• Lindsey77

BIM april 2018

Madeleinehh skrev 2018-03-22 10:08:10 följande:

Hej!
    Har inte skrivit i denna tråd innan men har följt den sedan början (kom från Mars-tråden). Jag och min sambo har försökt sedan november då jag fick tillbaka min mens efter MA i september. Tänkte prova med digitalt äl-test denna månad då jag inte får utslag på vanliga stickor (i alla fall från de jag prövat). Någon som vet vilken dag i cykeln en ska börja med denna? Tänkte pröva den här från Clearblue. 

Kanske några dagar före du tror att du ska ha ÄL? Det finns nog en tabell i bruksanvisningen, vilken dag man ska börja testa beroende hur lång cykel man har.
  • Lindsey77
    sofiaaaaaa skrev 2018-03-22 11:08:18 följande:
    Lindsey77 skrev 2018-03-22 09:47:31 följande:

Du är ju rena ungdomen jämfört med mig. :) Fyller snart 41...

Haha skrev till mig själv!

När var du gravid senast? För visst hade du fler barn?
    Blev gravid senast när jag var 34, alltså för 7 år sen. Sen blev jag gravid i nov -17, feb -18 men fick ju missfall. Har fyra barn sen innan. Så nu siktar jag in mig på ett positivt graviditetstest för sjunde gången. :)
  • Lindsey77

Hjälp!
    Fick positivt på ÄL test igen under gårdagen på eftermiddagen. Så testade idag med och det var lika positivt. Eftersom jag aldrig fått positivt förr på stickor börjar jag tro att det är fel på testen. Vet ju att ältest kan känna av hcg, så för säkerhets skull tog jag ett gravtest. Det blev ett svagt streck, nästintill spökstreck nästan direkt!

Nu har jag ju läst på nätet att billiga gravtester kan känna av LH hormonet när man har ÄL. Har någon varit med om det?? Fått falskt positivt??

Osannolikt att jag skulle vara gravid. Har bara haft mys på dag 13 som tidigast i cykeln, det är 6 dagar sen. Dag 19 idag, brukar ha 35-45 dagars cykel.

Känns som om jag har ÄL nu med trådiga flytningar och allt. Kör på med mys och hoppas på det bästa.

Fel på ÄL test? Fel på gravtest? Kanske bara ska slänga dem i papperskorgen. :)

Ska hålla mig hela dagen nu och ta gravtest av annat märke. Måste ha koll när jag ska börja med progesteronkrämen!

Eller så är det något konstigt med min kropp och inte med testen. :) Någon som varit med om något liknande?

• Lindsey77
    sofiaaaaaa skrev 2018-03-23 15:14:06 följande:
    Hej! Att ha positivt test ÄL test i 2 dgr tror jag är rätt vanligt. Va spännande att graviditetstestet visade. Tänk om :).

Ha aldrig varit med om det. Men jag har varit med om att ÄL test visade positivt när jag var gravid! Men bäst som du säger att mysa ifall det är ÄL.
    Jag vet, men jag har ju aldrig varit med om ett positivt ÄL test (stickor/stavar) överhuvudtaget. :) Så jag kanske äntligen blivit normal då, hi hi
  • Lindsey77

ÄL testet är svagare idag. Allt tyder på ÄL igår. Bara att vänta 2 veckor och hoppas. :)

Kan bara konstatera att gravtester kan reagera på LH hormon.

• Lindsey77
    sofiaaaaaa skrev 2018-03-24 07:52:23 följande:
    Jag har oxå påbörjat den eviga väntan. Hade ÄL i ons. Tänker jag ska börja smörja med progesteron imorgon. Men jag känner mig fortf lite osäker. Tycker inte om att man ska smörja om man blir gravid. Vågar man ens sluta smörja sen :O. Rädd att ngt händer när man slutar!
    Samma här. :) Ska börja på måndag med krämen tänkte jag. Det borde vara lagom eftersom jag fick positivt ÄL test i torsdags.
  • Lindsey77
    maria1992 skrev 2018-03-24 09:12:17 följande:

Hej tjejer!

Hjälp mig... jag fick positivt ägglossningstest idag med clearblue digital. En gubbe som var fast. Tempen ökade rejält idag.. egentligen sker ägglossning tidigare än den ska men det spelar ju ingen roll men till min fråga, när sker då ägglossningen? Tempen är höjd och positivt ägglossningstest?

Jag tror att det är 1-2 dagar efter positivt test. Rätta mig om jag har fel. Dock är det ju bra att ha mys samma dag som positivt ÄL test också eftersom simmarna även kan ligga och vänta. :)
  • Lindsey77
    maria1992 skrev 2018-03-24 12:52:29 följande:
    Precis! Men ska inte tempen öka efter ägglossning? De som är så konstigt? Haha helt förvirrad!
    Kan tyvärr ingenting om det. Har aldrig tempat. Kör med ÄL tester och kollar sekret.
  • Lindsey77
    LifeOfBullshit skrev 2018-03-25 23:07:17 följande:
    Jag skulle gissa att den är på gång, för att testet ska vara positivt så ska teststrecket vara minst lika starkt som kontrollstrecket, fortsätt testa i någon dag till så borde det bli positivt snart :) har hört vissa som säger att de aldrig får fullt utslag på äl-tester och att de inte är helt tillförlitliga, men det kan jag inte uttala mig om, tyvärr. I vilket fall skulle jag försöka få till lite mys i dagarna om jag var du ^^ Lycka till! :)
    BIM 18:e April, 2018
    Det kan jag uttala mig om. :) Jag har endast fått positivt på stickor en enda gång. Resten av gångerna har inte strecket varit lika starkt som kontrollstrecket. Har endast kunnat se stegring. Testade morgon och kväll med barn nr 4, inte ett enda positivt ÄL test. Men gravid blev jag. :) Har 4 barn och 2 missfall. ÄL har jag, men brukar ha svårt att få positivt på ÄL test. Hände dock i torsdags, ha ha. Hoppas att det släpptes ett fint ägg. :)
  • Lindsey77

12 dagars väntan kvar då...

Denna månad provar jag Albyl minor och progesteronkräm. Har blivit gravid 2 ggr sen i november, så problemet är att kunna behålla. Jag vet att vi prickat in ÄL, nu får vi bara hoppas på tur!!

Svar på tråden BIM april 2018