• stjärnasomärdin

BF februari 2019 och stannar på FL

Hej!

Vill starta en tråd för oss med BF i februari 2019 som vill stanna kvar här på FL och följas åt (och som inte är intresserade av en BF-tråd där 80 % av alla inlägg handlar om att man vill gå med i en FB-grupp ;))

BF 17/2, 2:a barnet, 29 år

• Svar på tråden BF februari 2019 och stannar på FL
  • anny1
    stjärnasomärdin skrev 2018-06-26 07:35:14 följande:

Någon som haft symtom som försvunnit såhär tidigt? Gick in i vecka 7 igår och mina ytterst lite ömma bröst (som är det enda tecken på graviditet jag haft) är sedan igår helt borta). Med tidigare dåliga erfarenheter i bagaget kan jag ju såklart inte låta bli att tänka att något inte står rätt till!

Hur mår ni? Några symtom? :)

Jag är i v7 (6+5) och känner just nu bara va lite mer trötthet. De ömma brösten har försvunnit sedan ngn gång innan midsommar men då tog kanske tröttheten över istället. Inget direkt illamående ännu förutom nån liten tendens på kvällarna ibland men så lite så skulle kunna vara inbillning.  
  • ESK1

Hakar gärna på! :)

22års, första graviditeten via IVF efter 3års försök!

BF 13/2

• stjärnasomärdin
    stjärnasomärdin skrev 2018-06-26 07:35:14 följande:

Någon som haft symtom som försvunnit såhär tidigt? Gick in i vecka 7 igår och mina ytterst lite ömma bröst (som är det enda tecken på graviditet jag haft) är sedan igår helt borta). Med tidigare dåliga erfarenheter i bagaget kan jag ju såklart inte låta bli att tänka att något inte står rätt till!

Hur mår ni? Några symtom? :)

Verkar inte vara den enda, tack för svar! Hoppas det innebär att allt står rätt till, blev bara så paff när insåg att allt över en natt var borta! Well, vi får vänta på tilltagande symtom eller UL om några veckor om symtomen lyser med sin frånvaro! ;)
  • Anonym184

Jag hoppar gärna in här jag med..

Väntar mitt andra barn den 22 feb, är i vecka 6(5+4)

Har en dotter på 2,5 år.

Har inte heller några direkta symptom vilket gör mig lite nervös, vill minnas att jag vid den här tiden under min förra graviditet både mådde illa och var sjukligt trött.

I vilken vecka har ni varit på/har inplanerat ert första barnmorskebesök? Det verkar skilja sig en del..

• Carro1992
    Anonym184 skrev 2018-06-26 21:02:37 följande:

Har en dotter på 2,5 år.

Har inte heller några direkta symptom vilket gör mig lite nervös, vill minnas att jag vid den här tiden under min förra graviditet både mådde illa och var sjukligt trött.

I vilken vecka har ni varit på/har inplanerat ert första barnmorskebesök? Det verkar skilja sig en del..

Jag har inte heller några direkta symptom, morgon illamående nån gång ibland, trött, molande värk till och från men that?s it. Berättade för min mamma i helgen som sa att hon inte heller haft märkvärdiga symptom under sina 4 graviditeter. Var ändå skönt att höra :)

Jag gick in i v.9 idag (8+0) och ska på inskrivning nu på torsdag. När har du inskrivning? :D
  • stjärnasomärdin
    Anonym184 skrev 2018-06-26 21:02:37 följande:

Har en dotter på 2,5 år.

Har mitt första besök 11/7 och är då i vecka 8 + 2. Tror jag hade ett samtal innan inskrivningen förra gången men är inte hundra?
  • plottify

Här har man ändrat i rutinerna på mvc sen sist jag var gravid, ska på ul imorgon och inskrivning sen den 11/7. Varför dom gör så vet jag inte, men jag tycker det är bra!

• stjärnasomärdin
    plottify skrev 2018-06-27 08:32:46 följande:

Här har man ändrat i rutinerna på mvc sen sist jag var gravid, ska på ul imorgon och inskrivning sen den 11/7. Varför dom gör så vet jag inte, men jag tycker det är bra!

Det har jag inte hört talas om förut! Vad är det för vecka man gör UL i då?
  • plottify
    stjärnasomärdin skrev 2018-06-27 09:09:23 följande:

Det har jag inte hört talas om förut! Vad är det för vecka man gör UL i då?

Ja, för min del blir det ju i v 7. Jättekonstigt faktiskt.
  • Loven
    plottify skrev 2018-06-27 10:02:03 följande:
    Ja, för min del blir det ju i v 7. Jättekonstigt faktiskt.
    I v.7 gör man VUL för att se att det finns ett hjärta gissar jag :)

Gjorde själv ett i förra veckan för att bekräfta en graviditet.
    Det är standard vid IVF och ett grattis till graviditeten kommer först efter man gjort sitt VUL. De resonerar väl så att man kan vara gravid på stickan trots att det inte finns något foster och för att verkligen säkerställa att det finns något liv där inne så görs VUL.
    Superbra tycker jag så man inte går till KUB (v.12-13) eller RUL (v.18) innan något som detta upptäcks...
Svar på tråden BF februari 2019 och stannar på FL