Sanndrömmar
Hej!
Är det någon här som har drömt något som blivit sant?
Hej!
Är det någon här som har drömt något som blivit sant?
Ser inte riktigt motsägelsen. Exemplet som ges i tråden med skåpbilen säger inget om tid. Bilen var inte samma. Jag menar, det händer väldigt mycket saker hela tiden. Det är inte speciellt att saker i drömmar slår in då och då.
Du läser helt enkelt in för mycket i det. Och som jag sa, i många fall handlar det om normal slutledningsförmåga som kommer fram i drömmen.
Vad du överdriver.
Kom tillbaka när du själv upplevt det istället för att uttala dig om saker du inte begriper.
En gång har det hänt mig och det var så tydligt att jag nästan svimmade. Jag var ca 9 år och det var december. Jag hade adventskalendrar på mitt rum, en av dem var en kalender från Kalle Anka-tidningen. Jag drömde att jag öppnade dagens lucka, den innehöll en bild på knattarna som stod på varandras axlar och gjorde peace-tecken. Vad tror ni fanns bakom luckan jag öppnade direkt när jag vaknade? De stod till och med i samma ordning med sina färger!
Så tröga.
Bara för att du själv aldrig sett Stilla Havet innebär det inte att det inte existerar.
Att det ska vara så svårt för vissa att förstå skillnaden mellan de olika drömmarna.
Igen antar du att jag inte förstår bara för att jag inte håller med. Jag förstår precis. Du har fel. Det finns inga sanndrömmar på det sättet.
Stilla havet är rätt väldokumenterat. Sanndrömmar är det inte och den dokumentation som finns tyder på att jag och John22 har rätt.