• stjärnasomärdin

BF februari 2019 och stannar på FL

Hej!

Vill starta en tråd för oss med BF i februari 2019 som vill stanna kvar här på FL och följas åt (och som inte är intresserade av en BF-tråd där 80 % av alla inlägg handlar om att man vill gå med i en FB-grupp ;))

BF 17/2, 2:a barnet, 29 år

• Svar på tråden BF februari 2019 och stannar på FL
  • stjärnasomärdin
    Loven skrev 2018-06-27 10:25:04 följande:

I v.7 gör man VUL för att se att det finns ett hjärta gissar jag :)

Gjorde själv ett i förra veckan för att bekräfta en graviditet.

Det är standard vid IVF och ett grattis till graviditeten kommer först efter man gjort sitt VUL. De resonerar väl så att man kan vara gravid på stickan trots att det inte finns något foster och för att verkligen säkerställa att det finns något liv där inne så görs VUL.

Superbra tycker jag så man inte går till KUB (v.12-13) eller RUL (v.18) innan något som detta upptäcks...

Ja av den anledningen är det ju super och troligtvis har man ju i just det landstinget kommit fram till att det är gynnsamt att göra på det sättet, annars hade man ju inte gjort det. Hade själv uppskattat det. I vår stad finns inte ens möjlighet till privat VUL vilket jag tycker är synd!
  • stjärnasomärdin
    plottify skrev 2018-06-27 10:02:03 följande:

Ja, för min del blir det ju i v 7. Jättekonstigt faktiskt.

Hade jag ju lätt kunnat se om jag kollat BF-listan ;)
  • CeciliaM

Hej!

Ny här. Är gravid i vecka 6, 5+3.

Jag är lite orolig. Har spända bröst och haft lite magvärk som mensvärk samt illamående. Men illamåendet har verkligen avtagit, slutade helt på midsommarafton. Även magvärken är lite mindre.. dock fortf spända bröst. Lite orolig att någonting ska ha hänt. Och lång väntan till första UL som blir kub efter v10..

• Enrosakorv
    CeciliaM skrev 2018-06-27 12:04:28 följande:

Hej!

Ny här. Är gravid i vecka 6, 5+3.

Jag är lite orolig. Har spända bröst och haft lite magvärk som mensvärk samt illamående. Men illamåendet har verkligen avtagit, slutade helt på midsommarafton. Även magvärken är lite mindre.. dock fortf spända bröst. Lite orolig att någonting ska ha hänt. Och lång väntan till första UL som blir kub efter v10..

Heej, också ny här :) gravid i vecka 7 (6+2)

Jag hade också mer symtom innan, nu känner jag inte ens av min graviditet mer än att jag fått som prickar på vårtgårdarna.

Läst mycket om symtom och det är vanligt de kommer och går, så länge man inte blöder och har jätteont är de nog ingen fara.

Men förstå din oro, känner likadant..
  • CeciliaM
    Enrosakorv skrev 2018-06-27 13:10:25 följande:

Heej, också ny här :) gravid i vecka 7 (6+2)

Jag hade också mer symtom innan, nu känner jag inte ens av min graviditet mer än att jag fått som prickar på vårtgårdarna.

Läst mycket om symtom och det är vanligt de kommer och går, så länge man inte blöder och har jätteont är de nog ingen fara.

Men förstå din oro, känner likadant..

Skönt att fler känner likadant.. har hört så många som fått missfall men inte upptäckt det förrän långt senare.

Samma här.. har oxå fått prickar på vårtgårdarna. Ska kolla om jag kan få till ett tidigare vul för att stoppa oron.
  • Enrosakorv
    CeciliaM skrev 2018-06-27 13:25:25 följande:

Skönt att fler känner likadant.. har hört så många som fått missfall men inte upptäckt det förrän långt senare.

Samma här.. har oxå fått prickar på vårtgårdarna. Ska kolla om jag kan få till ett tidigare vul för att stoppa oron.

Ja det har jag läst om också.. Men tror det är vanligt symtom kommer och går. Tycker du gör rätt i att kolla upp med vul tidigare. Jag ska kolla nästa vecka, så nervös.. Hoppas man ser ett hjärta ticka :)
  • Anonym184
    stjärnasomärdin skrev 2018-06-27 07:33:02 följande:

Har mitt första besök 11/7 och är då i vecka 8 + 2. Tror jag hade ett samtal innan inskrivningen förra gången men är inte hundra?

Jag har mitt första besök 18/7 och är då i vecka 10(9+5). Jag hade ett samtal innan inskrivning förra gången också, mest för att prata kost vill jag minnas.
  • plottify
    Loven skrev 2018-06-27 10:25:04 följande:

I v.7 gör man VUL för att se att det finns ett hjärta gissar jag :).

Jag vet att man brukar göra vul då tidigt, jag gjorde 3 st innan v 12 under min förra graviditet, men nu ska dom göra på magen. Har samma mvc som sist (privat) och då utförde dom inte ul själva över huvud taget utan man fick vid kub och tul åkte till närmsta stad som hade den ultraljudsklinik de samarbetade med. Samma ultraljudsklinik hyrdes in en gång i veckan (typ) på mitt mvc för att göra rul. Nu har man alltså ändrat dessa rutiner och gör bla ett ul -på magen-, kub, rul och tul på mitt mvc. Om man vill.
  • stjärnasomärdin
    stjärnasomärdin skrev 2018-06-26 19:50:32 följande:

Verkar inte vara den enda, tack för svar! Hoppas det innebär att allt står rätt till, blev bara så paff när insåg att allt över en natt var borta! Well, vi får vänta på tilltagande symtom eller UL om några veckor om symtomen lyser med sin frånvaro! ;)

Verkar som det här inte går vägen för mig...blod på pappret vid toabesök inatt. Antar att mina icke-symtom är vad jag befarade.
  • AK78
    stjärnasomärdin skrev 2018-06-28 05:29:49 följande:

Verkar som det här inte går vägen för mig...blod på pappret vid toabesök inatt. Antar att mina icke-symtom är vad jag befarade.

Håller tummarna!

Tydligen vanligt att blöda i tidig graviditet.. så hoppas att det är som det ska.
Svar på tråden BF februari 2019 och stannar på FL