Inlägg från: Sarisen79 |Visa alla inlägg
  • Sarisen79

BF Februari 2019

Hej, hänger gärna på här! Har BF 7/2. Jag har en 11-åring sedan tidigare, men detta blir makens första barn :)

• Sarisen79
    Philiothe81 skrev 2018-06-05 19:37:32 följande:

Lite samma för mig! Bf 8/2 och har en 10 åring och en snart 5- åring å blir min sambos första barn :) hur gammal e du? Jag e 36

Vad roligt att du är i liknande situation! Har ni försökt länge? Jag är 38 och vi har försökt i ganska exakt ett år. Gjorde utredning i december som inte visade på några fel, vi hade tänkt köra igång med IVF till hösten om vi inte plussat innan, men nu gjorde vi ju det :)
  • Sarisen79
    Philiothe81 skrev 2018-06-05 20:30:33 följande:

Alltså vi blev gravida väldigt tidigt i förhållandet å beslutade oss då för abort, men fostret hade troligen slutat leva före enl bm. Så sen efter ett halvår började vi sluta skydds oss och har fått ett tidigt missfall. Så vi får se hur detta går... vilken del av landet bor du? Jag bor söder

Då håller vi tummarna att det går bra den här gången :) Det känns nervöst nu tycker jag, i min förra graviditet reflekterade jag inte ens över att något kunde gå fel.. Vi bor i Stockholm.
  • Sarisen79

Jag funderar på att göra ett tidigt vul. Någon som har tips om klinik i Sthlm?

• Sarisen79
    Längtan19 skrev 2018-06-12 12:06:34 följande:

För att jag hade ägglossning för ca 18 dagar sedan, hur kan man då varit gravid längre än det?

Nej det känns som appen inte stämmer till 100% ;/

En graviditet beräknas från sista mensens första dag, sedan är det ju olika hur lång tid det tar för det befruktade ägget att fastna i livmoderslemhinnan. Det är därför datumet för BF kan bli flyttat vid ett ultraljud.
Svar på tråden BF Februari 2019