sebbe420 skrev 2018-04-16 21:09:26 följande:
Vore det en bekant skulle jag bara fnysa åt formuleringen och sedan tacka nej. Så kul tycker jag inte det är med bröllop att jag skulle vilja gå som reserv bara för att fylla upp alla platser. Men nej, jag skulle inte känna mig kränkt, det menar jag.
Hade en nära vän till mig bjudit in mig med en sådan inbjudan skulle jag nog kunna känna mig både besviken och ledsen. Men kränkt är inte rätt ord då heller.
Jag antar att du skulle ha kunnat formulera dig så i en inbjudan efter som du reagerar på detta. Förstår du nu att det är föga inbjudande att på ett så tydligt sätt låta andra veta att de är ett andrahandsval?
Hur alla andra i tråden skulle känna tänker jag inte alls sitta och gissa om.
Det är det ju verkligen inte. Jag har inte lust att sporta ikväll. Jag yttrar inga känslor för det.
Att svara på inbjudan med ett bitskt, argt svar eller att riva sönder inbjudan i vrede, det vore en känsloyttring.
Jag insåg för länge sedan att du inte är en av dem som inte skulle ha känt dig kränkt. Du har förklarat så ingående i din diskussion med Anonym att det framgår rätt tydligt. Men många andra svarar på ett sådant sätt att man kan säga att de väljer att känna sig kränkta.
Det är inte speciellt märkligt att fundera över varför många är i det närmaste sjukligt lättkränkta, det är snarare konstigt om man inte funderar på vad som driver dessa människor. Än märkligare blir dina gissningar, jag tolkar det som att du trots allt valt att känna dig träffad på något sätt.