• Lindsey77

BIM april 2018

Lebbmusen skrev 2018-03-20 05:47:23 följande:

En fast gubbe! Tjihooo! Haha

Men man ser att det inte blir fullt utslag på stickan.

Lycka till! :)
  • Lindsey77
    jennyek93 skrev 2018-03-20 10:13:58 följande:

Hej allihopa! Testat med clearblue advance ägglossningstest denna cykeln och igår fick jag äntligen ?fast smiley? efter att testen visat ?blinkande smiley? i 8 dagar innan... Nå väl, var lite skeptisk när jag fick fast smiley på det digitala så jag plockade fram de vanliga stickorna och provade, som blev totalt negativa?! Hur kan det komma sig? Blir så trött så detta...Testat med sticka nu på förmiddagen men det är fortfarande negativt

Strunta i stickorna, lita på Clearblue. :) Jag har tagit hundratals negativa stickor. Har aldrig fått positivt faktiskt, bara sett stegring. Trodde aldrig Clearblue skulle funka heller. Provade för första gången förra månaden. Trodde knappt mina ögon när det blev fast gubbe. Jag har fyra barn, samt två missfall. Så ÄL har jag ju uppenbarligen. :)

Ska köra med stickor också för att få ett hum när jag ska börja med digitala. Vill ej slösa för många i onödan... är på dag 16 idag, har aldrig fått ÄL före dag 20 tror jag.

Jag var också skeptisk. Men stämde jättebra förra månaden, fast smiley dag 20, positivt gravtest dag 33. Allt flöt på bra, tills jag började blöda 6 dagar senare... nya tag denna månaden!
  • Lindsey77

Hur långt före ÄL brukar ni få fertilt sekret? Är på dag 16 idag och tycker att jag börjar få lite genomskinliga trådiga flytningar. Men jag brukar inte få dessa förrän runt dag 20-25. Har aldrig fått ÄL så här tidigt. Har haft en cykel på minst 35-45 dagar dagar sen augusti.,.

• Lindsey77

Positivt ÄL test idag!! Skulle ju köra ÄL stickor för att se stegringen, och sen börja med digitala. Har ALDRIG hänt att jag fått positivt på ÄL stickor!! Tror knappt att det är sant, efter hundratals stickor liksom. :)

Räknar med ÄL dag 19 (imorgon) och BIM 7 april. Finns det någon snäll som kan lägga in mig på BIM listan? Känns dessutom konstigt med en cykel på 33 dagar, brukar ha uppåt 35-45 dagar...

Igår var ÄL strecket svagt, vilken snabb stegring. Trodde jag hade långt kvar till ÄL...

• Lindsey77
    Jagvetdåinte skrev 2018-03-22 06:42:30 följande:

Woohoo! Använder natural cycles å har sett att jag har regelbundeg ägglossning. Jag har däremot ALDRIG haft positivt äl test. Förrän idag. Så glad :D Här ska liggas! Det är något med det där extra strecket som får det att pirra i mig! Hihi

Ha ha, vad kul! Samma för mig idag!! Har dock fått positivt på digitalt förra månaden, men första gången på stickor idag! Vi är verkligen synkade. :)
  • Lindsey77
    sofiaaaaaa skrev 2018-03-22 08:13:40 följande:

Okej, nu är min ÄL över, ÄL testet var bra mkt svagare idag. Hade otroligt stark ÄL denna månad. Måste vart munkpeppar el så har jag helt enkelt inte ÄL varje månad. Hur som helst! Nu till min stora fråga! Någon som har testat progesteronkräm? Jag har fått hem en tub och läste mig till någonstans när jag googlade att man ska börja 4 dgr efter positivt test så man inte stör ÄL. När började ni? Anledningen till att jag vill testa är inte att jag har oregelbunden mens utan att jag får spottings typ 5-7 dgr efter ÄL och är rädd att det påverkar befruktning. Är dock lite rädd att den rubba på min cykel. Sen förstår jag inte riktigt när jag ska sluta smörja. För om man blir gravid och testet inte visar positivt innan BIM. Man ska ju helst sluta smörja 2 dgr innan men om man är gravid ska man smörja till och med v 12. Ska man då ha ett uppehåll på 2 dgr. Haha i-landsproblem. Förlåt för långt inlägg!

Ska också börja med progesteronkräm och har samma undringar som dig. En del säger dock att man ska smörja längre än vecka 12.

Kanske ska börja på måndag då, om jag fick positivt ÄL test idag? Ska smörja pga av två missfall.
  • Lindsey77
    sofiaaaaaa skrev 2018-03-22 08:13:40 följande:

Okej, nu är min ÄL över, ÄL testet var bra mkt svagare idag. Hade otroligt stark ÄL denna månad. Måste vart munkpeppar el så har jag helt enkelt inte ÄL varje månad. Hur som helst! Nu till min stora fråga! Någon som har testat progesteronkräm? Jag har fått hem en tub och läste mig till någonstans när jag googlade att man ska börja 4 dgr efter positivt test så man inte stör ÄL. När började ni? Anledningen till att jag vill testa är inte att jag har oregelbunden mens utan att jag får spottings typ 5-7 dgr efter ÄL och är rädd att det påverkar befruktning. Är dock lite rädd att den rubba på min cykel. Sen förstår jag inte riktigt när jag ska sluta smörja. För om man blir gravid och testet inte visar positivt innan BIM. Man ska ju helst sluta smörja 2 dgr innan men om man är gravid ska man smörja till och med v 12. Ska man då ha ett uppehåll på 2 dgr. Haha i-landsproblem. Förlåt för långt inlägg!

Hur stor dos har du tänkt at ta? Läste på progester all hemsidan att man ska smörja 2 ggr/dag mot missfall. Dosen är som guldpricken på tuben.
  • Lindsey77
    sofiaaaaaa skrev 2018-03-22 08:47:13 följande:
    Ja men det blir väl toppen. Just det med missfall tänker jag oxå lite på. Det är väl ett sätt för kroppen att stöta ut ngt som inte är ?friskt?? Finns det risk att om man äter att kroppen inte stöter bort utan graviditeten fortsätter fanns det inte är 100%?
    Det är lite större risk att jag har brist på progesteron än någon som är 10 år yngre. :) Så jag tycker att det är värt att prova.
  • Lindsey77
    bluegrass skrev 2018-03-22 08:46:14 följande:
    Härligt!! Kör hårt nu :).

Jag fick fullt utslag på ÄLsticka igår. Svagare idag. Tyvärr åkte jag på jobbresa igår och befinner jag mig 50 mil hemifrån tom sent imorgon. Fick iaf till sex tis kväll, så hoppas att det kan funka ändå.

Kan någon lägga till mig också i listan? Lyckas inte från mobilen.
    BIM 5/4.
    Håller tummarna att det funkar ändå! Det är ju stor chans i alla fall. :)
  • Lindsey77
    sofiaaaaaa skrev 2018-03-22 09:27:44 följande:
    Eller hur, jag känner oxå så. Är 36 år så det är ju lite segare å blir gravid nu :/
    Du är ju rena ungdomen jämfört med mig. :) Fyller snart 41...
Svar på tråden BIM april 2018