• Missmli

Vi som planerar barn efter pillerstopp

Hej ! Jag slutade med mina mini piller (ceracette) den 13 april och har aktivt försökt vli gravid sen dess . Jag fick min första ägglossning den 27 april (positivt ägglossningstest) och min första mens efter pillerstopp den 8 maj. Sen är jag osäker på om jag haft någon mer ägglossning då alla test Visat negativt och jag inte känt av någon ägglossning :( fick min andra mens idag 7 juni. Att bli gravid känns så långt bort just nu, de känns som de aldrig kommer . Har två barn sen tidigare och har en förlossningskada efter sista barnet. Går massa tankar i huvudet om jag kanske inte kan bli gravid efter skadan eller om de kommer ta super lång tid efter mini pillren. Tänkte kanske att de är fler som försöker bli gravida så kan vi följas åt och stötta varandra ! Jag hoppas så att jag kommer ha en normal ägglossning nästa månad och ha tur att bli gravid med mitt 3 och såna fall sista barn .

• Svar på tråden Vi som planerar barn efter pillerstopp
  • Arpe86
    JenniB skrev 2018-08-02 08:16:33 följande:

ÅÅH GRATTIS!! Så himla kul :D

Tack så jättemycket, väldigt spännande, väntat men ändå oväntat, planerat men ändå inte så snart... haha!
  • Sirest01

Hej. Jag och min sambo ska börja försöka för vårt första barn nu, jag är 23 och min sambo 27. Mina p-piller (cilest) är slut på söndag och det ska bli spännande att se hur det kommer gå. Innan jag började med p-piller hade jag en väldigt oregelbunden mens så får se hur den blir nu efter pillerstopp. Vi båda längtar mer och mer och vi har många i vår närhet som har småttingar och man blir ju inte mindre sugen då. Tiden går väldigt långsamt nu!

• WanderChild

Hade en dipp på äl-stickorna igår men nu precis när jag tog ett test så var strecket ungefär lika starkt(svagt) som i förrgår så gårdagen var nog bara ett fall av för mkt vatten innan eller ngt. Ska se senare idag när testet torkat o jämföra med tidigare dagar då. Fortsätter testa o ser vad som händer! Är glad just nu att kroppen öht producerar lh som ger ngt utslag på stickorna, innan har ju stickorna varit totalt blanka... Hade även en tydlig äggviteflytning i morse o tycker mig ha kännt av lite stick i höger sida under dagen så kanske något faktiskt är på gång!

• EnBlivandeWestring
    Arpe86 skrev 2018-08-01 16:22:44 följande:

Såhär ser det ut för mig...! Enligt CB digital +5 v.

Åååååh grattis :D Hur många dagar gick du utan piller innan du tror att du blev befruktad?
    Kärlek till er
  • Arpe86
    EnBlivandeWestring skrev 2018-08-02 13:32:30 följande:

Åååååh grattis :D Hur många dagar gick du utan piller innan du tror att du blev befruktad?

Jag blir osäker..slutade med cerazette i mitten av mars och fick mens ca 30 dagar efter sista tabletten cerazette (varade 3 dagar hade lite mensvärk), efter ytterligare 28-30 dagar kom bruna flytningar (över 10 dagar i rad och så gott som var o varannan dag kändes ej som mens) och ca 28 dagar senare den 4 juni kom en mens-liknande blödning 2 ggr/2 dagar. Utgår jag från den sista blödningen så menar NC appen att befruktning skett 26 juni. Med facit i hand hade jag dock symptom redan innan midsommar...
  • EnBlivandeWestring

Nu kommer jag här med mina dumma frågor om äl igen!

Jag kände väldiga äl-smärtor (vilket jag känner typ 1 gång i månaden) den 8-9/7. Jag gick ju då fortfarande på vinelle och tog dem hela tiden. Men nu har jag läst att vissa får ägglossning eller att äggen mognar trots vinelle då det är ett mellanpiller men att det tunnar ut slemhinnan så ägget i vilket fall inte ska fastna. Men kan det vara så att jag faktiskt hade ägglossning då och gör det i så fall så min kropp återhämtar sig snabbare efter detta slutet då den kanske redan vet vad den gör? 

Dag 6 utan vinelle - biverkningar:
    - Smärta i tjejmagen
    - Färsk spotting även denna morgonen (3:e i rad som sen försvinner efter någon timme)
    - Akne 
    - Ökad sexlust
    - Trötthet
    - Ökad hungerkänsla
    - Supersugen på sura saker (gillar annars mest sött)
    - Humörsvägningar

Kärlek till er
  • Arpe86
    EnBlivandeWestring skrev 2018-08-02 09:20:45 följande:

Vad händer i min kropp? 

Min cd1 var 22/7 och varade i 6-7 dagar. Den 28/7 tog jag min sista vinelle och sen 30/7 har jag haft ont i lillmagen. Nu när jag var och kissade så kom det färskt blod och jag som hoppades på att äl började närma sig. Någon som varit med om liknande efter vinelle eller cerazette?

Missade detta inlägg såg jag nu.. jag hade en färsk blödning när jag var på toa, detta var 4 juni. Hände vid 1-2 tillfällen, bara när jag var på toa. Jag har antecknat det som mens...men det var ingen typisk mens-blödning. Hade inte mensvärk eller så heller. Tidsmässigt skulle det dock kunna varit det...

Håller på att försöka få en tid till bm (eftersom jag plussade 3v + på CB digital (dvs 5 v +) för att få hjälp att reda ut när sjutton jag kan ha blivit befruktad. Lutar väl åt mitten av juni-nångång... även om jag inte kan släppa att sista "blödningen" var så konstig..

Kan du ha hunnit bli gravid trots piller...? Hade du tagit grav-test?
  • Arpe86
    EnBlivandeWestring skrev 2018-08-03 07:16:57 följande:

Jag kände väldiga äl-smärtor (vilket jag känner typ 1 gång i månaden) den 8-9/7. Jag gick ju då fortfarande på vinelle och tog dem hela tiden. Men nu har jag läst att vissa får ägglossning eller att äggen mognar trots vinelle då det är ett mellanpiller men att det tunnar ut slemhinnan så ägget i vilket fall inte ska fastna. Men kan det vara så att jag faktiskt hade ägglossning då och gör det i så fall så min kropp återhämtar sig snabbare efter detta slutet då den kanske redan vet vad den gör? 

- Smärta i tjejmagen

- Färsk spotting även denna morgonen (3:e i rad som sen försvinner efter någon timme)

- Akne 

- Ökad sexlust

- Trötthet

- Ökad hungerkänsla

- Humörsvägningar

Många av de "symptom" som jag successivt fick EFTER första mensen som kom ca 30 dagar efter jag slutat med cerazette.... som hållt i sig...
  • EnBlivandeWestring
    Arpe86 skrev 2018-08-03 08:42:27 följande:
    Missade detta inlägg såg jag nu.. jag hade en färsk blödning när jag var på toa, detta var 4 juni. Hände vid 1-2 tillfällen, bara när jag var på toa. Jag har antecknat det som mens...men det var ingen typisk mens-blödning. Hade inte mensvärk eller så heller. Tidsmässigt skulle det dock kunna varit det...

Håller på att försöka få en tid till bm (eftersom jag plussade 3v + på CB digital (dvs 5 v +) för att få hjälp att reda ut när sjutton jag kan ha blivit befruktad. Lutar väl åt mitten av juni-nångång... även om jag inte kan släppa att sista "blödningen" var så konstig..

Kan du ha hunnit bli gravid trots piller...? Hade du tagit grav-test?
    Jag har tagit gravtest även om jag inte kan vara gravid (negativt såklart). Jag hade ju min senaste "mens" mellan 22/7 och 28/7 och slutade på vinelle 29/7
    Kärlek till er
  • WanderChild
    EnBlivandeWestring skrev 2018-08-03 07:16:57 följande:

- Smärta i tjejmagen

- Akne 

- Ökad sexlust

- Trötthet

- Ökad hungerkänsla

- Humörsvägningar

Hade också en massa konstiga symtom; typ mensvärk, ömma bröst, ökad sexlust, superpigg m.m. veckorna efter pillerstopp. Trodde jag blivit gravid jättesnabbt eller ngt men alla test va negativa. Sen efter 2-3 veckor så avtog de flesta symtomen. Bara ökad hunger o akne som hållit i sig, gah! Läst om många andra som haft likadant efter pillerstopp, hormonerna går lite bananas när pillerna inte reglerar längre. Avvakta och se längre fram vad som händer.
Svar på tråden Vi som planerar barn efter pillerstopp