• Bappen

Vi som gör äd 2018!

Hej!

Vi ska nu sätta igång med äd i vår, finns det någon som vill följas åt?

• Svar på tråden Vi som gör äd 2018!
  • smurfen 11
    UndrandeSökare skrev 2018-07-11 17:18:04 följande:
    Grattis till plus. Vad fick du för siffror i hcg?
    Flowerpower skrev 2018-07-12 09:14:18 följande:
    Stort grattis! Vad roligt med positivt besked Plus Behöver du ta ett till HCG?
    Tack! Fortfarande inga direkta känningar, så känns väldigt overkligt.

Har inte tagit HCG, bara digitalt med veckor. Plus med rfsu som visar streck.

• smurfen 11
    Lilly2013 skrev 2018-07-11 20:21:39 följande:
    Åh stort grattis, håller verkligen tummarna. Så himla roligt.

Vad har du fått för mediciner mer än progerston??
    Tack du:) jo nu gäller det att hålla tummarna.

Tar progygon, progesteron, och kortison.
  • smurfen 11
    Lilly2013 skrev 2018-07-12 15:17:13 följande:
    Japp vi har valt en ny donato men väntar till efter sommar och semester. Bytt läkare till den manliga och vi ska odla till basto denna gång.
    Håller även tummarna för er, nu ska det gå!

Bra att ni får möjlighet att odla till blasto denna gång.
  • smurfen 11
    Sara761 skrev 2018-07-12 12:50:26 följande:

Stort grattis till era plus!

Fantastiskt att flera lyckas. Fortsätt berätta hur det går????

Tack! Hur går det för er??
  • Evadesiree
    Lilly2013 skrev 2018-07-12 15:17:13 följande:

Japp vi har valt en ny donato men väntar till efter sommar och semester. Bytt läkare till den manliga och vi ska odla till basto denna gång.

Den manliest läkaren är tyvärr inte bättre. Jag har haft båda. Av två dåliga så är den kvinnliga läkaren bättre.

Men det är inte läkaren som avgör om det blir en graviditet eller inte utan det är själva behandlingen. Dåliga är och dålig odling på labb och lögner. Är din man medveten om att hans barn med hans sperma kommer att doneras och förmodligen redan har gjorts eftersom ni redan gjort behandlingar där vad jag förstår.

På så sätt får de både betalt av er för er behandlingen och sedan säljer ?donerar? de era embryo med din mans dna.

Vet din man detta ?
  • Evadesiree
    Evadesiree skrev 2018-07-13 11:21:55 följande:

Vi tar om det min stavning blev inte bra Hahaha Den manliga läkaren är tyvärr inte bättre. Jag har haft båda. Av två dåliga så är den kvinnliga läkaren bättre.

Men det är inte läkaren som avgör om det blir en graviditet eller inte utan det är själva behandlingen. Dåliga ägg och dålig odling på labb och lögner. Är din man medveten om att hans barn med hans sperma kommer att doneras och förmodligen redan har gjorts eftersom ni redan gjort behandlingar där vad jag förstår.

På så sätt får de både betalt av er för er behandlingen och sedan säljer ?donerar? de era embryo med din mans dna.

Vet din man detta ?

• Lilly2013
    Evadesiree skrev 2018-07-13 11:21:55 följande:

Den manliest läkaren är tyvärr inte bättre. Jag har haft båda. Av två dåliga så är den kvinnliga läkaren bättre.

Men det är inte läkaren som avgör om det blir en graviditet eller inte utan det är själva behandlingen. Dåliga är och dålig odling på labb och lögner. Är din man medveten om att hans barn med hans sperma kommer att doneras och förmodligen redan har gjorts eftersom ni redan gjort behandlingar där vad jag förstår.

Vet din man detta ?

Jag har nu haft båda läkarna och tycker inget alls om den kvinnliga mer än att hon e stressad men känner mer för den manliga läkaren.

Tar gärna den diskutionen när det finns bevis på det du säger.

Säger inte att dina upplevelser är på detta viset men mina är helt annorlunda.
  • Lilly2013
    smurfen 11 skrev 2018-07-13 09:04:03 följande:

Håller även tummarna för er, nu ska det gå!

Bra att ni får möjlighet att odla till blasto denna gång.

Ja det får vi hoppas.. Jo tänkte prova det denna gång men egentligen vet man ju inte vilket som e bäst. Var det inte 3 dagars ni satte in nu??

När jag pratade med ava Riga rekommenderade de oxå 3 dagars första gången och sen odla vidare men vi har ju testat det så tänkte ändra lite. Har ändrat lite medicinering oxå så vi får se.
  • Anonym (ÄD2018)

Hände något väldigt konstigt härom dagen. Jag hade två blödningar för ett par veckor sedan, första dagarna efteråt kände jag mig väldigt gravid med sen försvann symptomen mer och mer. Till slut vile jag bara veta att det inte fanns något levande kvar så jag kunde sluta med medicinerna och börja komma över det, så jag bokade til för vul. Jag har nog aldrig blivit så förvånad som när läkaren sa att allt såg bra ut och att hjärtat slog på fostret! Är i v8, är fortfarande chockad men nu känns det rätt så bra att slippa illamåendet mm :)

• UndrandeSökare
    Lilly2013 skrev 2018-07-13 20:17:11 följande:

Ja det får vi hoppas.. Jo tänkte prova det denna gång men egentligen vet man ju inte vilket som e bäst. Var det inte 3 dagars ni satte in nu??

När jag pratade med ava Riga rekommenderade de oxå 3 dagars första gången och sen odla vidare men vi har ju testat det så tänkte ändra lite. Har ändrat lite medicinering oxå så vi får se.

Ja, blastos är gererellt bättre. Man kan lyckas med 3-dagars, men mycket större chans med 5-dagars (blastos), för då rensar man bort de svaga, många embryon dör mellan dag 3 och 5. Så det är de bästa som är kvar dag 5. Så jag råder er absolut att välja blastos.

Jag sa direkt till Avaclinic att vi vill endast ha 5-dagars och dessutom göra PGS för att rensa bort alla embryon som är onormala kromosommässigt, och det fick vi.

Vi fick 13 färska ägg från donatorn, 12 befruktades, alla 12 levde dag 3. Dag 5 gjordes PGS på 8st blastos och 7st var normala kromosommässigt. Vi har 5st av dem kvar i frysen nu.
Svar på tråden Vi som gör äd 2018!