• HannaaaE

Enkla ovanliga namn!!!

Hej! Jag är gravid för första gången och har drunknat i namnträsket. Är ute efter ovanligare namn som inte många andra kommer att heta, men med enkel stavning som är lätt att förstå. Gillar Irma, Tora, Ebba, Stella, Luna, Aron, Albin etc men vill ha fler förslag. Svenska korta unika namn!! Tack!!

• Svar på tråden Enkla ovanliga namn!!!
  • Anonym (L)

Några fler namn... (mera och mindre vanliga)

Anne, Bea, Celia, Denise, Ella, Frida, Gun, Heidi, Ina, Jana, Klara,Lina, Moa, Nora, Olli, Petra, Runa, Sussie, Tyra, Ulrika, Vera, Ylva, Åsa

Anders, Benny, Conny, Dennis, Enar, Frank, Gilbert, Håkan, Ivar, Jan, Kent, Lennart, Markus, Niklas, Ove, Peter, Rune, Stig, Teo, Ulf

• Anonym (mor)
    Lillypie skrev 2018-06-22 05:46:47 följande:

Hör kommer ett ovanligt men vackert killnamn: Cecil

Låter som ett bageri och liiiite gay.
  • Anonym (Maj)

Inget vanligt med månader ellerfdagar:

Mars, April, Maj, Juni, Juli... Måndag, torsdag!

• Anonym (mor)

......varför inte vidga detta med huvudstäder? Paris! känns uttjatat. Varför inte Nicosia! eller för att riktigt förvirra i skolkatalogen Reykjavik?

• Anonym (-)

Liv

Lea

Li

Lo

Ava

Viola

Vera

Ylva

Rut

Ilon (alltså ilon)

Bo

Folke

Finn

Frank

Frans

Tim

Kim

Johan

John

Jens

• Anonym (mor)
    HannaaaE skrev 2018-06-20 10:35:56 följande:

Hej! Jag är gravid för första gången och har drunknat i namnträsket. Är ute efter ovanligare namn som inte många andra kommer att heta, men med enkel stavning som är lätt att förstå. Gillar Irma, Tora, Ebba, Stella, Luna, Aron, Albin etc men vill ha fler förslag. Svenska korta unika namn!! Tack!!

Så du VET inte vilket kön ditt väntade barn har? Trodde alla visste det nuförtiden!
    Flicknamn finns det ju så många vackra så man kan ösa ut en outsinlig brunn. Pojknamn är svårare och kräver annan typ av fantasi.
  • Anonym (-)
    Anonym (mor) skrev 2018-06-22 08:36:32 följande:

Så du VET inte vilket kön ditt väntade barn har? Trodde alla visste det nuförtiden!

Flicknamn finns det ju så många vackra så man kan ösa ut en outsinlig brunn. Pojknamn är svårare och kräver annan typ av fantasi.

Det får stå för dig! Tycker att där finns fler vackra pojknamn än flicknamn.

Könsneutrala namn är ju från början mansnamn. Det talar ju för min åsikt. ;)
  • Anonym (mor)
    Anonym (-) skrev 2018-06-22 08:42:46 följande:
    Det får stå för dig! Tycker att där finns fler vackra pojknamn än flicknamn.

Könsneutrala namn är ju från början mansnamn. Det talar ju för min åsikt. ;)
    Okej ......men jag tycker iofs inte att det är särskilt vackert att döpa sin dotter till Charlie fastän det är modernt hos kändisar. Liksom vilken brist på fantasi.
  • Anonym (-)
    Anonym (mor) skrev 2018-06-22 08:52:09 följande:

Okej ......men jag tycker iofs inte att det är särskilt vackert att döpa sin dotter till Charlie fastän det är modernt hos kändisar. Liksom vilken brist på fantasi.

Charlie är inte fint, punkt. Lite wt över det.

Namn jag syftade på, som är könsneutrala, är tex Sam, Kim, Robin, Lee, Jessie, Chris, Lo, Bo, osv.
Svar på tråden Enkla ovanliga namn!!!