• stjärnasomärdin

BF februari 2019 och stannar på FL

Hej!

Vill starta en tråd för oss med BF i februari 2019 som vill stanna kvar här på FL och följas åt (och som inte är intresserade av en BF-tråd där 80 % av alla inlägg handlar om att man vill gå med i en FB-grupp ;))

BF 17/2, 2:a barnet, 29 år

• Svar på tråden BF februari 2019 och stannar på FL
  • Iväntanpåtrean
    stjärnasomärdin skrev 2018-06-28 05:29:49 följande:

Verkar som det här inte går vägen för mig...blod på pappret vid toabesök inatt. Antar att mina icke-symtom är vad jag befarade.

Håller tummar och tår att det är en ofarlig blödning! Tänker på dig!
  • stjärnasomärdin
    Iväntanpåtrean skrev 2018-06-28 09:06:23 följande:

Håller tummar och tår att det är en ofarlig blödning! Tänker på dig!

AK78 skrev 2018-06-28 08:39:20 följande:

Håller tummarna!

Tydligen vanligt att blöda i tidig graviditet.. så hoppas att det är som det ska.

Tack ni!!
  • stjärnasomärdin

Jag lämnar er här nu och blickar framåt mot en förhoppningsvis snar ny graviditet då mina blödningar är ett pågående missfall. Efter två dagar med blödningar som ett trosskydd råder bot på, helt utan smärta eller ens mensvärk är tempen nere på normaltemp och graviditetstestet bara en tredjedel så starkt som det var när jag senast testade. Jag vill önska er all lycka till framåt och håller alla tummar och tår för att ni går ett annat februari 2019 tillmötes än mig! <3

• Iväntanpåtrean
    stjärnasomärdin skrev 2018-06-30 08:04:18 följande:

Jag lämnar er här nu och blickar framåt mot en förhoppningsvis snar ny graviditet då mina blödningar är ett pågående missfall. Efter två dagar med blödningar som ett trosskydd råder bot på, helt utan smärta eller ens mensvärk är tempen nere på normaltemp och graviditetstestet bara en tredjedel så starkt som det var när jag senast testade. Jag vill önska er all lycka till framåt och håller alla tummar och tår för att ni går ett annat februari 2019 tillmötes än mig! <3

Vad tråkigt att höra! Hoppas innerligt att det blir en vårbebis 2019 för er istället <3
  • Iväntanpåtrean

Funderar lite på bär ni tänkt berätta för familj/de som är er nära?

Vill egentligen vänta till v. 12, inte för att riskerna försvinner men åtminstone minskar, men det blir svårt att hålla hemligt i sommar tror jag...

Ska bo i föräldrarnas sommarstuga en del, väldigt tätt inpå varandra. Jag mår fruktansvärt illa, har ganska begränsat vad jag kan tänka mig att äta samt slocknar i soffan hela tiden.

Hur hade ni andra gjort/ska göra?

• anny1
    Iväntanpåtrean skrev 2018-07-01 16:32:10 följande:

Vill egentligen vänta till v. 12, inte för att riskerna försvinner men åtminstone minskar, men det blir svårt att hålla hemligt i sommar tror jag...

Ska bo i föräldrarnas sommarstuga en del, väldigt tätt inpå varandra. Jag mår fruktansvärt illa, har ganska begränsat vad jag kan tänka mig att äta samt slocknar i soffan hela tiden.

Jag har bara berättat för min syster (skickade bild på positivt grav test) och på midsommar berättade vi för det vänparet vi firade med. Ska på ul den 12/7 så efter det kommer vi berätta för resten av våra familjer. Hade eg tänkt säga tidigare men jag har varit så osäker på om det verkligen är ngt i magen pga avsaknad av symtom. Därför känns det bättre att berätta efter ul.

Eventuellt skriver vi storebror på lillemans tröja när vi åker och besöker föräldrarna
  • AK78
    Iväntanpåtrean skrev 2018-07-01 16:32:10 följande:

Min sambo vill inte berätta för någon men det har jag gjort ändå.. står min syster nära så hon vet och även min närmsta vän. Jag behöver bolla tankar.. är också orolig pga blödningar och tidigare MA men försöker tänka positivt. Ska på UL hos BM nästa måndag för att datera och KUB 25:e juli. Ser allt bra ut då berättar jag för alla.. min mage var gigantisk tidigt min förra graviditet och denna, min fjärde, lär ju också synas tidigt. Även om jag är överviktig och inte gått ner allt jag gick upp.. har inte ens kommit i mina vanliga kläder än så det blir lång tid i mammakläder. Haha!!
  • stjärnasomärdin

Hej! TS här (som tyvärr inte fick behålla graviditeten och lämnade er). Ser att tråden lite av dog. Om någon fortfarande kikar in vill jag önska er lycka till när februari är runt hörnet! Själv blev jag gravid direkt igen och väntar på april! :)

• anynom
    stjärnasomärdin skrev 2019-01-27 08:09:45 följande:

Hej! TS här (som tyvärr inte fick behålla graviditeten och lämnade er). Ser att tråden lite av dog. Om någon fortfarande kikar in vill jag önska er lycka till när februari är runt hörnet! Själv blev jag gravid direkt igen och väntar på april! :)

Hej och tack! :) och grattis till nya graviditeten! Är just nu i vecka 38+4, kan inte fatta att tiden gått så fort! Men snart är lillbebis här! Lycka till allihop :) nån som fött än?
  • Carro1992

Grattis till den nya graviditeten!! Jag är nu i v.38+3 och har ett planerat snitt nu på onsdag eftersom bebis inte ville vända på sig trots vändningsförsök. Så det blir en liten januari bebis istället för februari för vår del! :) lycka till allihopa!
  • Liten 2018

Grattis till en liten i april istället. Ja snart räknar vi dagar, du oxå :)
Svar på tråden BF februari 2019 och stannar på FL