• Lindsey77

BIM april 2018

Har fått mitt andra missfall. Var i vecka 4+3. Det verkar inte som om det blir en sladdis här. Får helt enkelt börja bearbeta att jag är för gammal. Egentligen har jag inga problem att nöja mig med de fyra vi har, men det hade varit så underbart med en bebis för hela familjen. Jag längtade efter vår novemberbebis som aldrig blev. :(

Vet inte när jag har BIM. Efter förra missfallet kom ÄL 10 dagar senare än vanligt, så vi får se hur lång tid det tar denna gången.

Vi ska försöka igen och hoppas på nu på en decemberbebis!

• Lindsey77
    Elizai skrev 2018-03-04 14:02:07 följande:

Hur lång cykel brukar ni ha? Min genomsnittliga cykel är 33 dagar, och lutealfasen verkar vara 15-16 dagar generellt. Någon mer med lång cykel och lutealfas?

Mellan 35-45 dagar brukar jag ha. Lutealfasen brukar vara 14 dagar.
  • Lindsey77
    Lebbmusen skrev 2018-03-06 22:37:57 följande:

Hej,

Här är jag på BIM+3 och hann få upp hoppet trots det negativa testet igår. Men så idag kommer den menssvullna magen, spottings och den molvärk jag haft sen insemineringen har övergått till mensvärk :(

Känns å ena sidan sjukt trist men å andra sidan tog första barnet fem försök och nu va bara andra försöket.

Tredje gången gillt. BIM 5/4 :)

BIM-lista:

2/4 Norrlänska, Eal92, Elizai

4/4 Baraentilligen, PowerL, Mrs-A, Milian03, XAHHA92

5/4 Lebbmusen

----------------------------

+Lista:

Härligt att du ändå är så positiv. Smittar av sig. :) Jag ska försöka sjätte försöket. Två av dem blev jag gravid, men fick missfall. Så jag har fortfarande fungerande ÄL (fyller 41 i år). Får bara hoppas på en lyckoträff denna månad istället.

Tänkte kanske ge upp efter detta missfall. Men äsch, vad gör det om bebisen har en mamma som är några månader äldre än vad som var tänkt...
  • Lindsey77
    bluegrass skrev 2018-03-08 17:43:28 följande:

Hej!
    Även jag hoppar in här från marstråden. Plussade i söndags och ringde tom MVC för att boka tid igår. Men idag i V4+4 började jag blöda och testen visar redan negativt. Supertråkigt!
    Men vi får ta nya tag och satsa på decemberbebis!

Vet någon hur man vet när man har BIM efter missfall? Ska jag räkna en cykel från idag när jag började blöda?
    Har tre barn, men aldrig tidigare haft missfall, så jag har ingen koll.

Hände precis samma sak för mig. :(

Tyvärr hände det även mig i december. Trodde inte att det skulle rubba cykeln pga av att det var så tidigt. Men min ÄL kom 10 dagar senare än vanligt efter det missfallet. Men vissa får säkert ÄL som vanligt, behöver ju inte bli så. Jag räknade från det att jag började blöda.
  • Lindsey77
    bluegrass skrev 2018-03-09 13:54:45 följande:
    Jag tycker inte att du ska ge upp än! Jag testade neg med testa tidigt fram till BIM -1. Då fick jag ett svagt plus och sedan pos på digitaltest på BIM. Tyvärr slutade det med tidigt missfall. Men du kan absolut vara gravid trots neg test idag!
    Försök nr 6 här också... :)
  • Lindsey77
    Frallanz skrev 2018-03-11 06:18:52 följande:

Hoppar in här, hade bim 8/3 plussade samma dag, missfall 10/3 så väntar på att "blöda färdigt" och att få mysa med min karl och hoppas på att plussa snart igen.

Nu är detta mitt första missfall, klart väldigt jobbigt attvara med om, men försöker se det så att det är kroppens sätt att hantera nåt som det möjligtvis var nåt tokigt med.. har en son sedan innan och vi är nu redo för det riktiga försöket till ett syskon denna månad, (månaden innan "råkade" vi pricka in äl, hann bara ha sex en gång pga han var iväg på jobb i ett par veckor så vi visste inte att vi prickade äl där och då) så igång med bebisverkstaden! :)

Ni som också fått tidigt missfall, när kom äl igång för er? Vid samma tidpunkt som det skulle gjort innan grav/missfall? Senare? Tidigare? Jag har tänkt att prova med äl-tester för att kanske få nåt hum om det. Kommer sexa ofta såfort blödningen slutat men vill ändå ha lite koll känner jag. Har en app som jag alltid haft koll på min mens i o enligt den är äl nånstans vid 23/4. Ska ta ett gravtest i veckan för att se om hormonet lagt sig o blivit blankt innan äl stickorna kan dra igång.

Ge mig info den som känner att hon orkar dela med sig. Kram på er!

När jag fick tidigt missfall i dec kom ÄL 10 dagar senare mot vad den brukar.
  • Lindsey77

Idag är jag på dag 12. Det är sååå långsamt när jag inte vet när ÄL kommer igång efter missfallet. Jag brukar ha ÄL runt dag 20, men efter första missfallet dröjde det ända tills dag 30 tills kroppen hämtade sig. Jag är sååå trött på mina långa cykler alltså. Skulle vara skönt att ha ett BIM datum som mål i alla fall.

Snart kan jag börja missbruka ÄL tester, det är ju bra, ha ha. Då har jag ngt att roa mig med, tills jag byter ut dem mot gravtester. :) Ska använda digitala ÄL tester, de enda jag någonsin fått positivt på.

• Lindsey77

Det bästa är att jämföra ÄL tester som är tagna samma tid varje dag, då är det lättast att se stegringen. Men man kan också missa stegring om man inte tar 2 ggr/dag.

Har lagt alldeles för mkt pengar på ÄL tester. Samtliga negativa. Förra månaden provade jag digitalt. Dag 2 jag testade fick jag en fast smiley. Så denna månaden ska jag också köra digitalt. Ska dock börja med stickor, så när jag ser stegringen ska jag prova med digitalt. Min ÄL kan komma mellan dag 20-30, svårt att veta exakt när...

• Lindsey77
    Lindsey77 skrev 2018-03-17 17:42:58 följande:

Det bästa är att jämföra ÄL tester som är tagna samma tid varje dag, då är det lättast att se stegringen. Men man kan också missa stegring om man inte tar 2 ggr/dag.

Har lagt alldeles för mkt pengar på ÄL tester. Samtliga negativa. Förra månaden provade jag digitalt. Dag 2 jag testade fick jag en fast smiley. Så denna månaden ska jag också köra digitalt. Ska dock börja med stickor, så när jag ser stegringen ska jag prova med digitalt. Min ÄL kan komma mellan dag 20-30, svårt att veta exakt när...

Skulle varit svar till Sofiaaaaaa :)
  • Lindsey77
    Lebbmusen skrev 2018-03-19 13:58:25 följande:

Hej på er!

Detta är första gången jag provar CB advanced, den med först en blinkande gubbe för östrogenökning och sen en fast glad gubbe för ägglossning (LH-ökning).

Igår och idag hade jag en blinkande gubbe, men testar jag med mina vanliga stickor är det långt ifrån en ägglossning känns det som.

Hur skulle ni tänka? När skulle ni ringa hem donatorn om ni skulle göra en heminsemination?

Detta är tredje försöket :)

Stickor och digitalt visar inte samma för mig. Stickor är negativa, den enda gången jag använt digitalt lyckades jag få positivt.

Jag undrar om digitala test är känsligare. De borde ju vara mer tillförlitliga eftersom de även läser av östrogenhalten?

För mig verkade de stämma, fick fast gubbe, blev gravid och fick visserligen missfall sen, men men...

Det kan ju vara så att östrogenhalten höjs några dagar före ÄL? Man kan ju bli gravid då, eftersom spermier kan leva flera dagar. Har hört att vissa kan få blinkande gubbe flera dagar. Själv gick jag från rund ring till fast gubbe dagen efter, för jag började testa lite väl sent.

Brukar du få positivt på stickor, skulle jag nog avvakta någon dag och testa igen med digitalt. Då borde det ju snart bli en fast gubbe, i alla fall inom några dagar.
Svar på tråden BIM april 2018