BIM april 2018
Jagvetdåinte skrev 2018-04-05 20:37:44 följande:
Haha älskar vårt förtroende för graviditetskollen :D Ser ju väldigt ljust ut för dig! Du kan nog snart fira ordentligt (med ett digitalt). I en annan tråd trodde de jag kunde haft kemisk grav. Men tydligen oxå så att man kan ha grav hormoner vid mens enl någon barnmorska som rekommenderade att msn testar först några dagar efter bim :S
Problemet är att om man testar före mens kan man få reda på en graviditet som man inte märkt annars, eftersom missfallet är som en vanlig mens. Väldigt många graviditeter slutar så. Det kallas kemisk graviditet tills dess att man kan se något på ultraljud; man kan bara se det på tester.
Man kan inte ha gravhormoner vid mens om man inte varit gravid, det kan varit så att moderkakan precis börjat producera HCG och sen fastnar inte ägget riktigt. Gravtestet blir negativt otroligt fort efter det. Jag har fått positivt på digitalt, och några dagar senare har gravtestet varit helt blankt. Denna gången vet jag att graviditeten har avstannat om testet inte ökar.
Jag testar tidigt för jag tycker det är intressant att veta om jag haft ägglossning. Jag vill veta!
Denna gången kommer jag dock inte att gå med i några gravidgrupper första veckan. Känner mig inte definitivt gravid förrän testen ökar i styrka.