• Lindsey77

BIM april 2018

Jagvetdåinte skrev 2018-04-05 20:37:44 följande:
    Haha älskar vårt förtroende för graviditetskollen :D Ser ju väldigt ljust ut för dig! Du kan nog snart fira ordentligt (med ett digitalt). I en annan tråd trodde de jag kunde haft kemisk grav. Men tydligen oxå så att man kan ha grav hormoner vid mens enl någon barnmorska som rekommenderade att msn testar först några dagar efter bim :S
    Problemet är att om man testar före mens kan man få reda på en graviditet som man inte märkt annars, eftersom missfallet är som en vanlig mens. Väldigt många graviditeter slutar så. Det kallas kemisk graviditet tills dess att man kan se något på ultraljud; man kan bara se det på tester. 

Man kan inte ha gravhormoner vid mens om man inte varit gravid, det kan varit så att moderkakan precis börjat producera HCG och sen fastnar inte ägget riktigt. Gravtestet blir negativt otroligt fort efter det. Jag har fått positivt på digitalt, och några dagar senare har gravtestet varit helt blankt. Denna gången vet jag att graviditeten har avstannat om testet inte ökar. 

Jag testar tidigt för jag tycker det är intressant att veta om jag haft ägglossning. Jag vill veta! 

Denna gången kommer jag dock inte att gå med i några gravidgrupper första veckan. Känner mig inte definitivt gravid förrän testen ökar i styrka. 
  • Lindsey77
    Baraentilligen skrev 2018-04-06 05:31:55 följande:

Dagens test, definitivt starkare än gårdagens vilket utesluter spöksträck och gör mig gravid!! Äl+11, vecka 3+4! Håller tummarna att ni alla joinar mig snabbt :)

Ett stort grattis!
  • Lindsey77

Strecken är svagare idag. :( Syns knappt på bild. Får bara beredd på hcg störtdyker snart igen då. Känns dock skönt att få bekräftat att jag är gravid i alla fall och hoppas på ett mirakel!

Vecka 4+0. Snälla lilla bebis stanna kvar!
  • Lindsey77
    Lunalove skrev 2018-04-06 19:17:25 följande:

Jag är på ÄL+6 enl NC, men jag fick ett positivt digitalt ÄL test dess innan så enl den är jag ÄL+9. Har molande känsla i tjejmagen, delvis ömma bröst, hela tiden törstig, metall smak i munnen och värmevallningar.

Tog detta babyplan grav testet trots att jag vet att det borde vara för tidigt att utläsa på det + hållit mig i 2 timmar:

Inbillar jag mig? Tänker ta ett digitalt med morgonurin + ett early detect.

Sådär svagt streck fick jag också på Babyplan imorse, men positivt på digitalt. Hoppas du får positivt ímorgon!
  • Lindsey77

Imorgon bitti gäller det... är strecket borta/knappt synligt kommer jag snart börja blöda... Jag testar för jag vill vara mentalt förberedd... Även om jag inte har kontroll på detta så vill jag veta.

• Lindsey77

Vaknar upp utan molvärk idag, gravtesten fortfarande supersvaga. Det kan inte gå bra det här. :(
  • Lindsey77
    maria1992 skrev 2018-04-07 07:11:30 följande:

Jahapp...

Spök eller ej? Blått i verkligheten.??

Skickar massa så ni får se i olika vinklar och ljus!

Bim-3

Bim

Jag ser strecket! Hoppas det är något.
  • Lindsey77
    maria1992 skrev 2018-04-07 08:55:53 följande:

Tog ety till som jsg hitta hemma.. kolla detta?

Japp, ser strecket. :)
  • Lindsey77
    Frallanz skrev 2018-04-07 14:42:48 följande:

Förstår din tanke... jag fick som sagt också supesvaga vid bim denna gång, började blöda som mens men med en hemskt värk och lite slem dagen efter bim, så trodde/tror det var missfall. Testade efter en, två och även tre veckor igen men testet visade starkare efter 3 veckor, men ändå inte starkt, men synligt. Vilket för mig är helt vansinne, för i min värld så ska ett plus va starkt på bim-dagen, men nu vet jag ju att många inte ens fått plus förrän 2-3 veckor efter bim och finns dem som alltid haft svaga, men förstr att du är orolig för jag känner att nåt är fel eftersom jag enligt sista mensen ska vara i vecka 9 nu om det inte är som bm sa att jag kansle fått en ny graviditet men ändå. Jag delar din oro, men försök att inte testa för ofta (säger en som gjort av med säkert 20 tester dessa 6 veckor! Haha) men jag ville bara säga att jag vet hur det känns att då svaga tester för jag är i samma sits :(

Tack för ditt svar. I min värld känns det som om jag redan fått missfall, och ju längre tid det tar nu före jag börjar blöda desto värre. Jag hoppas att jag också blir undantaget... på alla mina andra barn har det varit starkare plus för varje dag, och de två senaste graviditeterna som inte slutat bra har plussen varit svaga vid BIM. Jag kan helt enkelt inte låta bli att testa varje morgon nu...
  • Lindsey77

Hej då från mig... min dröm om en sladdis försvann idag. Tredje missfallet. Missfall i dec, mars och nu april. Inga problem att bli gravid, men ägget fäster tydligen inte ordentligt.

Tydlig ägglossning, gravid på digitalt och sen missfall i vecka 4+3. Samma varje gång.

• Lindsey77
    Frallanz skrev 2018-04-09 20:09:40 följande:

Men nej :( har du fått det konstaterat att det är mf? Vad jobbigt!

Ge inte upp, det kommer snart ska du se! Klen tröst just nu kanske, men du kan iaf bli gravid så ge inte upp <3 *styrkekramar!

Tack <3

Har ej fått det konstaterat, men strecket syntes knappt idag. Blöder mkt. Det är ju bra att hcg försvinner så är det snart ÄL igen... om ca 20 dagar.

Igår visade min 11-åriga dotter mig en söt sparkdräkt i affären och utbrister; jag vill verkligen ha en lillasyster mamma. Hon sa även det idag. Ville bara gråta. Jag säger bara att jag är för gammal för fler barn till henne. Hon älskar bebisar... hon skulle bli så glad!

Oddsen känns låga nu... tre missfall! Hur många orkar man med?
  • Lindsey77
    Milian03 skrev 2018-04-09 20:18:35 följande:

Åh ledsen för din skull :(

Jag är inte säker men hjälper inte progesteronkräm?

Har smörjt med progesteoronkräm sen 4 dagar efter ÄL. Så tyvärr hjälpte den ingenting. Kanske inte beror på progesteoronbrist utan på för gamla ägg. Då hjälper inget tyvärr. Har även ätit Albyl minor utan framgång. :(
Svar på tråden BIM april 2018