• HannaaaE

Enkla ovanliga namn!!!

Hej! Jag är gravid för första gången och har drunknat i namnträsket. Är ute efter ovanligare namn som inte många andra kommer att heta, men med enkel stavning som är lätt att förstå. Gillar Irma, Tora, Ebba, Stella, Luna, Aron, Albin etc men vill ha fler förslag. Svenska korta unika namn!! Tack!!

• Svar på tråden Enkla ovanliga namn!!!
  • Anonym (mor)

Ivar
    Sune
    Alf
    Otto
    Birger
    Bernt

• Anonym (Några)
    Anonym (mor) skrev 2018-06-22 14:46:02 följande:
    hahahaha okej Ja då blir det ju mindre "laddat"
    haha, japp
  • SarahJ

Jag lyckades hitta enkla och lite udda namn som jag gillar åt våra tre barn. De heter Evy, Neah och Axel. 
    Har jobbat på förskolor både här och där och har bara haft en Axel men ingen Evy eller Neah. =)

• Anonym (mor)
    SarahJ skrev 2018-06-22 17:20:04 följande:

Jag lyckades hitta enkla och lite udda namn som jag gillar åt våra tre barn. De heter Evy, Neah och Axel. 
    Har jobbat på förskolor både här och där och har bara haft en Axel men ingen Evy eller Neah. =)

Min äldsta väninnas nyaste barnbarn är en liten Axel. Jättefint.
  • Anonym (Några)
    SarahJ skrev 2018-06-22 17:20:04 följande:

Tycker Evy och Neah låter fint, men ändock som smeknamn för Evelina och Linnea. 
  • Anonym (Några)
    Anonym (Några) skrev 2018-06-23 10:26:51 följande:
    Tycker Evy och Neah låter fint, men ändock som smeknamn för Evelina och Linnea. 
    Vilket för övrigt är två väldigt fina namn ;)
  • Anonym (J)
    Anonym (mor) skrev 2018-06-22 14:49:14 följande:

Men varför sväva i ovisshet idag när de flesta verkar veta vilket kön de väntar(!?) Häromsistens berättade en väninna att hennes son skulle bli pappa och jag frågade direkt...-Jaha, och vad blir det? -"En flicka", svarade väninnan utan att blinka. Inga problem med namn eller hur man ska inreda barnrummet.

"Inreda barnrummet"???
  • Anonym (mor)
    Anonym (J) skrev 2018-06-23 10:50:45 följande:
    "Inreda barnrummet"???
    ??? Inreder man inte barnrum nu för tiden? Intressant.
Svar på tråden Enkla ovanliga namn!!!