Novelia

På vilket sätt är Zoe, Caspian och Kiara korta SVENSKA namn, fan folk är inte läskunniga
    Hellre det än otrevlig.
  • 10oktober
    Anonym (-) skrev 2018-06-22 08:42:46 följande:

Det får stå för dig! Tycker att där finns fler vackra pojknamn än flicknamn.

Könsneutrala namn är ju från början mansnamn. Det talar ju för min åsikt. ;)

Håller med! Har en hel drös med fina namn till pojkar, men nästan inga flicknamn som jag faller för. De få namnen jag tycker om känns det som att varannan flicka heter nu...
  • RadioGardinen

Idun, Asta, Ava, Disa, Edda, Elna, Nea, Hilda, Lia, Liv, Maj, Siri, Siv, Silja/Silje, Sol, Svea, Tilda, Tova, Tove, Tyra, Ylva

• Anonym (?)
    Anonym (Helene) skrev 2018-06-20 21:49:33 följande:

Siri heter min dotter och vi kommer aldrig in på att det finns i iPhone. Ingen frågar om det eller påpekar det. Dock önskar jag att vi valt Iris, för hon är så busig och vild att Siri är lite för gulligt.

Hur gammal är hon? Siri och Iris tycker jag liknar så pass mycket att det skulle kunna gå att ändra, utan att det blir en allt för stor förvirring (om du känner att hon är en Iris).
  • emizz

Vår lille kille i magen ska heta Eddy :)

#pojke- 09# #flicka -11# #pojke bf aug-18#
  • Anonym (poo)
    Anonym (^^,) skrev 2018-07-23 23:38:24 följande:

Lisa

Lisa-Fisa
  • Anonym (^^,)
    Anonym (poo) skrev 2018-07-23 23:45:07 följande:

Lisa-Fisa

? Varför skriva något ens?

Din kommentar tillför absolut ingenting.
  • MaaxMaax

Daga

Vega

Silje

Hedda

Runa

Karla

Bo

Allan

Dan

Dag

Jarl

Bode

Simul Justus et Peccator
  • madeleneskog

Mina barn heter Jesper(12år) Jessica (10år) de finns ingen i deras ålder här i byn som heter samma. Väntar nu tvillingar och är sugen på Miranda och Marvin men vet ännu inte kön.

Svar på tråden Enkla ovanliga namn!!!