UndrandeSökare skrev 2018-07-06 18:06:18 följande:
Jag kan förstå att inte alla har pengar, tid, ork och energi att kämpa lika mycket som vi kanske gjort. Men de finns de som kämpat mycket längre och hårdare också och fått barn till slut tex mom2012. Hon fick besöka många kliniker och hon sa att totalt hade det kostat över en halv milijon att få barn nr 2 men det gick till slut.
Jag förstår att det är jobbigare om man gjort ivf med egna ägg också som ni gjort. Vi behövde aldrig göra det, för jag blev lätt gravid naturligt hemma de första 5 gångerna (varav nr 5 var med immunmedicinering).
Sen gick vi direkt på dubbeldonation inför nr 6.
Så det jobbigaste för oss har varit alla resor till olika kliniker och att det drar ut på tiden att jag behöver vara min egen läkare/detektiv för att hitta alla nycklar jag saknar. Trodde inte vägen skulle vara så lång, vi har kämpat drygt 5 år nu. Hoppas nå målet 2019.
Egen detektiv behöver man verkligen vara i detta u-land vad gäller barnlöshet. Bra såna här forum finns så man kan hjälpa varann.
Hoppas verkligen ni når målet 2019!
Apropå utrogestan, jag köpte med mig ett paket, så jag varvar lite sånt och lutinus, bör klara mig.