• smurfen 11

Vi som gör äd 2018!

Vad lurigt med dessa hormonvärden, kliniker sätter ju standard doser till alla, men det varierar ju från person till person vad man behöver ju. 

Invimed skriver progesteron och östrogen prov dag 11, sen står det "additional medication from fertilaization day", iaf när man gör äd första gången, vet inte hur planen ser ut vid FET. Antar det betyder progesteron, alltså tre dagar innan insätt.

Det låter som de ger för mycket östrogen och börjar för sent med progesteron i mina öron...från dag 8 är det progynon tre gånger dagligen, även mot insätt.

• smurfen 11

Lycka till Evadesiree, hoppas värdena stabiliserar sig, och det låter helt märkligt att du ska behöva hålla koll på dina värden, så har inte jag uppfattat dom.

Stå på dig med vad för information du saknar, eller om du får dåligt bemötande på kliniken.

• smurfen 11
    Flowerpower skrev 2018-04-15 19:45:32 följande:
    Finns det någon dag som är bättre för att ta TSH och prolaktin testerna på?
    Du skulle kunna ta prolaktin när som i cykeln, noga med att det är före kl 12 bara annars sticker värdet upp. Och vila en kvart innan.

Vad var adressen till eggdonation friends dit man kunde skicka klagomål, det var du som fixade den va:)
  • smurfen 11

Evadesiree-Underbart med bröllop, låter sunt att inte tänka så mycket innan dess. Bra du orkat dra igång en process iaf!  Håller alla tummar för både process och embryot:)

Jag har kontaktat eggdonationfriends även jag. inte skickat iväg det långa mejlet än dock med alla detaljer, men det tänkte jag göra så fort jag orkar.

Jag har inte varit i kontakt med Invimed och A på över en vecka minst då jag avvaktar nu när det är lite turbulent.

• smurfen 11
    Evadesiree skrev 2018-04-21 11:23:35 följande:
    Äggdonations friend kontaktade mig i går kväll och frågade om de har klartecken från mig nu att öppna upp ärendet och alla document och göra action. Och de passade på att fråga om transfern och resan gick bra med förstås.

Så det var efter deras påtryckning via mail igår som jag accepterar att de kör igång nu.

Jag hade inte agerat själv just nu annars eftersom jag bara vill tänka positivt för att skapa ett positivt händelseförlopp för min 4 dagar gamma inneboende just nu.

Tack för gratulation.

Bara skicka du iväg mailet till dem du kan fylla på med mer i efterhand. Det händer något skumt på den kliniken och därför vill de agera eller action som de skriver. Så bara sänd iväg det. Jag återkommer här om en minut med email adressen till ansvarig i ärenden. Hon är jätte trevlig och har hjärtat på rätt ställe. Hon svarar oftast kvällstid.

Kram
    Tack för adress:), ja det var henne jag fick mejl från också, hon verkar seriös.
  • smurfen 11
    UndrandeSökare skrev 2018-04-23 09:55:16 följande:

Evadesiree och smurfen - Låter bra att ni får hjälp av eggdonation friends. Får hoppas att de gör en utredning och att något förändras till det bättre sen.

Man kunde ju hoppats att det funnits en myndighet som kunde stänga ner oseriösa kliniker direkt !

Japp. De ska tydligen sätta igång nåt nu, så är det någon mer som har invändningar om Invimed och inte sagt till, mejla till patient@eggdonationfriends.com

Man får vara anonym.
  • smurfen 11
    Evadesiree skrev 2018-04-24 16:55:53 följande:
    Jag tror att de svartlistar dem om de inte gör en drastisk åtgärd inklusive kompenserar de patienter som de gett dålig vård och som klagat. Tror det är enda sättet de kan rentvå sitt namn och rekommenderas på seriösa sidor som egg donation friends tex.
    Tiden får utvisa vad som händer. Jag har också gett min version. Vi blev nu rekommenderade att avvakta att åka dit.
  • smurfen 11
    Evadesiree skrev 2018-04-25 10:30:51 följande:
    Låter jätte bra att de rekommenderar god vård istället på andra kliniker tills de får bättre kompetens och inställning på InviMed.

Bra att ni säger ifrån och inte är tysta.
    Jo, annars kan de inte veta, om ingen säger nåt.

Är det dags för dig å testa snart? Du har väl fullt upp med bröllopet iofs:)
    UndrandeSökare skrev 2018-04-25 10:52:19 följande:
    Så hur ska ni göra nu? Väntar ni några månader tills utredningen är klar eller? Isåfall kan du ju passa på att göra Serums Mensblodprov medan ni väntar, det som du frågade mig om.
    Vi får se om nåt händer på kliniken inom två veckor, då måste vi bestämma oss om vi ska åka i maj eller inte.

Hm glömde kolla grejer på apoteket, var ju där igår...
  • smurfen 11
    UndrandeSökare skrev 2018-04-27 12:10:46 följande:
    Räkna mef att en utredning tar FLERA MÅNADER.

Urinprovrör med skruvkork och koksaltlösning kan du beställa på apotea.se också.

Vadderad påse av minsta storlek köpte jag på Clas Olsson men andra butiker har också. Finns med vadderad filt eller bubbelplast inuti. Frimärken kanske du har hemma.

Beskrivningen och adressen finns i länken jag laggt ut här tidigare.

Om några baciller hittas (det beror på vilka) så behöver man äta antibiotika i 25 dagar isträck. Både mannen och kvinnan måste behandlas samtidigt - annars bollar man bara bacillerna mellan varandra.
    Ja vi får se vad som händer, har kontaktat en klinik till så inte tiden rinner iväg för mycket.

Har sparat länken:)
Svar på tråden Vi som gör äd 2018!