• Anonym (Sexet)

Ni killar som har legat väldigt lite

Är ni avundsjuka på tjejer som ligger jätteofta?

• Svar på tråden Ni killar som har legat väldigt lite
  • Letar svar1

Det är väl ingen skillnad på en kvinna som legat runt gentemot en man som gjort det egentligen. Det är väl mest hur vi är upplärda att se på det.

Sen kan jag, som orutinerad kille bli nervös och osäker om jag blir intresserad av en kvinna som har just legat runt en del, då går ju de negativa tankarna igång om en själv direkt hur dålig och orutinerad man är och att man aldrig kommer kunna leva upp till hennes förväntningar.

• Anonym (K)

Bara det faktum att om en kvinna går ut på krogen det kommer flertalet män och raggar på henne men om en man går ut på krogen så kommer det ingen och raggar på honom. 

Kvinnan behöver bara säga ja till om det råkar vara en intressant man bland dem som raggar på henne. Men mannen måste aktivt göra något för att det ska bli något överhuvudtaget. 

Så vem behöver anstränga sig mest... hmm, för mig är det inte så svår fråga.

• Anonym (An)
    Anonym (K) skrev 2018-06-14 10:09:29 följande:

Bara det faktum att om en kvinna går ut på krogen det kommer flertalet män och raggar på henne men om en man går ut på krogen så kommer det ingen och raggar på honom. 

Kvinnan behöver bara säga ja till om det råkar vara en intressant man bland dem som raggar på henne. Men mannen måste aktivt göra något för att det ska bli något överhuvudtaget. 

Kvinnan får anstränga sig mest för att undvika slemmiga män som bara vill ligga och freda sig mot tafsande.
  • Mella-Bella
    Anonym (K) skrev 2018-06-14 10:09:29 följande:

Att bara gå ut påkrogen med allt vad det innebär kan vara en nog så stor ansträngning. Vem som blir mest ansträngd är en individuell upplevelse. Vissa har jättelätt flr att ta kontakt med person efter person utan större ansteängning medans andra måste göra en krkraftansträngning för att ens fundera på att prata med en enda. Sen kan man bli utsatt för massa kontaktförsök som ej är önskad som man då tvingas avvisa, kan också vara rejält ansträngande.
  • Anonym (K)
    Anonym (An) skrev 2018-06-14 10:14:52 följande:
    Kvinnan får anstränga sig mest för att undvika slemmiga män som bara vill ligga och freda sig mot tafsande.
    Så må vara sant. Men frågan var inte vem som behöver undvika slemmiga personer mest utan frågan var vem har lättast att få ligga. 

Den som får en radda med män som står i kö och hur påverkas då chansen att någon där skulle passa mot en man som inte har några kvinnor på rad och måste aktivt göra något. 

Både män och kvinnor kan ju stöta på konstiga personer av motsatt kön. Medans skillnaden är att kvinnor får dem uppradade medans män måste jobba för att få träffa dem. 

Så trots det så skulle jag tycka det kändes lättare om dem stod på rad. 
  • Anonym (K)

Om jag gör ett exempel. 

Du ska köpa bil och den ena personen får säljare efter säljare att presentera bilar för dig. Visst säljare kan vara påstridiga och du måste säga nej. Men nog skulle jag tycka det vore lättare att hitta en bil som passar om säljarna presenterade en rad bilar för mig än om jag var tvungen att själv åka runt till varje bilhandlare och försöka få tag på en säljare att visa en bil för mig.

• Anonym (An)
    Anonym (K) skrev 2018-06-14 10:24:28 följande:

Så må vara sant. Men frågan var inte vem som behöver undvika slemmiga personer mest utan frågan var vem har lättast att få ligga. 

Den som får en radda med män som står i kö och hur påverkas då chansen att någon där skulle passa mot en man som inte har några kvinnor på rad och måste aktivt göra något. 

Både män och kvinnor kan ju stöta på konstiga personer av motsatt kön. Medans skillnaden är att kvinnor får dem uppradade medans män måste jobba för att få träffa dem. 

Så trots det så skulle jag tycka det kändes lättare om dem stod på rad. 

Du har en otroligt skev bild av verkligheten om du tror att kvinnorna ens vill ligga med någon av de slemtorskar som försöker ragga på en.

Jag föredrar alla dar i veckan att slippa bli ofredad framför att ha lätt att hitta någon att ligga med. Bara att du kan tänka dig välja bland några uppradade kvinnor säger en del om din kvinnosyn.
  • Mella-Bella
    Anonym (K) skrev 2018-06-14 10:26:35 följande:

Om jag gör ett exempel. 

Du ska köpa bil och den ena personen får säljare efter säljare att presentera bilar för dig. Visst säljare kan vara påstridiga och du måste säga nej. Men nog skulle jag tycka det vore lättare att hitta en bil som passar om säljarna presenterade en rad bilar för mig än om jag var tvungen att själv åka runt till varje bilhandlare och försöka få tag på en säljare att visa en bil för mig.

Och om säljaren pressar dig fast du inte är intresserad, du gör sitt bästa för att tacka nej utan att vara otrevlig men han er siginte, du måste gå igenom alla de där bilarna.med honomoh titta på, set slutar med att du till slut inte fåe een bil som du gillarvill ha men du har ändå fått lägga ner massa tid och energi men gått därifrån tomhänt.
  • Anonym (An)
    Anonym (K) skrev 2018-06-14 10:26:35 följande:

Om jag gör ett exempel. 

Du jämför raggning med bilhandel! Lol!
  • Anonym (K)
    Anonym (An) skrev 2018-06-14 10:35:35 följande:
    Du har en otroligt skev bild av verkligheten om du tror att kvinnorna ens vill ligga med någon av de slemtorskar som försöker ragga på en.

Jag föredrar alla dar i veckan att slippa bli ofredad framför att ha lätt att hitta någon att ligga med. Bara att du kan tänka dig välja bland några uppradade kvinnor säger en del om din kvinnosyn.
    Jag värderar inget i analysen. Bara matematiskt analyserar vad svaret på frågan om vem som får lättast att ligga. 

Fullt medveten om att hur det ser ut för mig sig oangelägenheter av olika de slag. Men det ändrar inte svaret på frågan om att kvinnor har det lättare att ligga när dem är ute efter ett ligg. Svaret på den frågan är ett självklart ja. 

Om du inte är ute efter ett ligg är en sak och då självklart blir det jobbigt med killar som raggar på en. Men det har ju fortfarande inte med frågan att göra. 

Vem har lättast att ligga och det blir ju fortfarande att kvinnor har det. För när en kvinna är ute efter ett ligg så blir det matematiskt ett större urval att välja bland och därför även lättare att hitta någon som passar att ligga med. 

Sen om man gillar det eller ej det besvaras inte av den frågan. 
Svar på tråden Ni killar som har legat väldigt lite