Sanndrömmar
Vad du överdriver.
Kom tillbaka när du själv upplevt det istället för att uttala dig om saker du inte begriper.
Vad du överdriver.
Kom tillbaka när du själv upplevt det istället för att uttala dig om saker du inte begriper.
Bara för att du själv aldrig sett Stilla Havet innebär det inte att det inte existerar.
Att det ska vara så svårt för vissa att förstå skillnaden mellan de olika drömmarna.
Neurobiologin och neurovetenskapen har extremt många frågetecken. Stora forskare inom området hade ifrågasatt din inställning med säkerhet. Detta är kanske den mest anti-intellektuella retoriken jag skådat. Dessutom lägger du tyngden på logiken, som att det vore en ensam härskare bland flera för att styrka din poäng. Logik tycks vara något du drar till med för att avgöra din rätt i en diskussion. Platt fall.
Finns det en sorts människotyp jag aldrig kommer ta på allvar så är det sådana som tror sig veta något om världens beskaffenhet med säkerhet.
Nej. Och du vet nog knappt vad post-modernist är ????
Jag menar att det finns inget mer ovärdigt att kränka sin motståndare genom att anse sig sitta på mandat för sanningen. Extremt oseriöst.
1. En god diskussionsnivå kännetecknas av ödmjukhet. Det är en inställning där man utgår från respekt och distanserar sig från sitt eget ego.
2. Personligen utesluter jag aldrig någonting, i sokratisk och kantiansk m.fl. anda, eftersom jag anser det som den mest ödmjuka förhållningen då vi långt ifrån sitter på alla svar. Det tycker jag bör gälla alla livsåskådningar, allt från ateism till teologi och allt mittemellan.
Ja det stämmer, jag använde samma argumentationsstil tillbaks.
Hehe. Hmm. Försöker föreställa mig sadism i en diskussion. Antingen syftas en person som blir alldeles hög på adrenalin för att den anser sig jagad påriktigt i en diskussion, å sen använder nedtryckande metoder mot sin meningsmotståndare för att söka sin tillfredsställelse å typ bevara sin självbild. Men då äre sekundär sadism.
Men om sadismen är målet med diskussionen, är ju diskussionen bara medlet. Skulle en av parterna dvs ha en sådan dold agenda, skulle jag inte kalla det god nivå.
Nu föll den här diskussionen 10 levels. Om du läser igenom igen vad jag skrev om en god diskussionsnivå, där du på riktigt når en poäng utan att skända din motståndare, så ingår inte sadism som mål eller medel... Jag förväntade mig ett lite vältaligare tilltag från ditt håll. Väntar...