• stjärnasomärdin

BF februari 2019 och stannar på FL

Hej!

Vill starta en tråd för oss med BF i februari 2019 som vill stanna kvar här på FL och följas åt (och som inte är intresserade av en BF-tråd där 80 % av alla inlägg handlar om att man vill gå med i en FB-grupp ;))

BF 17/2, 2:a barnet, 29 år

• Svar på tråden BF februari 2019 och stannar på FL
  • stjärnasomärdin
    Loven skrev 2018-06-20 06:57:25 följande:

Hej hoppar in här :)

BF 5/2 om allt går som det ska.

Superplanerad  graviditet då vi har gjort IVF. En dotter sen innan (2år, också IVF) och jag är 37.

Ska på VUL imorgon för att se om det finns något hjärta (standard vid IVF) så är supernervös. Håller alla tummar som går för att det skall vara ett litet pickande där inne!

Går in i v.8 idag så är allt som det ska gissar jag på att jag skriver in mig efter VUL.

Jobbar 2v till innan jag går på 5v semester så berättar inget innan jag går så gissar jag att de märker på jobbet när jag är tillbaka.

Hur tänker ni kring att meddela grav för er arbetsgivare?

Förra gången berättade jag för min chef efter KUB för att hon skulle kunna planera för vikarie och sedan för resten av arbetsgruppen vecka 21 (hade RUL på sista möjliga dagen). Tänker något liknande denna gången. 2 eller 3 månader innan föräldraledighet skall man ju enligt lag och eventuellt kollektivavtal meddela föräldraledighet så det borde ju innefatta även när man går hem i sådana lägen!
  • stjärnasomärdin
    anny1 skrev 2018-06-20 14:18:32 följande:

Jag är också gärna med i den här tråden. 

Jag är 30 år och detta blir andra barnet, har en son på drygt 2,5 år.

Är just nu i v6, snart v7. Än så länge har jag haft väldigt sparsamt med symptom men förhoppningsvis kommer något tecken snart. Nojar över missfall men försöker tänka att allt är bra tills bevisat motsatsen och att man inte kan göra något åt det ändå. Litar på att vi får vår februaribebis som vi längtat efter väldigt mycket!  

Var på inskrivning idag och nästa gång jag ska dit blir 1 augusti då vi också skulle göra ett ultraljud. 

Vad har du för BF idag? Tänkte skriva ihop en lista :)
  • stjärnasomärdin
    anynom skrev 2018-06-20 14:30:58 följande:

Hej alla! Jag hänger gärna på här. Är beräknad den 9/2 och är alltså i vecka 7 (6+4) nu. Det blir mitt tredje barn. Fast jag har tusan börjat undra om det inte blir mitt tredje OCH fjärde. Mår så illa! Sen en vecka tillbaka är jag nästan sängliggande av illamåendet. Har seaband och Lergigan comp men ligger ändå just nu med kväljningar och extrem trötthet. Har inte mått såhär illa under mina andra graviditeter. Har en flicka född 14 och en pojke född 15 sen innan. Ska på ultraljud om två veckor så får se då om det faktiskt är två eller bara en mycket närvarande individ haha...

Ååå vad spännande!!! Uppdaterar oss!!
  • stjärnasomärdin

Skrivit ihop en lista utifrån informationen vi har, kul att se vilka vi är i gruppen tänkte jag. Rätta mig gärna om något blivit fel (för det har det säkert ;))!

???????? BF-lista ????????

AK78, 1/2, 4:e barnet, 40 år

Teri, 3/2, 1:a barnet, 31 år

Carro1992, 4/2, 1:a barnet, 26 år

Loven, 5/2, 2:a barnet, 37 år

Anynom, 9/2, 3:e barnet, ? år

Stjärnasomärdin, 17/2, 2:a barnet, 29 år

Idapou, 17/2, 2:a barnet, 33 år

Plottify, 17/2, 2:a barnet, 29 år

Liten 2018, 24/2, 3:e barnet, 35 år

Ballibus, 25/2, 1:a barnet, 29 år

Anny1, ?/2, 2:a barnet, 30 år

• stjärnasomärdin

Någon som haft symtom som försvunnit såhär tidigt? Gick in i vecka 7 igår och mina ytterst lite ömma bröst (som är det enda tecken på graviditet jag haft) är sedan igår helt borta). Med tidigare dåliga erfarenheter i bagaget kan jag ju såklart inte låta bli att tänka att något inte står rätt till!

Hur mår ni? Några symtom? :)

• Iväntanpåtrean

Hej,

Smyger mig in här och undrar om jag får vara med trots att jag har Bf 4/3? Kommer få planerat snitt så blir i slutet av februari mest troligt.

Är nyss fyllda 30,har en son och en dotter sedan innan.

Mår redan illa, men är ändå tacksam över att känna något alls efter ett mf för tre år sen som gör mig väldigt nojig den här gången...

• stjärnasomärdin
    Iväntanpåtrean skrev 2018-06-26 08:27:56 följande:

Hej,

Smyger mig in här och undrar om jag får vara med trots att jag har Bf 4/3? Kommer få planerat snitt så blir i slutet av februari mest troligt.

Är nyss fyllda 30,har en son och en dotter sedan innan.

Mår redan illa, men är ändå tacksam över att känna något alls efter ett mf för tre år sen som gör mig väldigt nojig den här gången...

Välkommen! :)
  • AK78
    stjärnasomärdin skrev 2018-06-26 07:35:14 följande:

Någon som haft symtom som försvunnit såhär tidigt? Gick in i vecka 7 igår och mina ytterst lite ömma bröst (som är det enda tecken på graviditet jag haft) är sedan igår helt borta). Med tidigare dåliga erfarenheter i bagaget kan jag ju såklart inte låta bli att tänka att något inte står rätt till!

Hur mår ni? Några symtom? :)

Har inte heller några symptom. Men det brukar jag iofs inte ha.. men blir ändå orolig! Har dessutom haft småblödningar till och från så är lite orolig. Hade ett MA under 2016 och det spökar såklart. Men 2017 blödde jag också och var symptomfri och ut kom ju en kille! Så försöker tänka att jag bara har turen att aldrig må illa eller något annat bökigt och att jag har lätt för att blöda.
  • Idapou
    Loven skrev 2018-06-20 06:57:25 följande:

Hej hoppar in här :)

BF 5/2 om allt går som det ska.

Superplanerad  graviditet då vi har gjort IVF. En dotter sen innan (2år, också IVF) och jag är 37.

Ska på VUL imorgon för att se om det finns något hjärta (standard vid IVF) så är supernervös. Håller alla tummar som går för att det skall vara ett litet pickande där inne!

Går in i v.8 idag så är allt som det ska gissar jag på att jag skriver in mig efter VUL.

Jobbar 2v till innan jag går på 5v semester så berättar inget innan jag går så gissar jag att de märker på jobbet när jag är tillbaka.

Hur tänker ni kring att meddela grav för er arbetsgivare?

Jag går på semester på fredag, så jag tänker berätta för chefen när jag kommer tillbaka. Om allt går som det ska så är jag i v13 då :) Med sonen berättade jag också efter v12, men förra gången (blev ju MA) berättade jag typ i v7, eftersom en kollega gissat att jag var gravid och jag inte ville att chefen skulle höra det på omvägar. Det var ju lite jobbigt att berätta sen att det inte blev nån bebis, så nu jag går runt och försöker vara som vanligt, inte det lättaste när man har världens humörsvängningar... fast jag har hintat om att det skulle vara pms så min snokande kollega låter mig vara ifred :)
  • anny1
    stjärnasomärdin skrev 2018-06-26 07:29:29 följande:
    Vad har du för BF idag? Tänkte skriva ihop en lista :)
    Har två gravidappar och de säger olika datum men jag går efter den 13 februari som BF
Svar på tråden BF februari 2019 och stannar på FL