• Emhy89

BF Februari 2019

Hallå alla februari 2019-mammor och grattis till alla fina plus!

Jag hittade ingen BF Februari 2019-tråd så jag tänkte att jag startar en :) 

Välkomna!{#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF Februari 2019
  • sannacamilla
    eemc skrev 2018-06-07 14:53:26 följande:

Vet vad du menar - jobbar på förskola och har inte varit den där "skojiga fröken" dom senare dagarna. Haha! Jag har det riktigt kämpigt med humöret och har haft sen veckan innan jag plussade. Funkar på jobbet, men hemma släpper allting. Stackars sambon..

Jaha okej! Jag vet helt ärligt inte exakt vad jag ska få göra på inskrivningen, om dom gör något ultraljud eller så. Min barnmorska sa inget om det. Hade nästan lite "hälsoprat" i telefonen när jag bokade tiden - typ om tobak och mediciner osv. Jag har tid i slutet av vecka 8. Känns väl som dom borde göra nån slags koll på en då?

Ja man tycker det.. eller så kanske man får önska det själv... jag kommer i alla fall kräva att få göra ett ultraljud när jag ska dit om två veckor... vill ju få veta hur det går där inuti :)
  • Sarisen79

Jag funderar på att göra ett tidigt vul. Någon som har tips om klinik i Sthlm?

• Milian03
    sannacamilla skrev 2018-06-07 16:08:11 följande:

Ja man tycker det.. eller så kanske man får önska det själv... jag kommer i alla fall kräva att få göra ett ultraljud när jag ska dit om två veckor... vill ju få veta hur det går där inuti :)

Det är inte säkert du kan kräva det.

Jag får ett vul imorgon pga oro och tidigare missfall.

Men det är inget som görs där utan blev remitterad till sjukhuset.
    BF 190209
  • sannacamilla
    Milian03 skrev 2018-06-07 16:17:17 följande:

Det är inte säkert du kan kräva det.

Jag får ett vul imorgon pga oro och tidigare missfall.

Men det är inget som görs där utan blev remitterad till sjukhuset.

Jag var lite ironisk. Men jag kommer självklart vilja göra ett VUL om hjärtat tickar som det ska. Då blir man ju mindre orolig om man får en bekräftelse på att allt än sålänge ser bra ut.

Oro och stress är ju inte bra i en graviditet så förhoppningsvis gör barnmorskorna allt för att hjälpa en till en bra graviditet?
  • eemc
    sannacamilla skrev 2018-06-07 16:30:18 följande:
    Jag var lite ironisk. Men jag kommer självklart vilja göra ett VUL om hjärtat tickar som det ska. Då blir man ju mindre orolig om man får en bekräftelse på att allt än sålänge ser bra ut.

Oro och stress är ju inte bra i en graviditet så förhoppningsvis gör barnmorskorna allt för att hjälpa en till en bra graviditet?
    Känner likadant som dig. Fan, man vill ju bara veta så att allt ser bra ut. Vi ska dessutom utomlands på semestern och det vore skönt att veta innan vi åker att det ser ok ut. Kommer inte kunna njuta av semestern annars, känns det som. Dessutom skulle man ju behöva meddela jobbet om det också, egentligen innan semestern.. Men det gör jag inte utan att få ha gjort ett ultraljud!
  • sannacamilla
    eemc skrev 2018-06-07 17:38:15 följande:

Känner likadant som dig. Fan, man vill ju bara veta så att allt ser bra ut. Vi ska dessutom utomlands på semestern och det vore skönt att veta innan vi åker att det ser ok ut. Kommer inte kunna njuta av semestern annars, känns det som. Dessutom skulle man ju behöva meddela jobbet om det också, egentligen innan semestern.. Men det gör jag inte utan att få ha gjort ett ultraljud!

Ja precis. Nej det blir svårt o njuta på semestern o gå omkring med en sån oro. Jag längtar så jag nästan spricker till mitt första besök om två veckor, hoppas veckorna går fort :) Jag skickade ett meddelande till dig här, fick du det?
  • eemc
    sannacamilla skrev 2018-06-07 18:39:40 följande:
    Ja precis. Nej det blir svårt o njuta på semestern o gå omkring med en sån oro. Jag längtar så jag nästan spricker till mitt första besök om två veckor, hoppas veckorna går fort :) Jag skickade ett meddelande till dig här, fick du det?
    Såg meddelandet precis! Är dock osäker på om mitt/mina skickats iväg? ..
  • Milian03

BF-lista:

30/1 - Crazzy (2:a barnet)

1/2 - Backenmii (3:e barnet), Norrlänska (2:a barnet), Mannagry

2/2 - Emhy89 (3:e barnet), Sorkis (1:a barnet), MR8692 (1:a barnet), Karlin86 (1:a barnet), Ahlm98 (1:a barnet), spion, Juli2014

3/2 - längtan så stor (3:e barnet), bluegrass (4:e barnet)

4/2 - Sandihåret (1:a barnet)

6/2 - Syrsan (1:a barnet)

7/2 - Semlanmajken (1:a barnet), Stellitsa, Finasteunge (3:e barnet)

8/2 - Lottch3n (2:a barnet), cassandrah (2:a barnet)

9/2 - Milian03 (2:a barnet), Maddis94444

11/2 - Lindapåjakt (2:a barnet)

12/2 - __Fundersam__, E88 (3:e barnet)

16/2 - mariamarre83 (2:a barnet)

19/2 - Sommarkänslor

BF 190209
  • sannacamilla
    eemc skrev 2018-06-07 19:10:32 följande:

Såg meddelandet precis! Är dock osäker på om mitt/mina skickats iväg? ..

Nej jag har inga nya meddelanden! :/ Annars sök upp mig på Facebook Sanna Svensson bor i Kristinehamn! Skulle vara kul som sagt o ha någon att dela detta med särskilt när vi är precis lika i både tid o symtom. :)
  • Milian03

BF-lista:

30/1 - Crazzy (2:a barnet)

1/2 - Backenmii (3:e barnet), Norrlänska (2:a barnet), Mannagry, Linaslus (4:e barnet)

2/2 - Emhy89 (3:e barnet), Sorkis (1:a barnet), MR8692 (1:a barnet), Karlin86 (1:a barnet), Ahlm98 (1:a barnet), spion, Juli2014, Line91

3/2 - längtan så stor (3:e barnet), bluegrass (4:e barnet)

4/2 - Sandihåret (1:a barnet), Frökenfräken24 (2:a barnet)

6/2 - Syrsan (1:a barnet)

7/2 - Semlanmajken (1:a barnet), Stellitsa, Finasteunge (3:e barnet), Sarisen79 (2:a barnet)

8/2 - Lottch3n (2:a barnet), cassandrah (2:a barnet), Philiothe81

9/2 - Milian03 (2:a barnet), Maddis94444, babydreams (2:a barnet), EmelieBianca (3:e barnet)

10/2 - eemc (1:a barnet), sannacamilla

11/2 - Lindapåjakt (2:a barnet)

12/2 - __Fundersam__, E88 (3:e barnet), 1995lj

16/2 - mariamarre83 (2:a barnet)

19/2 - Sommarkänslor

BF 190209
Svar på tråden BF Februari 2019