• Missmli

Vi som planerar barn efter pillerstopp

Hej ! Jag slutade med mina mini piller (ceracette) den 13 april och har aktivt försökt vli gravid sen dess . Jag fick min första ägglossning den 27 april (positivt ägglossningstest) och min första mens efter pillerstopp den 8 maj. Sen är jag osäker på om jag haft någon mer ägglossning då alla test Visat negativt och jag inte känt av någon ägglossning :( fick min andra mens idag 7 juni. Att bli gravid känns så långt bort just nu, de känns som de aldrig kommer . Har två barn sen tidigare och har en förlossningskada efter sista barnet. Går massa tankar i huvudet om jag kanske inte kan bli gravid efter skadan eller om de kommer ta super lång tid efter mini pillren. Tänkte kanske att de är fler som försöker bli gravida så kan vi följas åt och stötta varandra ! Jag hoppas så att jag kommer ha en normal ägglossning nästa månad och ha tur att bli gravid med mitt 3 och såna fall sista barn .

• Svar på tråden Vi som planerar barn efter pillerstopp
  • WanderChild
    Arpe86 skrev 2018-07-30 23:57:21 följande:

Tack! Jag är dock neutral tills ja har testat igen med digitalt.

Nu har jag bara tempat from mitten av juni men bifogar gärna kurvan. Har lyckats vara sjuk också en period och då har jag inte räknat med tempen. Men kan säga att tempen höll i sig ganska hög när jag började för att sen sjunka aningen.. men fortf hålla sig ganska jämn.

Symptomerna har varit svårtolkade, har läst många som kännt samma bara för att de slutat med cerazette. Symptomerna har kommit och gått. Ömma bröst, svullna bröst, kissnödig, extrem hunger, ingen hunger, trött, sover dåligt 5-6 h, humörsvängningar.

Hela maj hade jag i princip bruna flytningar var och varannan dag, kände mig allmänt i obalans. I början av juni kunde ja tyda en liten blödning vid ett toabesök... har alltså haft svårt att tolka om det varit mens ens.

Negativa ÄL-test i juni vid de 3 ggr ja testat och nu detta känns otroligt.

Intressant kurva! Inte precis den klassiska som man ser överallt o som ska va tecken på graviditet! O inga tydliga symtom i övrigt heller, har också känner många av de där sakerna sedan pillerstopp men det är ju saker som kan komma o gå annars också även om man inte slutat med piller, är gravid eller liknande... Blir det nytt test idag? :)
  • svelis

Hur slutade ni? Kan en sluta mitt i kartan eller har ni kört en karta ut och sedan slutat?

• EnBlivandeWestring
    svelis skrev 2018-07-31 11:22:25 följande:

Hur slutade ni? Kan en sluta mitt i kartan eller har ni kört en karta ut och sedan slutat?

Jag slutade mitt i i söndags då jag helt enkelt tröttnade på att vara deprimerad och blöda till och från hela tiden. Jag var inte alls i balans i kroppen och kunde inte hantera det mer. Sambon sa att det var bäst att sluta efter att vi pratat om mina biverkningar sen i mars typ
    Kärlek till er
  • WanderChild

Jag har ätit ihop kartor senaste åren för att slippa blödningar, men sista månaden tog jag ett uppehåll ca en månad innan jag slutade. Så sista vändan blev ungefär en karta lång innan jag slutade. Åt Zoely som har samma styrka på pillerna varje dag så då spelar det inte så stor roll när man slutar.
  • JenniB

Hej på er!! :)

Jag slutade med mina minipiller den 6/4 och fick första mensen nästan exakt 2 månader efter den 4/6! Har nu denna månaden ÄL-testat för första gången och hade enligt de ÄL den 23/7. Nu är det exakt en vecka kvar till BIM så det blir spännande att se hur det går! :D

Håller tummarna för er och ser fram emot att läsa mer om er!

• Arpe86
    WanderChild skrev 2018-07-31 10:28:09 följande:

Intressant kurva! Inte precis den klassiska som man ser överallt o som ska va tecken på graviditet! O inga tydliga symtom i övrigt heller, har också känner många av de där sakerna sedan pillerstopp men det är ju saker som kan komma o gå annars också även om man inte slutat med piller, är gravid eller liknande... Blir det nytt test idag? :)

Har själv inte studerat så många andra kurvor så intressant att höra, hade nog varit bättre om jag börjat tempa tidigare/haft normal cykel/inte precis slutat med cerazette.

Det var såklart helt slut med digitala test m veckoindikator på vårt enda apotek på wishan där vi har fritidshuset... får se om vi kan ta oss iväg ett par mil till nästa apotek alt. ringa och kolla först om det finns.

Ja som sagt alla symptom har jag i princip haft eller så har de avlöst varandra sen maj månad typ.
  • Arpe86

Hade eg planer på köra klart sista två kartorna.. men blev sjuk så vi kunde inte åka till vårat fritidshus som planerat och hade ej tillgång till mina piller så det blev naturligt att sluta helt och inte börja på ny karta. Ganska exakt 30-32 dagar efter stoppet kom mensvärk+mindre blödning 3 dagar. Enda "riktiga" mensen jag haft sen stoppet i mars.
  • Arpe86
    JenniB skrev 2018-07-31 13:21:56 följande:

Hej på er!! :)

Jag slutade med mina minipiller den 6/4 och fick första mensen nästan exakt 2 månader efter den 4/6! Har nu denna månaden ÄL-testat för första gången och hade enligt de ÄL den 23/7. Nu är det exakt en vecka kvar till BIM så det blir spännande att se hur det går! :D

Håller tummarna för er och ser fram emot att läsa mer om er!

Spännande! Håller tummar.
  • WanderChild
    Arpe86 skrev 2018-07-31 13:44:45 följande:

Har själv inte studerat så många andra kurvor så intressant att höra, hade nog varit bättre om jag börjat tempa tidigare/haft normal cykel/inte precis slutat med cerazette.

Det var såklart helt slut med digitala test m veckoindikator på vårt enda apotek på wishan där vi har fritidshuset... får se om vi kan ta oss iväg ett par mil till nästa apotek alt. ringa och kolla först om det finns.

Ja som sagt alla symptom har jag i princip haft eller så har de avlöst varandra sen maj månad typ.

Jag har kollat runt lite på olika kurvor för att i sin tur försöka tyda min egen. Har tempat ca en månad men det går upp o ner helt utan ngt tydligt mönster. Fick upp i fertility friend nu i morse att min temp diffade ovanligt mkt o, förutsatt att man tempar som man ska, så kan enligt appen stora svängningar bl.a. förekomma när man har försenad äl. No shit, är inne på cd40 sedan pillermensen utan äl o hade innan pillerstopp en cykel på 28 dagar...

Hehe ja kanske bäst att ringa innan ni lägger massa tid på att köra land o rike runt!
  • EnBlivandeWestring

Okej, dag 4 utan vinelle och hemska äl-smärtor trots neg på sticka självklart. Även huvudvärk och är mer trött. Rekomenderar Aldrig dessa till någon!

Kärlek till er
Svar på tråden Vi som planerar barn efter pillerstopp