• smurfen 11

Vi som gör äd 2018!

myran skrev 2018-07-09 20:44:17 följande:

Idag var vi på UL och allt såg helt perfekt ut Såååå himla skönt! BM var verkligen noggrann. Vilken lycka att få se den lilla sprattla runt och visa rumpan, precis som storebror gjorde :D

Så nu har vi berättat för alla och firat och berättat för storebror som blev jätteglad och växte flera decimeter. Känns som jag äntligen kan glädjas, hoppas och andas ut. Oron finns ju kvar och kräks gör jag fortfarande, men det känns ändå mest bra.

Grattis till milstolpen:)

Vad roligt att storebror blev glad!
  • smurfen 11
    UndrandeSökare skrev 2018-07-06 18:06:18 följande:
    Jag kan förstå att inte alla har pengar, tid, ork och energi att kämpa lika mycket som vi kanske gjort. Men de finns de som kämpat mycket längre och hårdare också och fått barn till slut tex mom2012. Hon fick besöka många kliniker och hon sa att totalt hade det kostat över en halv milijon att få barn nr 2 men det gick till slut.

Jag förstår att det är jobbigare om man gjort ivf med egna ägg också som ni gjort. Vi behövde aldrig göra det, för jag blev lätt gravid naturligt hemma de första 5 gångerna (varav nr 5 var med immunmedicinering).

Sen gick vi direkt på dubbeldonation inför nr 6.

Så det jobbigaste för oss har varit alla resor till olika kliniker och att det drar ut på tiden att jag behöver vara min egen läkare/detektiv för att hitta alla nycklar jag saknar. Trodde inte vägen skulle vara så lång, vi har kämpat drygt 5 år nu. Hoppas nå målet 2019.
    Egen detektiv behöver man verkligen vara i detta u-land vad gäller barnlöshet. Bra såna här forum finns så man kan hjälpa varann.

Hoppas verkligen ni når målet 2019!

Apropå utrogestan, jag köpte med mig ett paket, så jag varvar lite sånt och lutinus, bör klara mig.
  • smurfen 11

Jag fick positivt resultat också, så är lite i chocktillstånd:) Tror min syrra och sambo blev mer glada, jag är mer i chock:) men glad såklart innerst inne.

Får bara hoppas det går hela vägen fram, men bara ta en dag i taget.

• smurfen 11
    UndrandeSökare skrev 2018-07-11 17:18:04 följande:
    Grattis till plus. Vad fick du för siffror i hcg?
    Flowerpower skrev 2018-07-12 09:14:18 följande:
    Stort grattis! Vad roligt med positivt besked Plus Behöver du ta ett till HCG?
    Tack! Fortfarande inga direkta känningar, så känns väldigt overkligt.

Har inte tagit HCG, bara digitalt med veckor. Plus med rfsu som visar streck.

• smurfen 11
    Lilly2013 skrev 2018-07-11 20:21:39 följande:
    Åh stort grattis, håller verkligen tummarna. Så himla roligt.

Vad har du fått för mediciner mer än progerston??
    Tack du:) jo nu gäller det att hålla tummarna.

Tar progygon, progesteron, och kortison.
  • smurfen 11
    Lilly2013 skrev 2018-07-12 15:17:13 följande:
    Japp vi har valt en ny donato men väntar till efter sommar och semester. Bytt läkare till den manliga och vi ska odla till basto denna gång.
    Håller även tummarna för er, nu ska det gå!

Bra att ni får möjlighet att odla till blasto denna gång.
  • smurfen 11
    Sara761 skrev 2018-07-12 12:50:26 följande:

Stort grattis till era plus!

Fantastiskt att flera lyckas. Fortsätt berätta hur det går????

Tack! Hur går det för er??
  • smurfen 11
    Lilly2013 skrev 2018-07-13 20:17:11 följande:
    Ja det får vi hoppas.. Jo tänkte prova det denna gång men egentligen vet man ju inte vilket som e bäst. Var det inte 3 dagars ni satte in nu??

När jag pratade med ava Riga rekommenderade de oxå 3 dagars första gången och sen odla vidare men vi har ju testat det så tänkte ändra lite. Har ändrat lite medicinering oxå så vi får se.
    Jo vi satte in tredagars. 2 st. Visst ser man mer på blastisar än tredagars, men man måste också komma ihåg att om det går fel, så beror det många gånger på genetiska fel och inget annat, såvida man inte har något fel konstaterat hos sig själv eller sambon.

Utan pgs syns det inte på blastisar heller.

Bra att ni testar lite olika mediciner också, man vill ju känna att man gjort allt. 
  • smurfen 11
    kolabönan73 skrev 2018-07-18 19:37:00 följande:

Idag har vi varit på ultraljud!
    Fostret är 7,3 mm och hjärtat tickade fint! Vecka 6 plus fyra enligt mätningen Skrattande

Gott å höra:) grattis till en milstolpe!
  • smurfen 11
    UndrandeSökare skrev 2018-07-18 19:50:51 följande:
    Det handlar i vissa fall om fel på embryot, men långt ifrån alltid. Kan finnas fel som de inte konstaterat än också ! Sen finns det också fall där det finns flera fel samtidigt tex dåliga ägg, blocjerade äggledare, dnafel etc

Många gånger handlar det också om fel i livmodern tex infektioner i livmodern eller död vävnad, polyper etc i livmodern som orsakar minus och missfall, (sånt fixar isåfall ivfSerum).
    Jag vet, därför skrev jag ju som jag gjorde...pluggar medicin så jag vet.
  • smurfen 11
    Linsi skrev 2018-07-31 11:57:30 följande:

En liten uppdatering...

Ett tickande hjärta på vul imorse och mätningen visade 11,9mm. Läkaren sa vecka 7+0 men det är svårt att avgöra exakt så tidigt...

Nu ska jag verkligen njuta av mina sista semesterveckor.

Ha det bra och ta hand om er i värmen!

Härligt att höra:) 

Mm man får verkligen ta hand om sig i värmen, man avlider ju nästan:/ skit att det inte kommer regn. Ta hand om dig själv:)
  • smurfen 11
    Flowerpower skrev 2018-07-23 12:38:17 följande:

Jag var på ultraljud imorse och såg ett fint tickande hjärta Hjärta vilken känsla och vilken lättnad! Enligt mättning så är jag i V 8 +4. Men det kommer bekräftas vid UL i v12. 

Kul med ännu flera i tråden det går bra för, grattis:) Snart v 12 då!
  • smurfen 11
    Lovsan skrev 2018-07-23 14:33:59 följande:
    Grattis till hjärtslag!! Härliga nyheter! :)

Vi var på ett till vul för en vecka sedan, i v 9+4, den lilla mådde bra och allt såg bra ut. Vi blev erbjudna detta extra vul för att lugna nerverna, väldigt gulligt av dem tycker jag.. Vi fick se den lilla röra på sig, den ?sprätte? till och viftade på sina små armar. Kändes helt fantastiskt! Nu har jag börjat trappa ner på medicinerna och mår väldigt bra för tillfället, inte lika trött, akut hungrig eller så mkt växtvärk i magen längre. Nästa gång blir det KUB men då kommer jag vara i v 12+6, om drygt två veckor..

Har även fått reda på att vår donator är i yngre 20-årsåldern vilket känns bra sett till risker för kromosomavvikelser.
    Gott att höra att det går bra för dig med! Måste vara skönt att börja trappa ner på alla piller:)
  • smurfen 11
    kolabönan73 skrev 2018-08-23 18:16:05 följande:

Sista Lutinus i kväll!!!! Oj, vad skönt det ska bli, det har verkligen varit en pest!
    Kliniken säger att jag ska sluta tvärt, det känns lite konstigt men jag antar att de har koll. Är i vecka 12 (11plus 5).

Haha vet precis vad du menar, jag tycker också dom är som en pest! Jäkla rinnande hela tiden. 

Jag har börjat trappa ner, är i 10+4 idag. I vecka 12 har din moderkaka tagit över hormonproduktionen så lita du på din klinik:)
  • smurfen 11
    Linsi skrev 2018-09-23 11:13:46 följande:
    smurfen 11 skrev 2018-08-24 09:38:22 följande:
    Haha vet precis vad du menar, jag tycker också dom är som en pest! Jäkla rinnande hela tiden. 

Jag har börjat trappa ner, är i 10+4 idag. I vecka 12 har din moderkaka tagit över hormonproduktionen så lita du på din klinik:)

Jag har 14 dagar kvar med lutinus - men tar dem bara på kvällen. Är i vecka 15+2 så vi håller med lutinus länge...
    Men skönt att se ljuset i tunneln Glad

Hoppas allt är bra med er! 

Ja det var länge, till vecka 17 !
    Jag gick precis in i vecka 15, så vi är nästan på dagen lika.
  • smurfen 11
    Polly1981 skrev 2018-11-09 10:52:00 följande:

Någon kvar i denna tråd? Har lite frågor men såg att 2017 var mer aktiv

Fick en 5 dagars blastocyst insatt i tisdags igår torsdag hade jag en konstig mensvärk det drogs och slets i livmodern. Kommer ni som är gravida ihåg om ni kände ägget fästa? Höll på 3-4 timmar sen kom jag hem och slappnade av då släppte det

Verkar vara lite lugnt här i tråden men för att svara på din fråga; jag hade livmoderkramper två gånger innan plusset, så för mig var det inget negativt i alla fall.
Svar på tråden Vi som gör äd 2018!