• stjärnasomärdin

BF februari 2019 och stannar på FL

Hej!

Vill starta en tråd för oss med BF i februari 2019 som vill stanna kvar här på FL och följas åt (och som inte är intresserade av en BF-tråd där 80 % av alla inlägg handlar om att man vill gå med i en FB-grupp ;))

BF 17/2, 2:a barnet, 29 år

• Svar på tråden BF februari 2019 och stannar på FL
  • Teri

Halloj! Jag är gärna med också, är enligt preglife beräknad 3 Feb, samma dag som jag själv fyller 31 år! Mitt första barn blir det och är provanställd så ligger lågt ännu... Var lite planerat, men mest improviserat.

• Liten 2018

Precis plussat å hänger gärna på denna tråd. Beräknat BF till 24 februari. Är 35 år å det är vårt tredje barn, en sladdis.

Hur mår ni?

Här är de sköljande illamående under dagen å lite halsbränna. Tufft å hålla masken på jobbet. Jag säger ju ogärna att jag känner mig urk :)

Ha de gott

• Carro1992

Hakar gärna på här med då jag inte vill vara med i en fb-grupp :) jag är 26 år och har äntligen efter över 1,5 år och några Letrozolkurer fått pluss på stickan för 1,5 vecka sen. Har gått från att vara lugn och ha symptom som trötthet, hunger och molandevärk till att igår inte känna någonting, vilket har gjort mig lite nojig. Idag har jag haft Molande värk till och från igen. Är beräknad 4/2-2019 <3 ibland kan jag ta in att jag fått pluss på stickan och ibland har jag svårt att förstå det. Ska på inskrivning nästa vecka och är så nojig just nu att det inte skulle visa nått på tex blodprov när man väl är där, till att nästa stund känna mig lugn igen. En liten Bergodalbana just ju i mitt huvud

• Ballibus

Hej!

Jag plussade imorse så kan inte riktigt tro på det än. Är i vecka 5 (4+0). Bf 25/2-19. Gjorde vår första insemination 5/6. Det känns för bra för att vara sant. är jätte rädd att vi hade för mycket tur och att något kommer gå fel.

(29år första barnet)

• plottify

Hej!

Jag har bf 17/2 med andra barnet och är 29 år.

Känner mig makalöst orolig för ma eller missfall, har aldrig haft det vad jag vet men tänker -varför ska just jag få 2 friska barn utan problem eller konstigheter? Hur stor är den chansen liksom.. kul att följas iaf, även om det kanake går åt skogen (positiviteten själv här)

• Loven

Hej hoppar in här :)

BF 5/2 om allt går som det ska.

Superplanerad  graviditet då vi har gjort IVF. En dotter sen innan (2år, också IVF) och jag är 37.

Ska på VUL imorgon för att se om det finns något hjärta (standard vid IVF) så är supernervös. Håller alla tummar som går för att det skall vara ett litet pickande där inne!

Går in i v.8 idag så är allt som det ska gissar jag på att jag skriver in mig efter VUL.

Jobbar 2v till innan jag går på 5v semester så berättar inget innan jag går så gissar jag att de märker på jobbet när jag är tillbaka.
    Hur tänker ni kring att meddela grav för er arbetsgivare?

• Carro1992
    Loven skrev 2018-06-20 06:57:25 följande:

Superplanerad  graviditet då vi har gjort IVF. En dotter sen innan (2år, också IVF) och jag är 37.

Ska på VUL imorgon för att se om det finns något hjärta (standard vid IVF) så är supernervös. Håller alla tummar som går för att det skall vara ett litet pickande där inne!

Går in i v.8 idag så är allt som det ska gissar jag på att jag skriver in mig efter VUL.

Jobbar 2v till innan jag går på 5v semester så berättar inget innan jag går så gissar jag att de märker på jobbet när jag är tillbaka.

Lycka till på VUL!! :D

Jag går också på semester om 2 veckor men kommer inte säga något förens jag är tillbaka. Känns lite konstigt att säga det när man isåfall är i typ v.15 men samtidigt så är det mitt val att säga när jag vill, så jag struntar lite i om dom tycker jag skulle berättat innan sommaren :)
  • anny1

Jag är också gärna med i den här tråden. 
    Jag är 30 år och detta blir andra barnet, har en son på drygt 2,5 år.
    Är just nu i v6, snart v7. Än så länge har jag haft väldigt sparsamt med symptom men förhoppningsvis kommer något tecken snart. Nojar över missfall men försöker tänka att allt är bra tills bevisat motsatsen och att man inte kan göra något åt det ändå. Litar på att vi får vår februaribebis som vi längtat efter väldigt mycket!  
    Var på inskrivning idag och nästa gång jag ska dit blir 1 augusti då vi också skulle göra ett ultraljud. 

• anynom

Hej alla! Jag hänger gärna på här. Är beräknad den 9/2 och är alltså i vecka 7 (6+4) nu. Det blir mitt tredje barn. Fast jag har tusan börjat undra om det inte blir mitt tredje OCH fjärde. Mår så illa! Sen en vecka tillbaka är jag nästan sängliggande av illamåendet. Har seaband och Lergigan comp men ligger ändå just nu med kväljningar och extrem trötthet. Har inte mått såhär illa under mina andra graviditeter. Har en flicka född 14 och en pojke född 15 sen innan. Ska på ultraljud om två veckor så får se då om det faktiskt är två eller bara en mycket närvarande individ haha...

• stjärnasomärdin
    Loven skrev 2018-06-20 06:57:25 följande:

Hur gick ert VUL??
Svar på tråden BF februari 2019 och stannar på FL