BF Februari 2019
Hallå alla februari 2019-mammor och grattis till alla fina plus!
Jag hittade ingen BF Februari 2019-tråd så jag tänkte att jag startar en :)
Välkomna!
Hallå alla februari 2019-mammor och grattis till alla fina plus!
Jag hittade ingen BF Februari 2019-tråd så jag tänkte att jag startar en :)
Välkomna!
Grattis alla nya!
Själv är jag jätterolig efter att ha gjort kolposkopi och vävnadsprov igår pga cellförändringar och nu har jag färgade slemmiga flytningar med bitar i. Det kom även ut en bit som liknade en hinnsäck innan idag så nu är jag livrädd att det var graviditeten som kom ut :( jag har även kraftig "mensvärk" som kommer typ pulserande som värkar...
nån som gjort kolposkopi och vävnadsprov/biopsi som kan berätta hur det var för er efteråt??
Grattis alla nya!
Själv är jag jätterolig efter att ha gjort kolposkopi och vävnadsprov igår pga cellförändringar och nu har jag färgade slemmiga flytningar med bitar i. Det kom även ut en bit som liknade en hinnsäck innan idag så nu är jag livrädd att det var graviditeten som kom ut :( jag har även kraftig "mensvärk" som kommer typ pulserande som värkar...
nån som gjort kolposkopi och vävnadsprov/biopsi som kan berätta hur det var för er efteråt??
Förstår inte riktigt hur det kan hänga ihop med ett missfall liksom... De skulle väl inte göra undersökningen om det kunde orsaka missfall? Vad sa de om din graviditet?
När man gjort något i ändtarmen kan det ju inte komma ut något ur slidan.
Jag har inte gjort något i ändtarmen. :-S dom gjorde kolposkopi och biopsi på livmodertappen. Och har haft besvär efter det. Innan dess hade jag inte dessa besvär. Nu har jag som värkar och det kommer ut bitar ur mig. Klart man är orolig.
Dom sa att det är helt ofarligt. Men ändå har jag det så här efter det dom gjorde på mig
Någon mer som inte direkt har ngr symptom på graviditet ännu? Testerna blir fortfarande starkare för varje dag men jag har inte direkt ngr känningar ännu. Idag är jag på 4+2 så vet att det fortfarande kan vara för tidigt för att känna något men vill höra om ngn mer har det som jag.
Har haft molvärk en dag, känning i ena bröstet men det var en vecka sedan men inte så mycket mer.
Hej! Hoppar gärna in här. Plussade för ca en vecka sedan, blir tredje barnet, en liten sladdis. Känns så spännande!:)
Hej alla!
Är gravid efter första ivf-försöket, första barnet. Jag är i v.6 och mår ganska ruttet. Otroligt trött och mår väldigt illa i perioder.
Hur mår ni andra? Några tips mot tröttheten? Illamåendet?
Enligt egna beräkningar har vi bf 8/2.
Roligt att vi har samma BF och att det skett på samma väg.
Jag är 5 veckor + 2 dagar idag.
Har varit otroligt trött ett tag, och haft yrsel som gjort att jag vinglat runt som om jag vore full. Men just den biten börjar långsamt bli bättre. Det som hjälpt är massor av vätska (Loka Crush med is är min favorit just nu, då det varit så varmt och jag velat ha något annat än bara vatten). En extra frukt, som en banan, har också varit bra på eftermiddagen för att få upp blodsockret och ge lite energi samt att ta en promenad och röra på mig.
När det kommer till illamående började det igår kväll, och nu på morgonen har jag inte känt för en ordentligt frukost då tanken fått magen att vända på sig. Knaprar på lite knäckebröd, dricker lite juice och funderar på om en smoothie kanske skulle gå ner...
Någon mer som inte direkt har ngr symptom på graviditet ännu? Testerna blir fortfarande starkare för varje dag men jag har inte direkt ngr känningar ännu. Idag är jag på 4+2 så vet att det fortfarande kan vara för tidigt för att känna något men vill höra om ngn mer har det som jag.
Har haft molvärk en dag, känning i ena bröstet men det var en vecka sedan men inte så mycket mer.
Precis när jag plussade, 4+0, så var mitt enda symptom kraftig yrself och extrem trötthet. Åh, och att mitt tålamod tagit slut helt och hållet.
Gjorde kolposkopi och biopsi i fredags och har i direkt anslutning till det haft "värkar" och färgade flytningar. Nu ikväll blev det starkare smärta och så började det rinna färskt blod ur mig. Är rätt säker på att detta är kolposkopi/biopsins fel. Jag hade INGA problem eller nåt innan detta. HATAR gyn som gjort detta mot mig!!!